29. 7. 2014

Top Ten Authors I Would DIE to Meet

Opět je tu Top Ten Tuesday, trochu opožděný, protože před dovolenou jsem vůbec neměla chuť ani čas psát články, tak doufám, že mi to odpustíte a za těch jedenáct dní jste na mě nezapomněli. Dnešní téma je ale poměrně zajímavé a dalo mi dost práce vymyslet všech deset. Opět to není v žádném přesném pořadí, ale tak, jak mě autoři napadali.






1. Terry Pratchett
Mistr v oboru a nesmírně sympatický pán, jehož knížky mě nikdy neomrzí. Tedy, těch prvních sedm rozhodně ne. Píše skvěle a navíc jsem se díky němu jsem se v angličtině neskutečně posunula. Moc ráda bych ho jednou potkala, ačkoliv je to zatím spíš zbožné přání. Nicméně v rámci mých budoucích studií v UK by se to teoreticky mohlo splnit.

2. Douglas Adams
Autor Stopaře, naprosto skvělé knihy a zajímavá osobnost. Bohužel už zemřel, ale kdybych měla možnost, moc ráda bych si alespoň nechala podepsat knihu. Přečetla jsem první dva díly (jenom), ale prostě je to naprosto geniální počin.

3. Neil Gaiman
Jeden z mých vzorů. Nejen spisovatelských, ale i jako člověk. Jeho projev na univerzitě v USA by si měli přečíst povinně všichni, nejen ti, kteří mají něco společného s uměním, ale lidé obecně. Hrozně ho obdivuji a jeho psaní je prostě perfektní. Teď se snažím dokoupit si zbytek jeho knížek. Ten chlap je prostě génius. Nastává situace stejná jako s Pratchettem - jeden den ho prostě musím potkat.

4. Paolo Bacigalupi
Jeden z nejlepších autorů dystopií. Jeho Dívka na klíček a Čerpadlo 6 jsou prostě geniální díla. Půjčila jsem si z knihovny Prachožrouty a moc se těším, až se k nim dostanu. Moc ráda bych je měla i doma a podepsané. Pravděpodobně se mi to nesplní, ale moc ráda bych ho potkala. Mimochodem, teď mám od něho rozečtenou knihu Prachožrouti, právě jsem se dostala na pátou stránku a musela jsem se nutit, abych tenhle článek dočetla.

5. Erin Morgernstern
První zástupkyně ženských autorek. The Night Circus je jedna z mých nejoblíbenějších knížek vůbec, naprosto skvělá, magická a úžasná a jestli je Erin alespoň trochu podobná té knížce (což většinou je, když se nad tím člověk zamyslí, kniha o autorovi hodně vypovídá), rozhodně bych si s ní ráda popovídala o čemkoliv, hlavně teda o knihách, samozřejmě.

6. J. R. R. Tolkien
Tady toho asi nemusím moc vysvětlovat. Už jako malá jsem přečetla Pána Prstenů, Hobita, Silmarilion, Húrinovi děti a další jeho knihy a řekla bych, že právě ony mě přivedly ke klasické fantasy. Čili bych ráda viděla člověka, který zformoval mé dětství (a to, jak jsem hrozně vybíravá). Sice to už bohužel není možné, ale i tak ho sem musím zahrnout.

7. Thomas Harris
Tenhle chlap je prostě génius. Člověk, který stvořil Hannibala Lectera. Ti, co sledují můj blog delší dobu, určitě vědí, že jsem úchylná na všechny psychopaty a Hannibal je prostě číslo jedna. Je perfektní jak v knihách, tak ve filmu a v seriálu, jedna z "nejživějších" postav, s jakou jsem se kdy v knize setkala. Proto by mě zajímalo, jaký je člověk, který ho vymyslel.

8. J. K. Rowling
Opět jedna z mých oblíbených autorek. Ano, je to klišé a vlastně bych spíš chtěla podpis než cokoliv jiného, ale podle všeho je to opravdu inspirativní osobnost.

9. Koji Suzuki
Určitě všichni znáte Kruh. Horor, který je profláklý, známý a mě se nelíbil. Proč o něm píšu? Protože předloha amerického filmu byl právě japonský film inspirovaný knihou. Autorem Kruhu je právě Koji Suzuki (čti Kodži Suzuki). Film nestojí za moc, ale série je to naprosto perfektní. Právě první díl, Kruh, dal vzniknout filmu. Pokud se vám líbil první díl, tak si počkejte na pokračování, Spirálu a Smyčku, kde se všechno teprve dá do pohybu. Pro mě je tahle série nejlepší knižní horor a Suzukiho bych hrozně ráda poznala.

10. Catherynne M. Valente
Poslední autorka je poměrně málo známá. Možná vám budou povědomé názvy knih, namátkou Nesmrtelný příběh a Dívka, která obeplula Čarozem v lodi vlastní výroby. Nejprve jsem se nemohla rozhodnout, koho zvolit jako posledního autora, ale dvě její knížky (víc jsem jich od ní ještě nečetla) se probojovaly do seznamu nejlepších knih tohoto roku, na fotografiích vypadá jako sympatický člověk a svojí představivostí a stylem psaní si mě naprosto získala.

2 komentáře:

  1. Koji Suzuki má rád zápletky s vodou. Aspoň to jsem vydedukovala, když jsem četla jeho skvělou povídku Temné vody. Podle této knižní předlohy byl rovněž natočený stejnojmenný film, viděla jsi / četla jsi? :)
    Ta poslední autorka mě hodně zaujala tím druhým dílem. :D Název mi trochu připomněl knihy od Jonase Jonassona.
    Jinak já bych moc chtěla potkat Jeffa Lindsayho, jeho série o Dexterovi je mou nejoblíbenější sérii a každá kniha v ní je jednou z mých nejoblíbenějších knih vůbec. Jeho styl psaní je prostě úchvatný, nápady a zápletky neotřelé a originální. Úžasný spisovatel!
    A tohle je skvělá výzva, každý úterý napsat jednu TOP 10. Nechápu, proč tady nemáš víc komentářů, omg. Tu by jich mělo být tak 60+. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Temné vody jsem četla a proklínala jsem se, že jsem je nezačala číst dřív než Kruh, protože jsou fakt dobré. :D Film jsem ještě neviděla, jen trailer, ale rozhodně se na něj chystám, protože japonské filmy jsou prostě skvělé. :3
      Dextera jsem ještě nečetla, bohužel, ale taky se na něj chystám, akorát mám v to-be-read listu ještě dalších padesát knížek. Spousta lidí to ale chválila a mě se ten námět fakt líbí.
      No, on to taky není tak úplně můj nápad, jen jsem si to trochu letně upravila, protože všechna témata bych nevěděla. :)

      Vymazat