13. 8. 2014

Add Yours - Srpen

Ano, i já jsem se rozhodla připojit do projektu Add Yours, který vymyslela Judit z blogu My Alternative World of Books (odkaz na úvodní článek). První dva nebo tři měsíce se mi do toho moc nechtělo, ale řekla jsem si, že otázky jsou originální a sama jsem zvědavá, jak na ně odpovím. Takže tady máme srpnovou verzi!





1. Autor s úžasným smyslem pro humor.
Dobře, hned ze začátku je pro mě těžké určit jen jednoho člověka, takže udělám výjimku a napíšu rovnou dva. Terry Pratchett i Douglas Adams mají trošku podobný styl humoru, takže vybrat si je nadlidský úkol. Pokud hledám knihy, které mě pobaví, sáhnu po Zeměploše nebo po Stopaři.

2. Autor, který si to u mě pořádně podělal.
Veronica Schwab. Archiv jsem četla několik měsíců zpátky a tak do poloviny se mi poměrně líbila, ale potom autorka udělala něco, za to bych jí nejradši přerazila vejpůl. Asi je to tím, že na Young Adultu nejsem (vyrůstala jsem na Pánovi prstenů, tak co po mě taky chcete...), i když co cílové skupiny spadám. Ale nápad téhle knížky se mi fakt moc líbil.

3. Kniha, kterou jsem četla na veřejnosti, a byl to vážně špatný nápad.
Pamatuji si, jak jsem asi ve dvanácti letech četla knihu Agónie a Extáze, což je vlastně kniha pojednávající o životě Michelangela. Měla jsem jí ve škole, agónii zakryl penál a pak si profesor myslel co za prasárny to nečtu. Tohle je moje číslo jedna. Potom se cítím jako idiot, když čtu knihy v angličtině během cesty vlakem, lidi si o mě začnou nahlas povídat s tím, že asi nebudu místní, pak se mě mamka na něco zeptá česky a oni si hned jsou na další zastávce nenápadně přesednout. :D (Musím ale dodat, že vlakem jezdím tak pětkrát za rok.)

4. Kniha, která mi o něco zpříjemnila dětství.
To je jednoznačně Hobit. Začínala jsem s ním v podstatě krátce po tom, co jsem se pořádně naučila číst, takže to byla moje první pořádná fantastika. Jsem za to nesmírně ráda. Nechci nikoho urazit, ale díky Hobitovi mám od útlého dětství poměrně vysoký žebříček, co se týče knih, a jen tak něco mě nezaujme.

5. Hrdina, kterého každý miluje. Kromě mě.
Abych pravdu řekla, tak nevím. Napadá mě Edward (i Bella) ze Stmívání nebo Eragon, ale tam se většinou čtenáři dělí na dva tábory. Takže tady to bude hodně stručné - neexistuje postava, kterou by milovali úplně všichni, ale co se týče toho Eragona, občas mám pocit, že je hodně oblíbený.

6. Hrdinka, která je mi podobná (nebo které bych se chtěla podobat).
Fakt nevím, jaké hrdince jsem podobná, ale hrozně moc bych se chtěla podobat Pam ze série Pravá krev. V knize jsem jí zatím moc neidentifikovala, ale myslím, že je to dost podobné seriálu, kde je dost bad-ass. Nechci být lesba, ale Pam je vážně parádní hrdinka.

7. Postava, která si mě získala víc než hlavní hrdinové.
Musím zmínit dvě, protože jde o dvojčata - Poppet a Widget z knihy The Night Circus. Je to jedna z mých nejoblíbenějších knížek vůbec a tihle dva? Nemám slov.

8. Pár, k jehož vzniku jsem se modlila pomalu celou knihu/sérii.
Nejsem ten typ, co se modlí za nějaký pár. Většinou to nechávám na autorově představivosti a knihám s čistě romantickou zápletkou (čili Young Adult, New Adult, červená knihovna) se vyhýbám jako čert kříži.

9. [HOT TOPIC] Moje jedna rada, kterou bych dala ostatním blogerům při psaní recenzí.
Lidi, nepište spoilery, prosím! Protože nejhorší je, když vás zaujme knížka, chcete si na ní někde přečíst recenzi a dozvíte se prakticky každé překvapení z dané knihy. Případně to zaobalte tak, aby to pochopili jen ti, co už knihu četli. Nic nedokáže zničit dojem z knihy tak jako spoilery.

10. [Otázka na tělo] Jak prožívám, když někdo kritizuje mojí oblíbenou knihu?
Teď už se snažím krotit, ale dřív jsem byla opravdu poměrně naštvaná a pokud se tomu dotyčnému líbilo Stmívání, ihned jsem získala dojem, že nemá vkus. Teď už jsem tak nějak dospěla. Samozřejmě to zamrzí, protože nejlepší pocit mám, když se s někým můžu rozplývat, jak byla ta daná knížka skvělá a úžasná. Jenže sto lidí, sto chutí, navíc v mém okolí skoro nikdo nečte.

1 komentář:

  1. Skvělý článek! Přečetla jsem to jedním dechem, nesmírně jsem se pobavila u třetího bodu, haha. :D Možná si ty otázky vypůjčím a také na toto téma napíšu článek, je to fakt zajímavý projekt. :D
    Pam je bezpochyby skvělá! :D Je uctivá, a strašně drzá zároveň. Umí se chovat i jako namyšlená pipina (viz ty její růžové boty, které se myslím objevily jak v knize, tak i v seriálu), ale i jako drsňačka. :D Je skvělá!

    OdpovědětVymazat