25. 3. 2014

I love spring TAG

Zdravím! Tentokrát přicházím s I love spring TAG, který jsem kdysi viděla na YouTube a přišlo mi to jako hodně, hodně dobrý nápad. Předem se omlouvám za překlad, já jsem zvyklá myslet anglicky, takže většinou překládat nepotřebuji a občas se mi špatně hledají slova.





1) Jaké je jaro tam, kde žiješ? 
Česko není tak velká země, takže si to všichni dokážeme představit. Kdybych měla být subjektivní, tak zatím docela ujde. Já si ale jaro moc neužiji, trpím alergií na pyl a prach a jaro je kvůli tomu druhé nejhorší období v roce (první je léto, kdy umírám vedrem :D). Na druhou stranu mám tohle období docela ráda.

2) Nejočekávanější kniha, která vyjde na jaře?
Vzhledem k tomu, že český knižní trh moc nesleduji a jediný zdroj informací jsou pro mně knižní blogy. Dokonce ani českou fantasy moc nesleduji. A to je prosím co říct. Takže doufám, že mě neukamenujete, když vyberu jednu anglickou.

Dorothy Must Die je příběh inspirovaný Čarodějem ze země Oz. Pro podobné knížky, které jsou inspirované pohádkami či mytologií, mám slabost, takže se na ní přirozeně moc, moc těším. Anotace zní skvěle, takže od 1. dubna (kdy kniha vyjde) budu vytrvale stalkovat na The Book Depository. (Zde na GoodReads)




3) Ukaž knihu, jejíž obálka ti připomíná jaro.
Musím se přiznat, že jsem s tím měla docela problém, protože mě většinou obálky nepřipomínají roční období. Hledala jsem dlouho, ale pak jsem konečně dospěla k mé poličce s japonskou literaturou a našla jsem knížku, kterou jsem sehnala někdy v říjnu a udělala mi příšernou radost. Je to Kodžiki. Musím se s ní pochlubit, protože je naprosto úžasná - jde o kroniku, jak už název napovídá - ze starého Japonska (někdy z 8. století) a popisuje jednak japonskou mytologii, jednak vládu několika císařů. Přeložil jí člověk, jehož práci hrozně moc obdivuji, ale těm, kteří se o Japonsko nezajímají asi moc neřekne, a to Karel Fiala, který má mimo jiné na svědomí také české vydání Příběh rodu Taira a Příběh prince Gendžiho (což vám opět asi nic neřekne). Je to, myslím, druhé vydání a oproti tomu prvnímu je obálka vážně krásná a kvetoucí sakury jsou určitě jarní téma.

4) Kde se chystáš na jaře číst?
Asi tam, kde čtu normálně - doma a ve škole. Také se chystám konečně někam zase jezdit vlakem a možná se občas vydám ven, až přestane kvést to s prominutím největší svinstvo. (Teď to možná vypadá, že nesnáším kytky. Tak to rozhodně není, jsou hezké, ale rozmnožovat by se mohly jinak.)


5) Najdi knihu se sluncem na obálce.
Už zas obálka! :D Prolezla jsem knihovničku (která je opravdu, opravdu malá) asi pětkrát a nic, takže je
možné, že knihu se sluncem na obalu ani nemám. Tak jsem se rozhodla maličko podvádět a ukážu vám tuším americkou verzi obálky třetího dílu z trilogie Chaos - Války hluku. Mimochodem, tuhle sérii jsem si fakt moc užila, i když první díl mě nechal ve stavu "What the actualy hell!?!", další pokračování mě ale opravdu dostalo.

6) Co na jaře nejradši čteš?
Abych řekla pravdu, tak zrovna tohle je mi jedno. Já čtu prakticky všechno, co mi přijde pod ruku. Konkrétně tenhle rok se nejvíc těším na několik knížek - první už jsem zmínila nahoře, ale nejdřív si přečtu ty, které jsem teď nakoupila. Jak už někdo možná ví z mého Twitteru, díky giveaways na GoodReads mi přišla kniha Blueskin the Cat (Podepsaná, yay!). Taky mi přišla kniha, kterou jsem si objednala na BD - Whitechapel Gods. Potom jsem si objednala knížky, které jsem už strašně dlouho chtěla, a to Fangirl a The Book Thief. No a samozřejmě tu mám strašně moc dlouhou řadu knih z knihovny.

7) Najdi knihu, která má na obálce co nejvíce barev.
Jako první mě napadla ta Zeměplocha, ale podruhé jí sem dávat nebudu. Celkově vzato nemám moc
různobarevných knih. Tak jsem se rozhodla zmínit knihu, kterou opravdu miluji, většina z nás jí miluje, je hezká, různobarevná a prostě úžasná. Je to Harry Potter a Kámen mudrců. Vím, není moc barevná, ale určitě tam jsou všechny barvy duhy a já si na barevné obálky moc nepotrpím, tedy kromě The Discworld, což ale nemám doma.




8) Koho nominuješ dál?
Jasně, moje „nejoblíbenější" otázka. Všechny. Pokud máte chuť se do tohoto meme zapojit, určitě mi napište, moc ráda si přečtu odpovědi jiných blogerů. ;)

2 komentáře:

  1. Ty jsi vážně japanofil, hm? :D Mimochodem, mooc dobrý nápad.. Pouvažuju na zúčastněním. ALE.. Jak se ti (někomu) mohl líbit Chaos, to nechápu! :D Já nebyla schopna dočíst ani první díl..

    Dorothy Must Die .. haha, leze do "to-read".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že ten první díl mě docela odradil, ale pak jsem jela na dovolenou a neměla jsem moc vlastních knížek (a ty bych taky dočetla za dva/tři dny), tak jsem šla do knihovny a uviděla tam tohle... Hlavně ta třetí část byla o moc lepší. :D

      Vymazat