8. 6. 2014

Blogger TAG

Wally W. a Katherine Paul mě nominovaly do Blogger Tagu, za což jim oběma moc děkuji.
Ještě předem upozorňuji na jednu věc - vzhledem k tomu, že tak 99% blogerů už bylo, rozhodla jsem se nikoho už nenominovat. Snad mi to odpustíte. ;D





PRAVIDLA:
1. Pověz o sobě 10 věcí
2. Odpověz na deset otázek blogera, který tě nominoval
3. Nominuj pět blogerů, kteří mají méně než 200 čtenářů za den 
4. Vymysli deset otázek pro ty, které budeš nominovat
5. Informuj blogery, které jsi nominoval/a


-> DESET BODŮ O MNĚ

  1. Mám spoustu zájmů, nebo spíš úchylek. Hlavní jsou kromě knih Japonsko, jazyky (angličtina, japonština, francouzština, italština, holandština, velština a pár dalších) a koně. Taky občas hraju golf. Zní to dobře, nejčastěji ale stejně hniju doma na zadku. 
  2. Už asi tři roky přesně vím, co chci v životě dělat. A rodiče to nepotěšilo. Ideální by bylo překladatelství, nějaké to učení, možná tlumočení, nějaké pěkné knihkupectví... a nejlépe dohromady. 
  3. Všeobecně o sobě tvrdím, že nesnáším lidi, což je po většinu času pravda. Najdou se i tací, co mi nevadí, ale nechte mě jet autobusem déle než dvě hodiny a stane se ze mě terorista. 
  4. Ujíždím na britských seriálech. Vážně, nic, opakuji nic, se nevyrovná odpoledne s hrnkem čaje a britským seriálem. Kromě klasik jako Sherlock a Doctor Who bych vraždila pro další epizodu The League of Gentlemen. 
  5. Jako správný japanofil se občas dívám na anime, ale nesnáším označení otaku, vyhýbám se mu jako čert kříži a za každou cenu se snažím vyhnout české otaku scéně. Navíc koukám na kousky, které jen málokdo zná. Momentálně to je Meganebu!, sice trochu divné, ale neskutečně zábavné anime.
  6. Snažím se číst převážně v angličtině. Už to takhle pár let praktikuji a zjistila jsem, že je to pro mě občas jednodušší než v češtině.
  7. Vždycky jsem měla vlasy v průměru po ramena. Poslední dobou mi začaly hrozně rychle růst a vzhledem k tomu, že jsem líná je stříhat, mi za rok a půl dorostly od ramen po pás. 
  8. Vypadám mladší, než doopravdy jsem. Extrém byl, když mi bylo patnáct a nechtěli mě pustit na film od dvanácti. Musela jsem ukazovat občanku. Očividně jsem je překvapila. 
  9. Nesnáším ticho. Tedy, s jednou výjimkou, během čtení. Jinak strávím celý den se zapnutým počítačem a s YouTube. 
  10. Moje guilty pleasure jsou pen pals. Mám spoustu známých/kamarádů po celém světě a někdy v budoucnu bych ráda cestovala a během toho navštívila každého z nich. Jsou to opravdu úžasní lidé a občas lepší kamarádi než ti reální, takže si jich hrozně moc vážím.
Přiznám se, že vypotit deset bodů o mě mi trvalo asi čtyři hodiny. Vážně, nejsem tak zajímavá osoba a dala bych se popsat jedním slovem - divná. Vážně, nic jiného to asi ani nevystihuje. Teď tedy k otázkám od Wally a Katherine, yay! :D 


Otázky od Wally W.

1. Čteš rychle, nebo pomalu? Co je podle tebe lepší?
Já čtu pomalu, i když většinou záleží na tom, jestli mám na čtení náladu a co to vůbec je za knihu. Samozřejmě by pro mě bylo ideální být tak někde uprostřed - nečíst příliš rychle, abych si mohla knihu vychutnat, ale zase ani moc pomalu.

2. Jakou jednu knížku by si podle tebe měl přečíst každý na světě?
To je hodně těžká otázka. Jsou mraky knih, takže nemůžu vybrat jenom jednu. Takže se pokusím být originální a pokusím se vynechat klasiku a podobné věci. Znám hrozně moc lidí, kteří nečetli Pána prstenů. A nejen "normálních" lidí, ale i knihomolů. Takže volím Pána prstenů. Takhle se dělá fantasy!

3. Kdybys psala knihu, o čem by byla?
Upřímně, vůbec nevím. Momentálně mám v šuplíku několik námětů, ale zatím jsem se nedokopala k tomu, abych nějaký z nich začala, nedej bože i dopsala. Možná, pokud se někdy v budoucnu rozhodnu psát, bych ráda napsala něco "ze života", úplně ideální by bylo skloubit to s cestováním. Ale jinak opravdu nevím.

4. Na které jedno místo na světě by ses nejvíc chtěla podívat?
Takových míst je hrozně moc, ale destinace číslo 1 je rozhodně Japonsko. Miluji ho už několik let, učím se jazyk, reálie, hodlám to jít studovat na vysokou, takže nic jiného ani napsat nemůžu. Jen tak pro zajímavost, moc ráda bych se podívala do Skotska a do Švédska, které jsou opravdu těsně za Zemí vycházejícího slunce.

5. Co tě tolik baví na blogování?
Pravděpodobně to, že můžu vyjádřit svůj názor ohledně knížek, nemám kolem sebe totiž snad nikoho, kdo (pořádně) čte, případně má rád podobný žánr jako já, což mě neskutečně ubíjelo. Navíc jsem grafoman a pořád potřebuji o něčem psát nebo něco překládat. Můžu se seznámit s lidmi, kteří žijí na druhé straně republiky, objevit nové knihy... Je tu celkově skvělá komunita a ta atmosféra v ní je nepopsatelná.  

6. Oblíbený film, oblíbená písnička?
To opravdu záleží na tom, jakou mám náladu. Poslední dobou jsem si hrozně oblíbila film Only Lovers Left Alive, což je naprosto úžasná záležitost. Je to snad jediný romantický film, na který jsem schopná se podívat bez jediného facepalm. A to je co říct. 
Co se písniček týče, to taky hodně záleží na momentální náladě. Poslouchám skoro všechno, tenhle týden u mě vedou hlavně Florence & The Machine. Vybrat jednu písničku je hrozně těžké, ale momentálně u mě vedou Drumming Song, Cosmic Love a Breath of Life.

7. Jaké konce knih máš nejraději?
Zase, záleží na tom, jaký konec se hodí v příběhu. Mám ráda snad všechny konce, pokud dávají smysl. Což se občas samozřejmě nedaří, ale musím zaklepat, že většinou jsem spokojená, takže mi o ty konce zas tolik nejde. 

8. Kdyby přišla apokalypsa a bylo zachráněno pouze sedm knih (/sérií), které by to měly být a proč?
Bože. :D Tohle bude hodně, hodně těžké. Samozřejmě Pán prstenů, Harry Potter a Zeměplocha. Pak asi Stopař... A dál opravdu nevím. Při apokalypse bych spíš byla ten, kdo ty knížky zachraňuje. Což je mimochodem docela podobné námětu na jednu povídku, co mám v hlavě už asi půl roku.

9. Znáš někoho, kdo ti připomíná nějakou knižní postavu?
Ve skutečnosti mě vůbec nikdo nenapadá, protože postavy jsou skvělé a originální (nebo na zabití) a lidi, které znám, jsou z velké většiny nudní a normální, kromě pár výjimek. Jedna profesorka angličtiny mi připomíná Claru O. Oswald z Doctora Who. A nejen připomíná, ona tak opravdu vypadá. A vzhledem k tomu, že Doctor Who má několik knížek, tak by se to snad mohlo počítat.

10. Kdybys byla hlavní postava ve filmu, kdo by hrál?
To je fakt těžká otázka. Nevím. Pravděpodobně by to byla žena. Překvapivě. Ale nemám nejmenší tušení, kdo přesně by to měl být. 



Otázky od Katherine Paul

1) Jak bys popsala FILMOVÉHO Jace Waylanda?
Jsem divná, že jsem jednak neviděla film, jednak nečetla knížku? Ale toho herce znám. Viděla jsem ho v New Moon, Breaking Dawn a Sweeney Toddovi, takže pro mě to bude asi napořád Caius. Tady vypadá trochu divně. Hodně divně. Kdybych ho potkala na ulici, nevím, jestli bych z toho byla nadšená a asi bych sahala do tašky pro pepřák.

2) Nejvíc nejlepší způsob sebevraždy? (Neřešíme, že sebedestrukce je..špatná.)
Já osobně jsem pro uspání prášky. Ale ne předávkování, prostě si něco seženu, usnu a umřu. Zastřelit se nebo odněkud skočit, to bych určitě nedokázala a vběhnout pod vlak nebo metro je neskutečně sobecké.

3) Největší rošťárna, jakou jsi kdy udělal/a?
Já si teda na moc věcí nevzpomínám, ale když mi byly tři roky, vystřihovala jsem si vločky z papíru a pak mě napadlo, že když je dám zevnitř na okno, bude to ošklivé. A z ulice to bude vypadat líp. Ale je to moje výzdoba. A tak mě babička našla stát zvenku na parapetu a lepit vločky zvenčí. Málem měla infarkt (máme dvě patra - přízemí, kde bydlí prarodiče, a první patro, kde mám pokoj já), sundala mě a dostala jsem šíleně vynadáno. Jediná věc, kterou jsem doteď nepochopila, je, proč jsem to sakra udělala. Máme totiž dvojité okno. Stačilo otevřít to první.

4) Jaké knižní klišé by sis chtěl/a prožít?
Znáte ty knihy (alespoň jednu jsme beztak četli všichni), kdy se hlavní postava(y) dostane z normálního světa nějakým způsobem do světa fantastického? Třeba jako v Narnii pomocí skříně? Tak tohle by se mi opravdu hodně líbilo. 

5) Byl jednou jeden lovec a ten se vydal do džungle zastřelit opici. Když se k ní přiblížil na dostřel, schoval se za strom, pozvedl zbraň a zamířil. Právě, když chtěl stisknout spoušť, opice řekla: "Jestli mě usmrtíš, zemře tvoje matka, jestli mě neusmrtíš, zemře tvůj otec." Pak se usadila, žrala dál a spokojeně se drbala. Co bys dělal/a, kdybys byl/a ten lovec?
Pravděpodobně bych tu opici sejmula, samozřejmě. Ale pokoušela bych se přemýšlet nad tím, jak to udělat, aby neumřel nikdo. 


6) Chceš zabít člověka.. Vyber si nástroj! Možnosti jsou nekonečné. Jen pamatuj, nikdo tě nesmí chytit.
Kyselina. Kyselina ve vaně nikdy nic nezkazí.

7) Jsi na pustém ostrově. (Pusté ostrovy mají tendenci být nakonec obydlené..) Jakou knihu by sis vzala s sebou? 
Něco jako "jak postavit vor" nebo "jak přežít v divočině".

8) Potkají se: Percy Jackson, Hannibal Lecter, Hermiona Granger, třpytivý Edward a seriálový Sherlock. Jak bude vypadat jejich konverzace? :P - Každý musí mít 2x prostor mluvit!
Ježíši. xD V psaní dialogů jsem naprosto strašná. Takže to trošku... Ehm. :D
Pravděpodobně by to skončilo poměrně brzy. Nejdřív by všichni společně spálili Třpytku. Pak by jeden z nich (vsadila bych se že Sherlock) Hannibala nějakým způsobem naštval/urazil/whatever a všichni víme, co se takovým lidem stává. Ten zbytek by byli jen nevinní svědci, ale pořád svědci...

9) Mícháš krupici? (Otázka na život a na smrt..)
Ano! Ale už jen tak ze zvyku, chutná mi obojí.

10) Jaký účinek by měla mít kouzelná rostlina, která ještě čeká na objevení?
Tohle je taky docela těžké. Skvělé by bylo, kdyby léčila všechny nemoci. Ale jen ty fyzické, kdyby byl každý normální, byla by tu nuda. ;)


Tak jo. Jak už jsem psala na začátku, rozhodla jsem se udělat výjimku a nikoho nenominovat. Většina lidí už stejně byla. Jinak, už pomalu ale jistě pracuji na Z jako Zelda. Pořád jsem si ještě nenašla vlastní styl psaní recenzí, ale doufám, že zas tak strašné to nebude. 

2 komentáře:

  1. Nejnáročnější je vážně vymyslet ty body o sobě :D To je horor :D Zvlášť když už člověk sepsal článek typu 25 faktů o mně :D
    Ale jinak pěkné body, pěkné odpovědi :) Blogger tag je fajn a kdo si nepospíšil po nominaci, byl nominován několikrát a musel odpovídat dvakrát tolik otázek (ne že by to vadilo) :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kamarádko, s dialogem jsi mě zklamala. -_- S knihou na pustém ostrově jsi mě nadchla.. Ale celkově jsem ráda, že tvůj "porod" dobře dopadl... :D (i když, asi tě zase zabiju za míchání krupice.) Nevím, jak vám, ale mi přišlo nějtěžší vymyslet právě těch deset blbých otázek tak, aby byly tak skvělé jako jsou.. :D

    OdpovědětVymazat