24. 8. 2014

Top Ten Bookish Memories

Tak jo, tohle téma pro mě bude hodně těžké, protože, abych pravdu řekla, věci starší než tři roky si nepamatuji. Takže těch knižních zážitků nebude hodně, jen pět, protože deset jich rozhodně nevymyslím. Doufám, že se vám stejně bude můj žebříček líbit.





Jako první musím samozřejmě uvést můj první Svět knihy. Tehdy jsem ještě měla starý blog, kam jsem psala o Japonsku a taky jsem tam dávala nějaké své literární počiny. Teď si píšu hodně sama pro sebe a čekám na nějaké veledílo, které budu moct někam poslat a nestydět se za to. Nicméně, tehdy jsem tam šla hlavně kvůli jedné besedě, kde jsem mimo jiné viděla Temnářku, jejíž blog čtu pravidelně, jen už moc nekomentuji, a její knížka Hladová přání je jedna z nejlepších českých fantasy, jaké jsem kdy četla.

Myslím, že to byl rok 2012 nebo 2013, teď si nejsem tak úplně jistá, ale moc jsem si to užila. Koupila jsem si tam jen jednu knížku, ale i tak jsem si to neskutečně užila, hlavně kvůli té atmosféře. Tenhle rok jsem bohužel nemohla jet, ale příště se tam ukážu určitě.

Druhý čtenářský zážitek, kromě besed a podobně, byl školní zájezd do Londýna. Když jsem rodiče
prosila, jestli bych tam nemohla jet, tak trochu jsem se zapomněla zmínit, že tam jedu prakticky jen kvůli knížkám. Chudák spolužačka, která se mnou jela, protože jsem jí protáhla každým knihkupectvím, na které jsme po cestě narazili. Nakonec jsem se krotila a přivezla si jen šest knížek, ale anglická knihkupectví je knihomolský ráj. Waterstones na Picadilly Circus na mě ještě čeká a Edinburgh, město literatury, taky, ale mám tajný studijní plán.

Nedílný čtenářský zážitek jsou pro mě jednoznačně Read-A-Thony, kterých se od doby založení blogu moc neúčastním, (ale teď plánuji jeden konkrétní Read-A-Thon, který završím 30. srpna večer vyhlášením narozeninové Giveaway). Vážně, i když poslední dobou na ně nemám vůbec čas, vždycky je to super, hlavně ten kontakt s komunitou a fakt, že občas člověk prostě potřebuje vypnout.

Čtvrtý bod jsou rozhodně dovolené s prarodiči, většinou u moře. Pro většinu lidí to znamená koupání, opalování a tak. Já na podobné věci moc nejsem, takže celých jedenáct dní v kuse čtu. Letos jsem byla poměrně úspěšná, stihla jsem devět knížek, šest z nich anglicky, takže jsem byla poměrně spokojená.

Další poměrně silné vzpomínky mám na knihy a školu. Ráda o přestávkách čtu, ale znáte to, občas narazíte na vážně dobrou pasáž a nemůžete přestat. Takže to občas dopadá tak, že musím číst pod lavicí. Nevidím na to, bolí mě záda a pak mi stejně knížku zabaví. Teď už se to tolik nestává, ale v kvartě (2012/2013) jsem nebyla zrovna úspěšná.

Jak jsem psala na začátku, věci starší než tři roky si nepamatuji, jenom nějaké záblesky, takže těch bookish memories moc není, ale všechny rozhodně stojí za to. Co vy, máte nějakou silnou vzpomínku, která se týká knih?

2 komentáře:

  1. Vzpomínky s knihami... má asi nejhezčí vzpomínka s knihami spojená (nebo spíše s knihovnou) byla, že jsem se stala rytířkou Středočeského kraje, na kterou mě nominovala městká knihovna, protože jsem byla hrozný knihomol, pořád jsem se zapojovala do knihovních soutěží a prostě knihomol no... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj :) Nominovala jsem tě do tagu na mém blogu. Budu ráda, když se "zúčastníš" :) le-monde-anna.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat