12. 4. 2014

Reading Habits TAG

Zdravím! Dlouho jsem sem nic nenapsala, samozřejmě kvůli škole. Nicméně, dneska jsem se rozhodla pustit do dalšího tagu, tentokrát to bude Reading habits tag. Brzy se tu také objeví další recenze a to hned na dvě knihy - Konec stříbrného věku a Peklo.







1. Máš doma nějaké oblíbené místo ke čtení?
Protože mám problémy se zády, nemůžu sedět v křesle a ani se hrbit nad stolem, takže většinou ležím u sebe v pokoji v posteli, což je jediné místo, kde vydržím číst hodiny.

2. Záložka, nebo nějaký obyčejný kus papíru?
Za mě rozhodně záložka. Mám jednu, kterou jsem kdysi dostala od kamaráda z Japonska a naprosto jí miluji. Čtu s ní většinu knížek. Můj názor je, že záložky jsou strašně osobní věc. Například když jsem četla Stmívání a měla v něm magnetickou záložku s koněm, vždycky, když se na tu záložku podívám, si vzpomenu na Stmívání. Většinou rychle zapomínám, ale díky tomuhle jsem schopná si po letech vybavit i detaily.

3. Můžeš knihu prostě odložit, nebo můžeš přestat až na konci kapitoly/po x stránkách?
Jak kdy, většinou ale mám dost sebeovládání, pokud jde o něco dost důležitého. Jinak ale dočítám stylem "přestanu jen přes mojí mrtvolu".

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Jak kdy, většinou tak jednou za dvě hodiny něco sním, ale při samotném čtení ne.

5. Díváš se na televizi nebo posloucháš hudbu během čtení?
Většinou si pustím audioknihu, protože nesnáším ticho, takže to funguje jen jako kulisa. Ale nic jiného poslouchat nemůžu, hrozně mě to rozčiluje a ruší.

6. Čteš jednu nebo více knih najednou?
Většinou to vypadá, že jich čtu víc, ale spíš jednu začnu, potom začnu druhou, první dočtu... Často mám rozečtené tři najednou, maximálně čtyři, snažím se v tomhle trochu krotit.

7. Čtení jen doma nebo kdekoliv?
Jsem schopná číst kdekoliv, ale nejčastěji doma nebo ve škole. O přestávkách, pod lavicí. Sem tam mám dojem, že nejvíc toho přečtu právě ve škole.

8. Čteš nahlas a nebo potichu?
Potichu, samozřejmě. Pokud v nějaké anglické knížce najdu pasáž, kde jsou slova, u kterých si nejsem jistá výslovností, tak si to pak přečtu nahlas, ale většinou ne.

9. Čteš vždycky postupně, nebo přeskakuješ stránky?
Snažím se stránky nikdy nepřeskakovat. Občas čtu moc rychle a přeskočím odstavec, ale pak se vrátím, takže se snažím přečíst úplně všechno.

10. Lámeš hřbet, nebo se snažíš mít knihu jako novou?
Nikdy (nikdy!!!) nelámu hřbet. Snažím se mít všechny knížky jako nové, hrozně nerada je komukoliv půjčuji a celkově jsem na tyhle věci hodně citlivá. 


Žádné komentáře:

Okomentovat