2. 8. 2014

Měsíční shrnutí - Červenec

Další měsíc je za mnou a z mého blogového miminka se pomalu stává batole! Nemůžu uvěřit, že mám za sebou skoro šest měsíců blogování. Nicméně, na podobné výlevy bude čas příští měsíc v rámci mých narozenin, kdy chystám takové maličké překvapení. Tenhle měsíc byl pro mě na knížky poměrně štědrý, i když jsem se snažila se krotit vzhledem k tomu, že tak trochu doufám, že nějaké dostanu v srpnu. Nicméně dost řečí.





PŘEČTENÉ
Za tenhle měsíc se mi podařilo přečíst jen devět knih, z toho šest anglicky a tři česky. Nevím, jak se to stalo, ale potom, co jsem byla na dovolené, se mi nějak do čtení nechtělo. Nicméně je to pořád ještě docela dobré na to, jak strašně pomalu čtu. Nicméně, tenhle měsíc jsem zase narážela na samé skvělé knížky!

První byla kniha The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making, která ode mě dostala pět hvězdiček a zařadila se tak do nejlepších knížek tohohle roku, společně s Good Omens a The Restaurant at the End of the Universe. Také jsem stihla napsat recenzi na knihu Potopa od Stephena Baxtera, což bylo asi největší překvapení tohoto měsíce.

Knihy, na které jsem ještě nestihla napsat recenzi, jsou Fangirl od Rainbow Rowell, Stallo Kroniky Jakuba Vandrovce. Také se mi podařilo přečíst (znovu) první dva díly Harryho Pottera v angličtině, kterého recenzovat nebudu, ale byly to naprosto skvělé knížky a osvěžit si paměť (a některé výrazy) bylo fakt skvělé.

PRÁVĚ ČTU

Včera jsem se vrhla na knihu Prachožrouti od Paola Bacigalupiho, jednoho z mých nejoblíbenějších autorů, které rozhodně doporučuji. Jeho styl není nijak akční, ale jeho díla mají opravdu něco do sebe, hlavně náměty. Taky se prokousávám The Long Earth, která mě ze začátku moc nebavila, ale na nějaké sté stránce se příběh opravdu rozjel a já vážně nestačím zírat. Zatím je Dlouhá země fakt skvělá, takže opět doporučuji.


CHYSTÁM SE ČÍST
Mám tu teď spoustu zajímavých knížek, na které se teď recenze rojí naprosto všude. Chystám se na knihy Smutek citronového koláče, Silo nebo Antibohyně. Pak jsem se chystala na nějakou tu klasiku, začnu H. G. Wellsem, otcem science fiction, a konečně bych si mohla přečíst toho Drákulu. Mám doma z knihovny asi dvacet knížek, takže bych je ráda dočetla.


KOUPENÉ

Zatím mám nejvíc knížek z celého roku. Dvě z nich, Harry Potter and the Philosopher's Stone a Harry Potter and the Chamber of Secrets, jsem už přečetla. Koupila jsem je v Dobrovském v Pardubicích, společně s knihou Look Who's Back, kterou jsem chtěla už strašně dlouho a moc se na ní těším.

Když jsme jeli do Řecka, babička byla tak hodná a koupila mi dvě knížky. Jako první The Bone Season od Samanthy Shannon, na kterou jsem strašně moc zvědavá, a South of Hell, což je dost neznámá knížka, ale chtěla jsem zase zkusit něco nového.


MOST ANTICIPATED NA SRPEN
První z knížek, na kterou se poměrně těším, je The Girl from the Well Servants of the Storm. Obě dvě knížky mají zajímavý námět, a nejen to, ty obálky jsou prostě geniální! Nejsou to (snad) typické young adult. Snažila jsem se vybrat méně známé knížky, které jsou na Book Depository.





CO BUDE V SRPNU?
Recenze, recenze a recenze. Zatím jich očekávám tak pět minimálně, musím psát vždycky nejdéle 24 hodin potom, co tu knihu dočtu, protože pak si toho moc nepamatuji. Navíc vzhledem k tomu, že budu slavit sedmnácté narozeniny, jsem se rozhodla uspořádat malou Giveaway, která proběhne 15. srpna. Bude se "soutěžit" o jednu knížku česky a jednu anglicky. Zúčastnit se budou moct i lidé ze Slovenska (a jiných zemí). Samozřejmě budou další tagy a taky se chystám (opět) na nějaký ten článek o angličtině a knížkách.

3 komentáře:

  1. Pěkně, pěkně! Máš můj obrovský obdiv, že zvládáš tolik knih v angličtině. Já tak četla první dva díly Písně ledu a ohně a jeden díl Malazské knihy padlých a trvalo mi to tak strašně dlouho.. že škoda mluvit. :-D
    Ještě by mě zajímalo jaké máš vydání toho Pottera z Dobrovského? Hřbet vypadá pěkně, ale nějak si to neumím zařadit.. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jen devět haha :D Já celých 6 jůů! :D Skvělé shrnutí, většinu knih neznám, ale obdivuji Tě, že čteš v aj takhle a zase se dozvím něco nového :)

    OdpovědětVymazat
  3. The Girl From The Well?
    Už si jdu najít, o čem to je! :O
    Jinak dřív jsem také četla hodně, devět deset knih za měsíc, ale teď už tolik nečtu, čtu jen pro zábavu, pobavení, i tak je čtení mou velkou vášní! :)

    OdpovědětVymazat