2. 5. 2014

Měsíční shrnutí - Duben

A je tu další měsíční shrnutí! Tenhle měsíc jsem splnila předsevzetí a nekoupila si žádnou knihu. Na druhou stranu jsem objevila knihy zdarma na Amazonu a jak to dopadlo se dozvíte níže. Taky mi přišla kniha, kterou jsem koupila už v březnu a jedna mi nepřišla vůbec... Nicméně myslím, že celkově byl tenhle měsíc dost zajímavý.







PŘEČTENÉ
V dubnu jsem přečetla jen šest knížek (což je o jednu míň než minule, sakra jak já se stydím!). Nevím, čím to je, asi mám nějaký mírný čtecí blok nebo co. Úplně první knížka byla Hon na čarodějnice, kterou jsem si celkem užila, ačkoliv do mého ideálu to má celkem daleko, byla fakt super. Čtivá, netradiční hlavní hrdinka... Po téhle oddechové knížce jsem se vrhla na Papriku od Jasutaky Cucuiho, což byla jedna z nejlepších knih od japonského autora, kterou jsem kdy četla.

Proto jsem se hned vrhla na další Cucuiho dílo, Konec stříbrného věku, což byla taky pecka, i když plné hodnocení nedostala. Na další vážnější knížku jsem ale neměla sílu a tak přišel na řadu Oceán na konci uličky od Gaimana, asi nejlepší knížka za tenhle měsíc. No a poslední dvě knihy jsou BRZK Reloaded, naprosto skvělá sci-fi, a Temné vody od mého oblíbence Kodži Suzukiho, která mě ale moc nenadchla a recenze bude co nevidět.

No a poslední sice do svého výčtu nepočítám, ale ráda bych se o ní zmínila - konečně jsem se pustila do kompletních děl Shakespeara. Samozřejmě v češtině. Tenhle měsíc to byla pouze jedna hra - Dva šlechtici z Verony. Upřímně nechápu, co by na tom mělo být vtipného (prý je to komedie), já se smála akorát scénickým poznámkám.


PRÁVĚ ČTU
Kromě dalších her mám ve čtečce také Sonety v angličtině, které se chystám co nejdřív dočíst (už jsem za třetinou!) a možná na ně napíšu i recenzi. Spíš než recenzi to ale budou moje zkušenosti s alžbětínskou angličtinou a vůbec Shakespearovým jazykem jako takovým, protože hrozně moc lidí mi říká, že tomu ani Angličané nerozumí a podobně, což vůbec není pravda.

Další knihu, kterou se momentálně pomalu prodírám, je The Book Thief. Abych pravdu řekla, anglické knihy mě začínají bavit o dost víc než ty české, takže se hrozně moc těším, až ten zbytek českých vrátím a vrhnu se na knihy ve čtečce. Pravděpodobně je nestihnu přečíst všechny, ale asi to oželím.

Poslední kráska (ano, čtu tři na jednou) je Archiv. Včera jsem sledovala několik recenzí a jedna z nich mě na Archiv navnadila tak, že jsem si sedla a přečetla prvních sto stran. Musím říct, že ačkoliv je hodně vychvalovaná, zas taková paráda to zatím není, spíš takový průměr. Začínám se obávat, aby to nesklouzlo k nějaké povrchní YA, ale doufám, že se to nestane.



CHYSTÁM SE ČÍST
Mám-li být upřímná, do psaní tohoto článku jsem neměla ani tušení. Rozhodla jsem se proto pro drastické řešení - teď jen knihy z knihovny. Roztřídila jsem ty, které budu muset číst ještě jednou (v rámci přijímaček na vysokou se tomu stejně nevyhnu) a zbyl mi docela sympatický počet, který bych další měsíc mohla zvládnout - jedenáct. Dvanáct, včetně archivu. A protože se mi to krásně kryje, chtěla bych střídat české a anglické. Takže pořadí vypadá následovně - Wyrd Sisters, Peklo, The Great Gatsby, Žena cestovatele časem, Irish Fairy Tales, Kruh, Pyramids, Zodiac a The Valkyries. Na všechny jsem šíleně natěšená. No a až je budu mít za sebou, buď bude červen, nebo se dostanu ke knihám, co mám ve čtečce (než stihnu zas něco nakoupit).


KOUPENÉ/VYHRANÉ/STAŽENÉ
Musím říct, že jsem vůbec nekupovala. Jen jeden e-book a ten vlastně ani nepočítám, nestálo to za řeč (a
upřímně to ani nebylo plánované). Taky mi konečně přišla The Book Thief, kterou jsem koupila minulý měsíc. Nicméně, objevila jsem úžasnou věc - některé knihy jsou totiž dočasně na Amazonu zdarma. Vzhledem k tomu, že jsem měla hned dva zákazy ohledně kupování knih (já sama si to zakázala a taky zapracovala moje mamka), jsem měla obrovský absťák, takže mi jednoho dne prostě hráblo a já si jich před deset prostě stáhla. Jsou to méně známé tituly, ale to vůbec nevadí, protože každý z nich je šíleně zajímavý.

Začnu asi knihami, na které se tolik netěším - však se říká, že to nejlepší je vždycky nakonec. Jako první se musím pochlubit se třemi Shakespearovými díly - A Midsummer Night's Dream (Sen noci svatojánské), King Richard II a Sonnets, což je kompletní sbírka jeho asi sto padesáti sonetů (kterou čtu a jsem Everville - The First Pillar a The City of Worms. Na tuhle ságu jsem byla hrozně zvědavá. Dále tu mám Ratpaths, The Whirlwind in the Thorn Tree, Arnco, Seven Days of Friday, Music of Sacred Lakes, Nagamaru the Cursed, Amáne of Teravinea a The Dark Communion.
momentálně u padesátého čtvrtého). Další jsou dva díly

Knihy, na které se hrozně, hrozně moc těším jsou Nuclear Winter Wonderland, Rope Enough, The Devil's Grin a Hide and Seek. Na GoodReads mají do jedné poměrně vysoké hodnocení a už vím naprosto přesně, do které se pustím jako první - Nuclear Winter Wonderland. Název, obálka a anotace mě vážně upoutaly a podle všeho to není moc známá kniha, takže to bude ještě hodně, hodně zajímavé.


No a poslední kniha bude vyhraná. Samozřejmě jsem se zapojila do několika Hopů na různých blozích. Mám špatné svědomí, protože i já jsem se chystala jeden pořádat, bohužel se mi to na poslední chvíli jaksi zkomplikovalo a zapomněla jsem na to jako na smrt. Nicméně, vyhrála jsem na blogu u GiraffeAndy. Jedná se o Temnou chodbou, na kterou jsem slyšela spoustu chvály a jsem strašně, strašně moc zvědavá.


MOST ANTICIPATED NA KVĚTEN
 V květnu nevychází tolik skvělých knížek jako minulý měsíc (třeba Dear Killer, The Bird Eater...), v podstatě jsou to všechno Young Adult knihy, které ale nečtu, takže mám prostě a jednoduše smůlu. Nicméně, našla jsem jednu, která mě hodně zaujala a zvažuji, že si jí jednou i koupím. Jedná se o After the End od Amy Plum. Na GoodReads má docela vysoké hodnocení (skoro 4 hvězdičky) a taky téma vypadá fakt dobře. Co vychází v ČR naprosto netuším, postřehla jsem snad jen Analfabetku, která uměla počítat. Vzhledem k tomu, že jsem od autora nečetla ani Stoletého staříka, si zatím ještě počkám na první díl.


2 komentáře:

  1. After the End má riadnu obálku :)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni máš můj obdiv, Sonety v původní aj jsi fakt dobrá! Já čtu Shakespeara jen česky, ale věřím, že jednou tu aj taky dám! A Sen noci svatojánské se mi líbí :)

    OdpovědětVymazat