6. 3. 2014

První objednávka z The Book Depository!

Dnešní článek bude věnován hlavně těm, kteří touží po nějaké knize v angličtině, ale bojí se svěřit číslo své kreditní karty (případně se bojí rodiče o tu svou). Já sama jsem se k tomuto kroku odhodlávala více než rok a nakonec jsem opravdu ráda, že jsem si konečně na Book Depository něco objednala.

Pro úplně první knížku jsem se rozhodovala dlouho. Vzhledem k tomu, že se spousta skvělého steampunku do češtiny nepřekládá a navíc se snažím splnit předsevzetí (číst většinu knížek v angličtině), vybrala jsem si knihu Whitechapel Gods od S. M. Peterse (Goodreads/BD). Níže najdete mnou přeloženou anotaci. Jelikož to bylo jen tak z místa, nepřeložila jsem dvě jména.



Ve viktoriánském Londýně, Whitechapel je mechanizované, parou řízené peklo, odříznuté od zbytku města a ovládané dvěma záhadnými mechanickými bohy - Mama Engine a Grandfather Clock. Uplynulo několik let od Velkého povstání, kdy lidé povstali k boji proti strojům, ale několik statečných veteránů z dob Povstání se shromáždilo k dalšímu útoku. Nyní mají tajnou zbraň, která je může všechny osvobodit... a nebo zabít. 


Ale zpátky k The Book Depository. První věc, která mě k nim nalákala, je obrovský výběr knih za přijatelnou cenu a to nejen v angličtině, ale i dalších jazycích (pro mě je zajímavá zvlášť velština, francouzština a japonština). Navíc nemusíte platit poštovné a pokud si objednáte více knih najednou, dostanete každou zvlášť pečlivě zabalenou do bublinkové obálky. 

Pokud jste netrpěliví tak, jako jsem byla já, rozhodně se nebudete moct dočkat, než vám kniha přijde. Podle toho, co oni sami na svém webu píší, by měla cesta z UK do Evropy trval přibližně 7 - 10 pracovních dní. Já jsem knihu objednala přesně 23. února, knihu odeslali ale až o tři dny později, tedy 26. února. Od té doby uběhlo šest dní, takže to bylo méně, mě ale kniha přišla ze skladu v Rakousku. Celkově jsem tedy musela čekat asi dva týdny, což se nakonec rozhodně vyplatilo. 

Jediná nevýhoda BD je ta, že to není nejlevnější možnost, jak knihy nakupovat. Pokud vám nevadí knihy z druhé ruky (mně tedy ano, mám úchylku na nové knihy), o dost lepší je rozhodně Amazon. Pro srovnání, Whitechapel Gods stála asi 4,6 liber (cca. 160 Kč), na Amazonu je to do tří liber i s poštovným (pokud je z druhé ruky). Na druhou stranu jejich akce 25-hours sale, kde každou půlhodinu nabídli knihu se slevou více než 60%. 

Opravdu jim nechci dělat zas až takovou reklamu, všechno co jsem chtěla říct je, že jsem s nimi naprosto spokojená a pokud nevíte, kde sehnat cizojazyčnou knížku, toto je rozhodně jedna z možností. 

Trinity Estridge


1 komentář:

  1. Musím se přidat se svou troškou do mlýna. Bála jsem se přesně toho samého. Platit kreditkou po internetu? Je to bezpečné? Můžu všechny ubezpečit, že pokud jde o takovouhle velkou firmu, tak je to mnohem bezpečnější, než platit kartou třeba v obchodě. Tam je mnohem větší riziko okradení. Taky jsem s bookdepository spokojená. Knihy mi přišly asi za tři týdny teda, což se nedalo vydržet, ale je to boží a mám je konečně doma :). Taky se snažím číst co nejvíc v angličtině, možná to rozšířím ještě o francouzštinu :)

    OdpovědětVymazat