7. 5. 2014

Kde sehnat anglické knížky?

Dneska si odpustím Tagy, recenze i všechno ostatní a budu zase psát o knížkách v angličtině. Minule (a že je to dost dlouho) jsem sepsala takový malý úvod, tentokrát to ale bude článek o tom, kde všude sháním anglické knížky. Well, většinou to není nejlevnější možnost, ale já jsem známá tím, že radši zaplatím dvojnásobek za hezkou obálku.






ZAHRANIČNÍ
Tady uvedu jen dva internetové a jeden kamenný obchod, protože zastávám názor, že kdo hledá, najde, takže tu najdete dvě stránky, kde nakupuji já, a jednu maličkou zajímavost.

1. AMAZON
Tohle je spíš možnost pro lidi, kteří mají čtečku, IPhone nebo IPad (kam se dá ten Kindle taky stáhnout), protože je tu obrovský výběr e-booků. Což by nebylo tak skvělé, kdyby se na Amazonu občas neobjevila nějaká ta kniha úplně zdarma. Což naprosto změnilo můj postoj ke čtečce - protože nejsem zrovna fanoušek e-knih, ale když už, tak už. Docela těžko se to hledá, ale mě hodně pomohlo FreeBooksy. Postahovala jsem tak strašně moc knížek, většinu z nich můžete najít v dubnovém shrnutí, nejsou všechny kvalitní, ale dostala jsem se třeba ke dvěma knihám, které vypadají fakt skvěle - Hide and Seek a Nuclear Winter Wonderland.

2. BOOK DEPOSITORY
Můj nejvděčnější zdroj - najdete tu strašně moc knih za docela dobrou cenu, neplatíte poštovné, navíc vám každou knihu zabalí odděleně, což je naprosto super. Tady nakupuji asi nejvíc, protože co si budeme povídat, je to poměrně levné a hlavně nemusím nikam jezdit, nic zařizovat a kniha dojde do týdne. Navíc, jednou za čas tu proběhne nějaká pěkná akce typu "vybrané knížky sleva 50 a více %" a podobně. Zatím jsem si odtud moc knížek nekoupila, ale měli byste vidět můj monstrózní wishlist.

3. WATERSTONES PICCADILLY
Tohle je jeden kamenný obchod, který se nachází v Londýnském West Endu. Proč o něm píšu? Je to největší knihkupectví v Evropě, má osm pater a z toho na šesti z nich jsou knihy. Tudíž je to hotový ráj pro knihomoly. Ačkoliv jsem v Londýně už jednou byla (a samozřejmě jsem si odtud několik knížek odvezla), musela jsem se držet se školou a utéct sem se mi bohužel nepodařilo. Pořád tak zůstává na mém must-see seznamu a pokud to vyjde, navštívím ho během příštího roku.


ČESKÉ

1. MARTINUS, NEOLUXOR, KANZELSBERGER
Klasika, česká knihkupectví nabízejí spoustu titulů v angličtině, někdy i v dalších cizích jazycích. Najdete tam ty nejpopulárnější. Já tam třeba onehdy ochmatávala Look Who's Back a s výmluvným pohledem pronásledovala rodiče od regálu k regálu (ale smůla, heh). Co se týče cen, tak Martinus je poměrně drahý, ale třeba v Neoluxoru a Kanzelsbergerovi (doufám, že to píšu správně) jsou podobné jako na Book
Depository.

2. THE GLOBE BOOKSTORE & CAFÉ
Pro mě do minulého roku poměrně neznámá kavárna/knihkupectví, kde jsem se jednou zastavila asi na tři minuty a pak jsem musela letět na metro, ale rozhodně se sem plánuji vydat znovu. Mimo prodej anglických knížek taky pořádají různé akce spojené s knihami, uměním a vůbec.

3. SHAKESPEARE & SYNOVÉ
Tady jsem osobně nebyla, ale určitě se sem chystám (jak by ne, je to knihkupectví), kde jsou k dostání nové i použité knihy, fiction i non-fiction, stejně jako v The Globe Bookstore zde můžete najít kavárnu.





To je takový malý 3+3 přehled. Nebojte se, ještě to není všechno, budu se snažit navštívit co nejvíc kamenných knihkupectví s knihami v angličtině a potom o něm napsat. Mimochodem, pokud byste měli nějaký návrh, o čem bych mohla do téhle rubriky ohledně knížek v angličtině/jiném jazyce napsat, dejte mi vědět. 

3 komentáře:

  1. Zaujaly mě knihy zdarma na amazonu.Našla jsem několik titulů, které bych si ráda stáhla, ale nevím jak na to.Můžeš mi poradit jak stáhnout knihu zdarma z Amazonu? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně. :) Nejdřív se musíš přihlásit do Amazonu. Budou po tobě chtít číslo karty, ale není to nic nebezpečného. Pak musíš mít Kindle - buď čtečku, nebo aplikaci (ta se dá stáhnout i do mobilu nebo počítače). Pak účet u Kindle propojíš s Amazonem a je to. :) Jinak to bohužel nejde, protože Amazon má eknihy jen pro Kindle. Je to asi trochu zmatené, ale doufám, že Ti to pomohlo. :)

      Vymazat
  2. Skvělý článek! :) O těch knihkupectvích v Praze jsem vůbec nevěděla, budu se tam muset podívat, vypadají nádherně!

    OdpovědětVymazat