24. 8. 2014

Back to School Read-A-Thon - Úvod

Protože mi v poslední době termíny různých čtecích maratonů nevyhovovaly, říkala jsem si, že nebude na škodu udělat si svůj. Tak vznikl Back to School Read-A-Thon. Protože ve školním roce nikdy nemám tolik času na čtení jako tenhle poslední týden. Věci do školy mám, rozvrh taky, takže už nemusím nic řešit a jen sedět doma ponořená v knihách. Tenhle maraton bude trochu neobvyklý, protože nepůjde jen o knihy.


Read-A-Thon bude probíhat od 25. do 31. srpna, takže poslední týden, logicky. Jako v každém read-a-thonu jde o přečtení co nejvíce knížek, já sama si to ještě spojím s dvěma věcmi - vyhlášení narozeninové giveaway a Den nepřečtených knih, který pořádá knihkupectví Martinus.cz. 


Moje cíle:

  1. Dočíst všechny rozečtené knihy. (24. ve 14:06 byly tři, možná jsem jednu stihla dočíst.)
  2. Přečíst pět knih plus ty rozečtené. (Pochybuji, že to stihnu, ale ráda si dávám vysoké cíle, protože se pak cítím motivovaná. Jestli jste viděli mojí challenge na GoodReads, asi víte, jak to myslím.)
  3. Přečíst maximálně dvě česky. Jednu mám rozečtenou, druhou musím vrátit do knihovny. 
  4. Přečíst minimálně jednu klasiku. Anglicky. A nemusí být nutně k maturitě.
  5. Rozečíst nějakou tlustší knihu. Více než 600 stran nebo víc než 400 stran a malá písmenka.
  6. Napsat na všechny knihy recenzi. V první řadě napsat tu, kterou odkládám už čtrnáct dní.
  7. Nezapomenout pravidelně psát, co jsem stihla. To by totiž mohl být problém.
  8. Podívat se alespoň na tři filmy. Aby mi z toho čtení nehráblo.


Co se chystám číst? 

Kromě rozečtených knih se chystám na:

Look Who's Back (Timur Vermes) 
Na tuhle knihu se chystám pěkně dlouho, dlouho jsem jí nemohla sehnat (levněji než na BD) a nakonec jsem na ní narazila v Dobrovském, takže jsem si jí okamžitě musela přivézt domů. Moc se na ní těším, protože podle té anotace to bude prostě jízda.

The Stars My Destination (Alfred Bester) 
Tahle kniha bude taky v srpnovém shrnutí, už jste jí mohli vidět v Unboxingu, je to dárek od mého kamaráda, který byl tak hodný a poslal mi tuhle věc. Naprosto se mi trefil do vkusu, protože ačkoliv ta obálka je otřesná, podle anotace bych si to rozhodně koupila a nemůžu se dočkat, až jí přečtu. 

Whitechapel Gods (S. M. Peters) 
Shame on me, tuhle knížku mám doma pořádně dlouho a pořád se nemůžu donutit jí dočíst. Nicméně tenhle týden se na ní vrhnu. Mělo by jít o steampunk z pěkně drsného prostředí, žádná Young Adult, nicméně autor není dvakrát známý, tak uvidím, co se z toho nakonec vyklube. 

The War of the Worlds (H. G. Wells) 
Tuhle krásku už jste mohli vidět na mém Instagramu, bude v srpnovém shrnutí, ale tohle je můj výběr klasiky. Nemáme to sice u maturity, ale mě Wellsovy knihy hrozně moc baví a doufám, že někdo dostane rozum a Wellse na seznam zařadí. Vždyť jsou to počátky Science Fiction!

Pravá krev: Bezpochyby mrtví (Charlaine Harris)
Tohle je ta jedna česká knížka, kterou si chci přečíst. Budu potřebovat něco podobného, nějaké odlehčené čtení, a taky to budu muset brzy vrátit. Docela se na to těším a zajímalo by mě, jestli je Sookie stejná blbka jako v předchozích dílech. 

The Dragon Keeper (Robin Hobb)
Rozečíst nějakou bichli? Jednu bych tu měla. Tahle kráska má 522 stran, je to paperback, nádherný, krásně voní, a má celkem malá písmenka. Narazila jsem na ní u Jean z Jean Bookishthoughts v jednom Book Haulu (teda, doufám) a tahle kniha mě zaujala na první pohled. Miluji draky a když Jean něco doporučí, většinou se mi to líbí. Navíc je to docela dobrá volba, jak vykročit do nového školního roku. 


Co se týče těch filmů, tak jsem vybrala čtyři filmy. Dva z oblíbených a dva, které jsem ještě neviděla a mám je v to-watch listu. Kliknutím na název se dostanete na trailer. První je Only Lovers Left Alive. Je to můj nejmilejší film vůbec. Nejsem moc na romantiku, ale tohle je vážně nejkrásnější romantický film, jaký jsem kdy viděla. Další je The Fall, tak trochu fantasy, nádherná kamera, barvy, herci, všechno je perfektní. Určitě se podívejte na trailer a poslechněte si soundtrack, ta hudba je nádherná. 


Ohledně těch, co jsem neviděla, vybrala jsem si jeden z Japonska a jeden z Islandu. Of Horses and Men by měla být hodně, hodně drsná komedie o koních. Na CSFD to má 70% a recenze nic moc, ale já mám moc ráda morbidní humor, takže tak. Druhý film, Departures, v originále Okuribito, bude určitě úžasný. Opět je to poněkud morbidní téma, ale znáte mě, já se tomu prostě nevyhnu. Možná jeden z nich nestihnu, ale to mě nějak nežere. 




Tak jo, tohle jsou moje plány. Pokud se ke mně chcete přidat a pořádně využít poslední týden prázdnin, napište mi do komentářů. Jinak vám přeji pěkný zbytek prázdnin... a já jdu číst. ;D


7 komentářů:

  1. Páni, ty máš ale opravdu ambiciózní cíle, přeji hodně štěstí! :D já se teď účastnila Bout of Book read-a-thon a schválně jsem si dala jen tři cíle, aby toho nebylo moc a stejně to vypadá, že dám jen jeden cíl :D

    OdpovědětVymazat
  2. Super! Jdu se zúčastnit, protože tenhle týden mám volný a snad by se mi mohlo podařit dohnat aspoň pár knih, které jsem nestihla o prázdninách přečíst.

    OdpovědětVymazat
  3. Budu ti držet palce! Určitě to všechno zvládneš :) Já stíhám přes školní rok číst asi stejně jako o prázdninách, takže tyhle výzvy moc nepotřebuji. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni! Díky za tip na ten film - The Fall! Ten mě zaujal neuvěřitelně, doufám, že se na něj podívám co nejdřív. Vše záleží na tom, jestli ho najdu někde na internetu. :D Jinak ti držím palce, abys splnila své knižní a filmové cíle. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak veľa šťastia, nech prečítaš čo najviac.:) Popravde knihy ani filmy nepoznám, ale možno raz...:D

    OdpovědětVymazat
  6. Já se budu účastnit toho martinusáckého Dne nepřečtených knih, jen ještě nevím, kterou knihu zvolím. :)

    Hodně štěstí, zvlášť s knížkami v angličtině. :)

    OdpovědětVymazat
  7. A tohle všechno hodláš stihnout za tejden? =D No, tak to držím palce, rozhodně se nedá říct, že bys měla málo ambiciózní cíle... =D (Možná bych se mohla chytit tvýho příkladu o se týče filmů. A konečně se podívat na Only Lovers Left Alive, už se k němu dostávám věčnost...) =D

    OdpovědětVymazat