20. 5. 2014

This or That TAG

Zdravím! Dneska to bohužel ještě recenze nebude. Vím, se čtením mi to teď jde pomalu, času bylo málo, ale tento týden bych ho mohla mít víc a konečně dočíst knihy, které mi na nočním stolku leží už dlouho. Zatím jsem si ale řekla, že jsem dlouho nesesmolila žádný tag. Takže tady je. :) Pokud už jste ho někdo dělali, dejte mi vědět do komentářů, jsem tvor od přírody zvědavý. ;) Mimochodem, maličko jsem si to upravila, protože některé věci bych vážně nevěděla.





AUDIOKNIHA NEBO REÁLNÁ KNIHA?
Samozřejmě reálná kniha (původně myšleno jako e-knihy a fyzické knihy dohromady), ideálně fyzická kniha, takový fanda e-booků zase nejsem. Audioknihy taky poslouchám (často třeba Pána Prstenů nebo Skálu), většinou v noci. Je to divné, ale já nesnáším ticho a když hraje hudba, tak zase neusnu.

PAPERBACK NEBO HARDBACK?
V poslední době mám radši spíš knihy s měkkou vazbou, i když hardbacky mám taky ráda. Jediné, co mě na nich štve, jsou přebaly. Nesnáším přebaly. Hrozně rychle se ničí a upřímně nechápu, proč to těm knihám dělají. Například Serafína vs. Marina. Serafínu vydal Fragment a podle mě má vážně krásnou obálku, ale když sundám přebal, je to prostě hrůza. Zatímco Marina (vydalo CooBoo) je nádherná kniha a nemá přebal!!! Kéž by to takhle bylo všude!

FICTION NEBO NON-FICTION?
Abych pravdu řekla, je mi to snad celkem jedno. Víc čtu fiction, samozřejmě, ale záleží na tom, jestli mám na ten žánr náladu nebo ne.

FANTASY NEBO SKUTEČNÝ SVĚT?
Zase záleží na tom, jakou knihu čtu. Někam se fiktivní svět hodí, někam zase ne, ale všeobecně by se dalo
říct, že si víc užiju fantasy svět. Vždycky mě zajímá, jak si s ním autor poradí. Naopak v dystopiích mám radši skutečný (dejme tomu) svět, stejně jako v hororech, protože je to pak zajímavější.

HARRY POTTER NEBO STMÍVÁNÍ?
Rozhodně Harry Potter. Teď mě asi nějaká fanynka Twilight ukamenuje, ale já Stmívání vážně nemám ráda. Četla jsem celou trilogii a snad nikdy jsem neviděla horší plýtvání papírem. Fakt. Určitě je to romantika až na půdu a všechno, ale já už jsem z podobných knih vyrostla a hledám něco, no... lepšího.

KINDLE, IPAD NEBO NĚCO JINÉHO?
Mám doma Kindle a kdybych si měla vybrat, zůstanu u něj. Přece jen je takový nejpříjemnější. Sice na něm teď skoro vůbec nečtu, ale když není kniha, rozhodně se mi nebráním.

PŮJČIT NEBO KOUPIT?
Koupit, koupit, koupit! Kdybych měla peníze. Pokud je mám, tak kupuji, jinak chodím do knihovny, ale od jiných lidí si knihy nepůjčuji vůbec.

KNIHKUPECTVÍ, NEBO INTERNET?
Poslední dobou kupuji knížky jen na Book Depository, takže určitě internet. K anglickým knížkám se v knihkupectví jen tak nedostanu, to bych musela do hlavního města (případně Hradce nebo Pardubic), takže ten internet je pro mě přece jen pohodlnější a rychlejší. Navíc mám ráda na výběr knížek klid a když jedu někam s rodinou, strávit víc než dvacet minut v knihkupectví je nemyslitelné.

JEDNA KNIHA NEBO SÉRIE?
Tak to je mi taky celkem jedno, ráda to střídám. Zase záleží na tom, jakou knihu čtu. Teď například mám na nočním stolku jednu knihu ze série a tři samostatné knihy.

ČTENÍ - RYCHLE NEBO POMALU?
Jak kdy, většinou čtu ale spíš pomalu. Opět záleží na knížce, některou si ráda vychutnávám a zdržuji se, abych jí dočetla později (což se mi teď stává u Soudných sester), nebo jí chci mít rychle z krku, nebo je tak čtivá.

ROMANTIKA NEBO AKCE?
Akce. Nemám romantické knížky ráda, i když jsou jisté výjimky (jako třeba The Night Circus). Opět záleží na tom, jakou mám náladu, ale na GoodReads mám rozhodně víc akčních knížek.

VENKU NEBO VEVNITŘ?
Vevnitř. Já nejsem ten typ, co rád chodí ven. Na podzim chodím na procházky, ale to je tak všechno. Pokud je dobré počasí - svítí slunce a je teplo, ale ne vyloženě vedro, tak si prostě zalezu do postele a otevřu okno, což má simulovat venkovní podmínky, ale přitom vůbec ven nemusím.

KÁVA NEBO ČAJ?
Čaj, rozhodně čaj! Vlastně nic jiného nepiju. Ráno k snídani čaj, vrátím se ze školy, uvařím další a takhle
jsem schopná vypít i pět hrnků za den. Nejradši mám černý Earl Grey bez mléka/cukru/čehokoliv dalšího, pořádně silný (v praxi to znamená, že prostě nevytáhnu sáček). V poslední době jsem si taky oblíbila japonskou senču. Kafe nepiju vůbec, nevím proč, ale prostě mi vůbec nechutná.


KOUPIT ČI NEKOUPIT - PODLE RECENZÍ NEBO PODLE SEBE?
Přiznám se, že podle recenze jsem se rozhodla jen jednou a to když jsem kupovala Lháře od Jakuba Cwieka. Ačkoliv je hodně čtu, spíš to dopadá tak, že si nějakou knihu přečtu a pak jsem zvědavá, co na ní říkají ostatní, případně čtu recenze na knihy, které číst nebudu (Young/New Adult). Od doby, co jsem začala blogovat o knihách, čtu všechny a narazila jsem na spoustu zajímavých knih, ale většinou mají přednost jiné knížky.

5 komentářů:

  1. Mě by to nebavilo psát. Já bych spíše natočila video a to taky nevím, zda bych to natočila celé. :D :) Ale moc hezký TAG.
    Já TAGy moc nemusím u sebe- tedy psát je. Je to moc zdlouhavé a ... Jsem nějaká divná možná. :D ^^

    OdpovědětVymazat
  2. Super tag. Souhlasím s jednoznačně HP! :3 I když oproti tobě mi Stmívání není zas až tak proti srsti :D A jak říkáš u většiny otázek, je to hlavně podle knihy. Nikdy se nedá určit co je lepší, prostě jak se to do knihy hodí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hadrback vs paperback..souhlasím. vystila jsi můj názor uplně přesně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super tag. Souhlasím se spoustou věcí :) Třeba hardback mám radši, na čtení přebaly sundavám a jinak mi nevadí, ale když je knížka pěkná i bez přebalu to je nejlepší! :) A já jsem kafomil i čajomil, takže dopoledne kafe, večer čaj :)

    OdpovědětVymazat