24. 6. 2014

Top Ten of Summer TBR

Je tu první článek z Top Ten Tuesday! Úvodní článek najdete tady a já nebudu zdržovat, protože jste určitě všichni moc zvědaví, na jaké knížky se tohle léto chystám. Jen ještě na začátek řeknu, že knížky nejsou seřazené od nejlepší po nejhorší, ale vybírala jsem je tak nějak nahodile a taky vynechám knížky z AAW Challenge (více v menu).







1. The Restaurant at the End of the Universe (Douglas Adams)
Určitě víte, že jsem milovala Stopařova průvodce Galaxií (případně recenze tady), takže je jasné, že se dřív nebo později musím pustit do dvojky. První díl jsem měla ve čtečce, ale tahle série mě nadchla natolik, že jí musím mít doma! Mám jí (respektive budu jí mít) asi až se vrátím z Itálie, což by mělo být asi za čtrnáct dní, ale hrozně se na tuhle knížku těším.

2. The Dragon Keeper (Robin Hobb)
Já vím, málokdy se inspiruji tím, co čtou ostatní. Moje nejoblíbenější BookTuberka, Jean (YouTube kanál) teď dělala recenzi na tuhle knihu. A vzhledem k tomu, že čte knížky, které já jsem naprosto milovala, nebo které mě vždycky neskutečně nadchnout, rozhodla jsem se inspirovat se a knihu si objednat. Přijde ve stejnou dobu jako předchozí kniha a nemůžu se dočkat, až jí přečtu.

3. The Long Earth (T. Pratchett, S. Baxter)
Na tuhle knížku se taky třesu hrozně dlouho a nemine den, kdy bych neměla hroznou chuť jí otevřít a začíst se. Poslední dobou jsem si zamilovala žánr science fiction a proto mě námět téhle knížky doslova uchvátil. Navíc, jedním z autorů je Terry Pratchett a to je podle mě samo o sobě zárukou kvality.

4. The Book Thief (Marcus Zusak)
Nevydržela jsem to a začala Zlodějku číst už dřív, pak jsem ale musela dočíst ty knihy, které měly přednost a které jsem musela vrátit. Nicméně i těch prvních padesát stran se mi hrozně líbilo a moc se těším, co se z téhle knížky vyklube. Četla jsem recenzi u Ohany, která mě hrozně moc navnadila, takže je možné, že si tuhle knížku vezmu do ruky hned v červenci.

5. Fangirl (Rainbow Rowel)
Pro mě je to hodně netypická knížka, ale opravdu jsem zvědavá, co z ní vyleze. Určitě si pamatujete na poprask, který se kolem ní strhl. Proto jsem si jí koupila s tím, že to bude takové odlehčené letní čtení a doufám, že si jí užiju a neotráví mě nějaká hloupá romantika, jako se to stalo u Archivu, a že si Rowel s postavami poradí.

6. The Girl Who Circumnavigated Fairyland... (Catherynne M. Valente)
... in a Ship of Her Own Making! Tuhle knížku si s sebou beru hned na první dovolenou, společně s Good Omens a Pyramids, protože jí prostě MUSÍM přečíst! Knížka Deathless (Nesmrtelný příběh, recenze zde) se mi moc líbila a poslední dobou mám hroznou chuť na pohádky!

7. The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry (Rachel Joyce)
Opět mě na tuhle knížku navnadila Ohana (jak jste poznali, její blog je pro mě taková malá bible). Námět téhle knížky je prostě perfektní a když jsem slídila po internetu, zjistila jsem, že na BD je knížka asi nejlevnější, takže jí budu mít opět v angličtině. Tedy alespoň doufám. Jak už jste poznali, tuhle knížku si teprve plánuji koupit, stejně jako ty další dvě.

8. Crossfire (Miyuki Miyabe)
Japonská autorka, jejíž knihu Whisper (Šepot) jsem si neskutečně užila. Bohužel víc jejích knížek zatím nikdo do češtiny nepřeložil. Crossfire je něco mezi fantasy a sci-fi, takže se na tuhle knížku hrozně moc těším. Šepot byl zase děsivá detektivka s naprosto nečekaným koncem, díky které se Miyabe vyšplhala na mém osobním žebříčku japonských (moderních) autorů pěkně vysoko. Obě dvě knížky tedy doporučuji milovníkům hororů (a nejen těm).

9. Mechanique: Tale of the Circus Tresaulti (Genevieve Valentine)
O téhle knížce jsem slyšela poměrně nedávno, někdo mi jí doporučoval jako skvělý steampunk, což je žánr, který můžu vždycky. Anotace mě upoutala ihned a obálka je jednoduše řečeno perfektní. Taky se chystám jí koupit, spíš někdy během léta, ale jsem na ní hrozně zvědavá, navíc má na GoodReads poměrně slušné hodnocení.

10. A Game of Thrones (G. R. R. Martin)
Tuhle knížku na rozdíl od zbytku doma mám. A pořád se trochu bojím se do ní pustit, je to bichle, má asi 800 stran a navíc poměrně miniaturní písmenka. Na druhou stranu jsem strašně zvědavá, spoustě lidí se to líbilo (i náš třídní to čte!) a byla by škoda nepřečíst nejrozsáhlejší a nejznámější fantasy posledních let.

To by bylo tohle úterý všechno. Určitě se se mnou podělte o vaše Top Ten TBR. Školní rok sice ještě neskončil a i já jdu dneska do školy, ale úplně naposledy a tak pro mě tedy prázdniny konečně začnou, yay!

Žádné komentáře:

Okomentovat