8. 8. 2014

Top Ten Fictional Worlds

Tak, já vím, že je pátek, ale teď jsem měla hrozně hektický týden, takže tentokrát to bude Top Ten Not So Tuesday. Taky jsem se rozhodla, že to udělám maličko jinak. Nebudou to totiž jen fiktivní světy, ale taky dystopie a utopie, prostě to, co mi přijde pod ruku, a ne jen knížky. A opět jsem neřadila podle oblíbenosti.



1. Pán prstenů/Hobit (J. R. R. Tolkien)
Není pochyb o tom, že Středozem je jedna z nejlépe napsaných světů, které jsem kdy poznala. Všechno je do detailu promyšlené - jazyky, rasy, historie i mytologie. A není divu, protože Tolkien byl velmi vzdělaný člověk. Ze všech jeho knih čiší láska k tomu, co psal, a proto se mi tenhle svět hrozně moc líbí.

2. Série Zeměplocha (Terry Pratchett)
Opět další geniální počin. Zeměplocha je všechno, jen ne nudná. Spousta knih, spousta míst k objevování. Sice jsem přečetla teprve sedm knih z této série, ale Zeměplochu si prostě nejde nezamilovat. A upřímně už začínám mít absťák.

3. Trilogie Chaos (Patrick Ness)
Tahle série mě hrozně bavila. U prvního dílu jsem sice jen kroutila hlavou, protože jsem vůbec nechápala, co se to tam sakra děje, ale jakmile jsem si zvykla na Hluk, zjistila jsem, že tenhle svět je naprosto geniální. Pokud vím, odehrává se na nějaké jiné planetě, je to kolonie, kterou ale postihla zvláštní nemoc. Nicméně, Sádráci byli prostě super a štvalo mě, že je naháněli jako ovce a buď zotročili, nebo zabili, když to byli neskutečně milí a senzitivní tvorové.

4. Star Trek Universe (Hrozně moc lidí)
Přijde mi to, nebo se poslední dobou hrozně moc řeší Star Wars x Star Trek? Nicméně, i když to vůbec nejde srovnávat, Star Wars se mi líbí, ale Trekkie se ve mě prostě nezapře. Hlavní plus v téhle sérii (jsou i knihy!) je hlavně to poznávání vesmíru lidmi. Miluji vesmír a kdybych měla příležitost, letím poznávat nové civilizace hned. Live long and prosper! (Umím ten pozdrav jen levou rukou, to je faux pas).

5. Série Pravá krev (Charlaine Harris)
Jasně, není to nic geniálního, ale líbí se mi dvě věci - umělá krev a to, jak společnost v téhle sérii bere celou nadpřirozenou komunitu. Tohle podle mě postrádá hrozně moc knih a nikdo se nikdy nezamyslel nad tím, co by se stalo, kdybychom měli upíry mezi sebou. Já jsem rozhodně pro!
Mimochodem, syntetickou krev vynalezli Japonci, heč!

6. Hunger Games (Suzanne Collins)
Tahle série se mi sice zas až tolik nelíbila... No dobře, nelíbila se mi vůbec. Ale celý koncept Panemu je skvělý, s ty Hladové hry, to musím přiznat. Nejvíc mě zaujal Kapitol, hlavně ve filmu, a myslím, že ačkoliv to není žádný literární skvost, Panem je prostě super.

7. Whoniverse
Tady asi nemám slov. Existuje seriál a existují knihy. Velká základna Whovianů, ke kterým se počítám i já. Kdo by nechtěl cestovat časem, že ano, ale ještě navíc s Doktorem a v Tardis? Ať si říká kdo chce co chce, tohle je prostě geniální nápad a já se skláním před všemi, kdo se na tvorbě tohohle seriálu nějak podíleli, protože můj život je zas o kapičku lepší.

8. Inkarceron (Catherine Fisher)
Ani tahle knížka nebyla úplně stoprocentní, nicméně mě hrozně zaujalo samotné vězení. Miluji viktoriánskou Anglii a musím říct, že tohle byla nejpodivnější kniha odehrávající se v budoucnosti, jakou jsem kdy četla. Zatím si chci pořídit první díl domů a pak se teprve vrhnu na druhý díl, Sapphique, na který jsem fakt zvědavá.

9. The League of Gentlemen Universe
Are you local? Kdo viděl seriál, určitě mi dá za pravdu, že tohle městečko je geniální, se všemi svými postavami. Řežu se smíchy u každého dílu a můžu jedině doporučit. Sice bych tu žít vůbec nechtěla, ale to mi nezabrání sledovat všechny ty úchyláky pěkně z pohodlí domova.

10. Dívka na klíček (Paolo Bacigalupi)
Kdo mě zná, ví, že často říkám, že tohle je konečně pořádná dystopie. Paolo Bacigalupi je génius a pokud
jste jeho knihy nečetli, rozhodně to napravte. Začala bych být vámi s Prachožrouty, protože Dívka na klíček je dlouhá a s Young Adult nemá vůbec nic společného. To Prachožrouti taky ne, ale jsou svižnější. Líbí se mi, že v každé knize se Bacigalupi nevrací na to samé místo. Dívka se odehrává v Thajsku, Prachožrouti v Americe. Pořád jde o ten samý svět, ale trochu rozmanitější.

3 komentáře:

  1. Moc světů teda neznám, ale nevadí. :D Jednoznačně souhlasím se Středozemí, protože je to úžasný svět a nádherně propracovaný. A i ve filmu se to povedlo. :) Ale třeba s Chaosem nesouhlasím,ale já celkově tuhle sérii nemám vůbec ráda. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Středozem, ano. =D A Zeměplocha, samozřejmě, tu zbožňuju. =D A Whoniverse, jak jinak... =D Ale třeba Panem fakt zrovna nemusím, celkově mi ten svět přijde, no... Rozhodně míň propracovanej, než by to bejvalo chtělo...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak nějak jsem čekala, že tu dáš Středozem, ovšem co jsem nečekala a co mě opravdu příjemně překvapilo, bylo to, že jsem se dočetla o Pravé krvi. Neznám bohužel hodně lidí (vlastně neznám nikoho), kdo by četl knihy od Charlaine Harris a líbily se jim. Já ty knihy přímo zbožňuju, Charlaine vždy postavila něco jako detektivní zápletku, která se mísila s romantickým fantasy hororem a to bylo pro mě něco neuvěřitelně úžasného - ještě ke všemu Charlainin styl psaní, který mě dokázal rozesmát snad na každé stránce. Ach ano, Pravá krev a seriál, který to pro mě bohužel děsně zmrvil. :D

    OdpovědětVymazat