15. 6. 2014

Blogger TAG, část druhá

Vzedem k tomu, že jsem byla opět nominována do Blogger TAGu, řekla jsem si, že podruhé (technicky tedy potřetí) odpovím na otázky a že těch deset věcí i o mně podruhé taky přežiju. A v rámci prokrastinace jsem se do toho opravdu ponořila. Dějepis mám sice ráda, ale... Ale.




1. Pověz o sobě 10 věcí
2. Odpověz na deset otázek blogera, který tě nominoval
3. Nominuj pět blogerů, kteří mají méně než 200 čtenářů za den 
4. Vymysli deset otázek pro ty, které budeš nominovat
5. Informuj blogery, které jsi nominoval/a


10 věcí o mně (znovu) 
  1. Už minule jsem psala o svém vztahu k jazykům. Teď jen dodám, že miluju skotský přízvuk. Mohla bych ho poslouchat celý den. Samozřejmě, na ten britský nic nemá, ale Skoti! :3
  2. Už léta jezdíme s babičkou na dovolenou do Řecka a já to nesnáším. Horko, slunce a písek není nic pro mě, navíc nenávidím bezduché povalování se na pláži. Zato když jeli prarodiče do Venezuely, musela jsem chodit do školy. Život není fér. 
  3. Je mi šestnáct, tudíž nemám řidičák a tudíž nemůžu řídit. Na druhou stranu miluju auta a motorky. Ráda jezdím autem (i když se v něm nedá číst). Mimochodem, od doby, co máme Audi, mám tyhle auta moc ráda. Znáte Audi R8 Spyder? 
  4. Nesnáším YA. Přečetla jsem jich poměrně dost a řekla jsem si, že tuto zkušenost nemusím znovu opakovat. Občas udělám tu samou chybu. To ale neznamená, že si občas nepřečtu něco romantického. Například The Night Circus od E. Morgernstern je jedna z mých oblíbených knih. 
  5. Moc ráda bych jednou vlastnila knihkupectví, ale mám jeden problém. Pokud jste viděli Black Books (Blackovo knihkupectví, britský seriál), tak asi tušíte. Pokud ne, dám vám jednoduchou radu. Nechoďte tam. 
  6. Asi do svých třinácti jsem zarytě toužila stát se veterinářem. Přešlo mě to, když jsem zjistila, že nejsem schopná poznat dvě různé kytky a navíc trpím snad všemi alergiemi, které mají co dělat se zvířaty - chlupy, prach, peří, roztoči...
  7. Ujíždím na filmech od Ghibli, nejvíc na Tonari no Totoro (Můj soused Totoro) a Hotarubi no mori e (Do lesa světlušek). Vlastně ať mi dáte jakýkoliv japonský film, budu nadšená. Japonské filmy jsou super. 
  8. Baví mě fyzika. Ale ne ta fyzika typu "naučíme se miliardu vzorečků a budeme počítat do zblbnutí". Zajímá mě, jak věci fungují, ráda se taky v lecčems hrabu (pokud mi to někdo dovolí) a dokonce jsem jednu chvíli přemýšlela, že bych se dala na dráhu fyziky. Okamžitě jsem to zavrhla poté, co jsem zvážila svůj talent na matematiku, který jaksi... není. Takže fyzika super, ale matika by měla být trestná.
  9. Občas jsem tak trochu kluk. Zajímají mě zbraně a moc ráda bych si udělala zbrojní pas a občas si šla zastřílet. Taky jsem už několikrát zvažovala vstup do armády, ale zaprvé nejsem chlap, zadruhé bych musela něco dělat a na to jsem příliš líná. (Na to nechat se zabít v Íráku jsem šílená dost.) Taky moc ráda hraju hry, což mi dost stěžuje notebook, který se moc rád vypíná. Mou životní láskou je Assassin's Creed. 
  10. Možná, že už to někdo zaregistroval, ale baví mě studovat psychopaty a číst o nich. Vůbec nevím proč, ale takoví lidé mě zkrátka fascinují. Což je důvod, proč mám tak ráda Hannibala Lectera (knihy, filmy, seriál). Občas přemýšlím, jestli to není tím, že jsem taky psychopat. Ale zatím jsem nikoho nesežrala, takže se nemusíte bát. 

Tak jo, to bychom měli dalších 10 bodů o mě (pomáhala mi trochu kamarádka, která mi vyjmenovávala, co o mně asi tak ví). Teď přikročím k těm otázkám. 

Máš nejakú obľúbenú postavu? Či už filmovú alebo knižnú?
Vlastně moc oblíbených filmových postav nemám, abych pravdu řekla. Jsou to asi Smrť (Zeměplocha), Loki (Lhář), Nombeko Mayeki (Analfabetka) a dvojčata Poppet a Widget (The Night Circus) a Hannibala Lectera (Red Dragon, The Silence of Lambs,...). Jinak mám ráda všechny postavy, spíš se někdy objeví nějaká, kterou nenávidím, případně mám v každé knize jednu oblíbenou postavu, ale celkově nic podobného nevedu. 

Mala si niekedy sto chutí hodiť knihu o stenu či už kvôli postave alebo deju? Ak áno tak ktorú?Nerada se s tím chlubím, ale zkoušela jsem číst Padesát odstínů. V podstatě to bylo v době, kdy kolem toho probíhal obrovský boom. Zaregistrovala jsem ho, přečetla jsem asi 100 stran (jen s velkým sebezapřením) a měla chuť jí spálit. Nerada to říkám/píšu, ale podle mě je autorka jen nadržená blbka. Nadržené mi přijdou všechny fanynky, které píší fanfikce v podobném stylu, ale blbka je to proto, že se to rozhodla vydat. Ano, je teď sice dost bohatá, ale víme jak. 

Ako si sa dostala k bloggovaniu?
Konkrétně pod touhle přezdívkou tak, že jsem sledovala spoustu booktuberů a book bloggerů a protože jsem grafoman, rozhodla jsem se, že by mě psaní o knížkách bavilo. A tak jsem tady. Jinak jsem začínala před asi šesti lety na blog.cz. Od té doby jsem se v tématech trochu posunula. Teď v podstatě vedu jen jeden blog, tenhle.

Máš nejakú vytúženú spoluprácu, ktorú by si chcela mať?Co se nějakého konkrétního knihkupectví týče, ne. Takový můj malý sen je mít spolupráci s někým, kdo by mi posílal knihy v angličtině, abych už nemusela být odkázaná jen na svoje kapesné a nemusela číst tolik česky. Jak jsem ale psala, jinak je mi to tak nějak jedno. Nedělám tenhle blog kvůli spolupracím, i když pokud nějaká bude, vadit mi to rozhodně nebude. 

Máš obľúbeného slovenského autora? Ak áno tak ktorého?Abych byla upřímná, moc slovenských autorů jsem nečetla. Jediného, na kterého si takhle z fleku vzpomenu, je knížka Sushi v dushi (jméno slovenské verze), ale kdo to napsal, to už si opravdu nevzpomínám. Pokud někdo znáte slovenského autora sci-fi/fantasy, rozhodně mi napište do komentářů. ;)

Keď si vybavíš prázdniny, akú knihu si s nimi spojíš?Převážně Harryho Pottera. Poslední díl jsem kupovala (v roce, kdy vyšel), ve chvíli, kdy jsme odjížděli na dovolenou a každý rok čtu alespoň jednu knihu Harryho Pottera znovu. 

Koľko času denne stráviš čítaním kníh?Záleží na tom, co je zrovna za den. V průměru to bývají tak jedna až dvě hodiny ve všední den, o víkendu čtu většinu času, takže minimálně šest, sedm hodin. 

Čím si chcela byť keď si bola malá?Můj velký sen byl veterina a nebo ošetřovatelka v zoo. Bohužel z toho kvůli mým alergiím sešlo, ale pořád mě tahle profese moc láká, i když vím, že jí nebudu dělat. 

Čo alebo kto ťa inšpiruje?Jeden z mých největších vzorů a lidí, kteří mě inspirují, je Neil Gaiman. Jednak jeho knihy, jednak jeho proslovy. V rozhovorech působí jako neskutečně příjemný a milý člověk. Nevím, jak bych to popsala, ale je to jako byste procházeli knihkupectvím plným Stmívání a najednou tam našli například kompletní dílo Shakespeara. Tohle je pro mě Neil Gaiman mezi ostatními lidmi. Je neskutečně jedinečný a fascinující a doufám, že to budu mít šanci jednou počkat. 

Kde sa vidíš o takých 5 rokov?
Uf... To mi bude asi tak 21? No, ráda bych se viděla na University of Edinburgh. Byl by to můj druhý rok tam, takže bych samozřejmě pilně studovala Japonsko, lingvistiku a možná něco dalšího, učila se jazyky a připravovala se na můj třetí rok jakožto bakaláře, kdy se letí (v podstatě povinně!) do krásného Japonska. Četla bych samozřejmě spoustu knih, možná i trochu překládala a hlavně se snažila konečně dosáhnout nějaké té úrovně v holandštině. 

Žádné komentáře:

Okomentovat