5. 4. 2014

Měsíční shrnutí - Březen

A jsem tu konečně s měsíčním shrnutím za březen! Tahle část bude maličko delší. Jednak kvůli většímu množství knížek, jednak proto, že jsem nenapravitelný grafoman, takže co jednomu dá tak dvě věty, na to já potřebuji dva odstavce minimálně. Celkově bych tenhle měsíc hodnotila jako překvapivý a trochu průměrnější, co se knížek týče, než leden, který byl naprosto epický (Dívka na klíček, Čerpadlo 6...). Ale dost tlachání, jdeme na to. Ještě jedna podstatná informace - kliknutím na názvy (zvýrazněné) knížek se dostanete na jejich profil na GoodReads.




PŘEČTENÉ
Co se týče přečtených knih, moc jich není. Vlastně jen sedm. Úplně první byl Upír Lestat, pak Klub mrtvých, Nesmrtelný příběh (nejlepší kniha, kterou jsem tenhle měsíc četla), Mrtví pro svět a česká fantasy Kaat. V angličtině pak The Hitchhiker's Guide to the Galaxy a Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass. Z nich dvě se dostaly do Trinity Doporučuje. Celkově to byl ale méně úspěšný měsíc než třeba leden, kdy jsem četla samé skvělé knížky.
Trochu se stydím, že je jich jen sedm. Navíc je nemůžu vyfotit pěkně všechny pohromadě, protože jsem je buď půjčila, nebo byly z knihovny. Takže se alespoň pochlubím mou milovanou Tardis. Pojmenovat čtečku je divné, ale v té chvílí jsem si dávala DW maraton a takhle to dopadlo... 


PRÁVĚ ČTU
Právě čtu naprosto geniální knihu - Paprika od Jasutaky Cucuiho. Neotřelý nápad, naprosto skvělé postavy
a všechno, momentálně si to opravdu užívám. Po Honu na čarodějnice je to rozhodně osvěžující kontrast, protože je to úplně na jiné úrovni a vlastně taky jiný žánr. Doufám, že jí stihnu dočíst co nejdřív, protože je vážně úžasná.


CHYSTÁM SE ČÍST
Hlavní věc, kterou bych si teď moc ráda přečetla, je Oceán na konci uličky od N.
Gaimana. Všichni ji teď hrozně vychvalují, navíc podle toho, co jsem četla, by Gaiman mohl psát přesně tím stylem, který se mi hrozně moc líbí. Pak se pravděpodobně pustím do těch tlustších knih (Jméno větru a podobně).


KOUPENÉ/VYHRANÉ
V březnu se mi povedlo dvě knihy vyhrát a třu koupit (jednu z nich vám neukážu a budu jí počítat až do dubnového shrnutí, objednala jsem jí 31. a je vyprodaná, takže netuším, kdy přijde). Nejprve jsem myslela, že nebudu utrácet vůbec, ale pak za námi přijela jedna z těch štědrých tet, takže díky ní jsem mohla objednat Fangirl, na kterou jsem se třásla už dlouho, a The Book Thief, kterou jsem myslím chtěla k vánocům, ale smůla. Mimochodem, tyhle knihy jsou důvodem, proč vychází shrnutí tak pozdě - Fangirl měla přijít v pátek (minulý týden), ale zdržela se a The Book Thief odeslali později, takže zatím nepřišla vůbec (ale až přijde, rozhodně se o tom dozvíte :D ). Pokud sledujete můj Twitter, určitě jste zaznamenali, že jsem byla nerozhodná ohledně koupi další knihy - Dear Killer. Docela mi to zkazily spoilery, ale nakonec jsem jí objednala.
Teď k vyhraným. Obě mě fakt zaujaly, když mi kamarádka vyprávěla o té první, málem jsem umřela smíchy. Jde o Blueskin the Cat, což má být pohádka o tom, jak chlap umřel, převtělil se v kočku a vydal se pomstít svou smrt a znepříjemnit život dvěma vrahům. Podle toho, co jsem slyšela, by to mělo mít na sobě
něco jako "dětem nepřístupné". Nevím, kde jsem jí vyhrála, vlastně mám tip na tři stránky, ale když přišla,
byla jsem hrozně zaskočená a netušila jsem, odkud je. Teď to tak trochu tuším, ale jistá si nejsem.
Druhou jsem dostala z GoodReads a je to Shopocalypse, post apokalyptická parodie, na kterou se šíleně těším. Aby muž zachránil svět, musí získat všechny peníze a nakoupit úplně všechno. Je to prý skvělá parodie a satira, takže se určitě mám na co těšit. Přišla sice 2. dubna, ale budu jí ještě počítat sem. Taky mi konečně přišla kniha, kterou jsem objednala minulý měsíc, ale trochu se zdržela - Whitechapel Gods


MOST ANTICIPATED NA DUBEN
Taková novinka, kterou jsem v březnu zavedla poprvé – Most Appreciate aneb nejočekávanější knihy, které mají vyjít další měsíc. Ještě bych chtěla upozornit, že jakási podobnost v názvech je čistě náhodná a já nejsem žádný psychopat, jak by se možná mohlo zdát. :D
První kráska na mém seznamu je Dorothy Must Die, dílo inspirující se Čarodějem ze země Oz. Podle všeho to bude rozhodně stát za to. Druhá v pořadí,  Love Letters to Dead, je trochu neobvyklá a zavání YA, ale podle všeho opravdu stojí za přečtení, anotace mě opravdu dostala. A poslední je kniha The Bird Eater, což má být horor. Ten chci snad ze všech nejvíc, protože vypadá vážně zajímavě - název, obálka, anotace, prostě všechno. Jednu knihu, která už 1. dubna vyšla, jsem si předobjednala (Dear Killer), protože stála asi 5 liber, což je naprosto super.


A to by bylo protentokrát všechno. Příště se pokusím knihy víc fotit, i když je musím vracet, ale alespoň ty, co mám. A jak jste na tom byli za březen vy?

4 komentáře:

  1. Prosím, buď psychopat. O:) Protože v tomto směru si budu chtít přečíst každičkou knížku, kterou doporučíš! :D The Bird Eater je v "to-read".

    Jen abys věděla. Pojmenovávat věci není špatné!! :D Já to dělám furt, Takže buď jsme divné obě nebo ani jedna. (Dávám přednost variantě 2.)

    Jak jsem na tom já? Nevím, doufám, že kolem 30 přečteých knih to bude.. :D

    A.. Oceán na konci uličky - naprosto aww book! :D Jednoduše epické, jsem zvědavá, co na to řekneš!

    OdpovědětVymazat
  2. Papriku si dávám do to-read. A Oceán na konci uličky si taky budu muset co nejdříve přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  3. Shopocalypse a Love Letters to dead přidávám do TBR poličky. Vypadá to zajímavě. O dopisové knížce už jsem navíc slyšela chválu i na zahraniční booktube scéně, takže je to jasný. Musím ji přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  4. Fangirl!:D Tú knihu milujem, tak hádam sa bude páčiť.:D A gratulujem k výhram.:D

    OdpovědětVymazat