3. 6. 2014

Měsíční shrnutí - Květen

Protože další měsíc končí, konečně přišel čas na shrnutí za tento měsíc. Popravdě, tenhle měsíc moc aktivní nebyl. Na čtení jsem neměla skoro vůbec čas a když, tak se vždycky vynořil nějaký důvod, proč to nešlo... Pořád jsem se ale vešla do svého průměru, i když to není nějak závratné číslo. Čtu holt pomalu. Mimochodem, pokud kliknete na název knihy, můžete si přečíst recenzi, případně to bude odkaz na GoodReads nebo Amazon. :)






PŘEČTENÉ

Povedlo se mi za celý měsíc přečíst celkem 6 knih! Což je stejný počet jako v minulých měsících, přibližně. Archiv, který mě sice moc nenadchnul, ale špatný rozhodně nebyl. Potom se mi podařilo pokořit Sonnets od Williama Shakespeara. Jeho sonety naprosto zbožňuji, takže jsem si čtení vážně užívala. Zato Peklo od Jasutaky Cucuiho bylo něco naprosto jiného. Potom jsem potřebovala nějakou vtipnou, odpočinkovou četbu, což stoprocentně splňovala Wyrd Sisters od Terryho Pratchetta. Pokud váháte, jestli si Zeměplochu přečíst, určitě do toho jděte. Další knížka, Hide and Seek, byla trošičku slabší, nicméně ne tak špatná. Na poslední knihu, Z jako Zelda, jsem ještě recenzi nenapsala, protože jsem momentálně mimo domov, nicméně byla naprosto skvělá a nemůžu než doporučit.
Jako první jsem přečetla


PRÁVĚ ČTU
Po mírných zmatcích (a touze přečíst koupené knížky co nejdříve, teď čtu dvě věci najednou. Good Omens od Pratchetta a Gaimana a Pyramids od Pratchetta. Nechci si jich rozečítat víc, protože mám v batohu málo místa a víc jak dvě knihy tam nejsem schopná nacpat. Což je dobře, protože kdybych mohla, tak si neberu nic na sebe, ale zato plný batoh knih. Abych nějak okecala výběr knih - ano, jsou obě od mých oblíbených autorů. Poslední dobou na ně mám náladu, hlavně na tu Zeměplochu. V Pyramids budou postavy, se kterými jsem se ještě nesetkala, a tak jsem moc zvědavá.


CHYSTÁM SE ČÍST
Mám obrovské dilema. Ale vážně! Je tolik knížek, které musím přečíst. Navíc první polovina května bude hodně drsná, tedy alespoň co se týče školy, takže na žádné velké čtení to nebude. Ale jedeme do Itálie, takže tam to určitě doženu, taktéž v Řecku. Já a slunce se zrovna moc nekamarádíme. Nicméně, brzy mám v plánu dočíst knihy z knihovny. Půjčila jsem si (zase, jsem nepoučitelná) Analfabetku a mám ještě další dvě rezervace, tak uvidím. Pak se konečně vrhnu na knihy, které jsem si koupila.



KOUPENÉ/VYHRANÉ/STAŽENÉ

Koupené knížky se mi za tenhle měsíc sešly celkem tři. Všechny už jsem strašně dlouho chtěla, takže mi udělalo radost, když jsem našla dva balíčky v pondělí za oknem. První z nich je The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making od Catherynne Valente. Pokud už sledujete můj blog déle, určitě víte, že jsem četla její Nesmrtelný příběh (recenze tady) a naprosto mě okouzlil (že bych si ho jednou taky pořídila domů?). Proto jsem se rozhodla pustit se do téhle knížky.


Další dvě krásky mají společného autora - Terryho Pratchetta. Tentokrát ale žádná Zeměplocha. Knížka The Long Earth, o které jsem slyšela spoustu skvělých věcí nejen na Book Tube, a Good Omens, po které pošilhávám už delší dobu a kterou teď momentálně čtu/budu číst (díkybohu za školní výlet!). Na obojí jsem moc zvědavá, hlavně na spolupráci dvou autorů. Takhle už jsem přečetla Podzemí (R. Gordon & B.
Williams) a jejich spolupráce fungovala velmi dobře.

Podařilo se mi taky jednu knížku vyhrát. Z čehož jsem byla hrozně nadšená, protože se mi to normálně vůbec nestává. Taky ještě jednou děkuji Giraffe Andy. Temnou chodbou od L. Duncana jsem si chtěla přečíst už poměrně dlouho a ta obálka je prostě geniální. Teda, ten přebal by být nemusel, ale znáte mě.

No a opět jsem stáhla hrozně moc knížek. Ne tolik jako minulý měsíc, ale jsem celkem zvědavá, jak to stihnu přečíst. (Pravděpodobně příští zimu -> jedeme do Střední Ameriky a zakázali mi vzít si fyzické knížky. Maximálně jednu. Ano, týrají mě.) Nicméně, tady jsou: The Dark Communion (J. Ruff), Since Tomorrow (M. Nyberg), Extermination day (W. Turnage), ARK (M. Dunstan), True Fans (J. Hart), The Breadwinner (S. Kopas), Outview (B. Legg), Ann Marie's Asylum (C. Rankin), Mad Tinker's Daughter (J.S. Morin), The Decay (R. Hayder, E. Hughes), Past Praying For (A. Templeton), Fry (L. Dounaeva). Také jsem se odhodlala a stáhla jednu mangu v japonštině. Jsem zvědavá, jak to budu číst, ale nemusel by to být problém - Burakku Jakku ni Yoroshiku od Shuho Sato. Mohlo by to být hodně zajímavé, uvidíme.


MOST ANTICIPATED NA ČERVEN
Tak tentokrát to bylo popravdě celkem těžké. Protože jsem musela filtrovat všechny ty Young Adult a New Adult hrůzy (a že jich bylo!). Nakonec se mi podařilo několik super knížek objevit. První z nich je trochu zvláštní - All Fall Down od Jennifer Weiner. Kniha o životě a závislosti, jsem na to poměrně zvědavá. A také China Dolls od Lisy See, kniha přesně z období, které mám moc ráda, takže další kniha o něm nemůže být na škodu. Opravdu, tenhle měsíc nevychází moc knih, které si chci přečíst, takže si budu moct dokoupit nějaké, které už mi ve wishlistu hnijí hrozně dlouho. Namátkou třeba Geek Girls Unite. Pokud vás zaujala Fangirl, tuhle knížku si určitě taky přečtěte!

2 komentáře:

  1. Máš moc hezký výčet knih, všechny vypadají navíc zajímavě :) Závidím ti jejich počet, já mít dost financí, tak si každý den koupím jednu knihu.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, nominovala jsem tě do Blogger Tagu :) https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=8710367495461702298#allposts

    OdpovědětVymazat