2. 9. 2014

Měsíční shrnutí - Srpen

Začala nám škola. Musím říct, že tenhle rok bude příšerný. Ale vždycky si ho můžu vylepšit dobrou knihou. Za minulý měsíc jsem toho moc nestihla, ani za celé prázdniny, pořád bylo co dělat. Nicméně díky občasné brigádě budu mít konečně dost knížek a do konce roku bych mohla něco málo přečíst.




PŘEČTENÉ
Za srpen jsem přečetla jen pět knih, což je naprostá katastrofa, je to mírně pod průměr, ale pomalu se začínám smiřovat s tím, že čtu čím dál pomaleji. Nicméně jsem je ještě nestihla všechny zrecenzovat, nějaké články mám už předepsané (kdybyste znali můj rozvrh, pochopili byste proč), každopádně některé se mi líbily více, některé méně.

Dočista mrtví, pátý díl ze série o Sookie Stackhouse, nejpitomější servírce v Americe, se u mě nesetkal s velkým úspěchem, zatím nejslabší kniha ze všech. Pak jsem si ale spravila náladu Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, což bylo naprosto skvělé počtení, které jsem si užívala už od první stránky. Ani Prachožrouti od Paola Bacigalupiho nebyli úplně špatní, nicméně pokud se na knihu od něj chystáte, pusťte se nejdřív do Prachožroutů a pak do Dívky na klíček, protože po druhé zmiňované bylo tohle maličko slabší.

Díky maratonu se mi taky povedlo konečně dočíst The Long Earth od Pratchetta a Baxtera. Nejlepší knížka, kterou jsem tenhle měsíc četla. Mám moc ráda science fiction a oba autoři se řadí mezi mé oblíbené, takže jsem si Dlouhou zemi opravdu užila. A reakce po poslední stránce? I need more!

Jako poslední byla kniha na Den nepřečtených knih od Martinusu. Pojala jsem to trochu po svém. Vzhledem k tomu, že dočítám knihy koupené, plus jsem si chtěla vybrat tématicky klasiku, sáhla jsem po The War of the Worlds od H. G. Wellse. Jeho knihy mám hrozně moc ráda, hlavně The Time Machine, a tohle nebylo o nic méně dobré. Sice jsem mu nakonec dala jen čtyři hvězdičky, ale v porovnání s ostatními knihami. Jako klasika zůstává stále mezi nejlepšími, co jsem kdy četla.


PRÁVĚ ČTU
Momentálně jsem zabraná do šestého dílu pravé krve, Bezpochyby mrví. Rozhodně lepší než předchozí díl, Sookie je pořád blbka (tohle najdete snad v každé recenzi na knihu z téhle série), ale děj se snad konečně rozbíhá.

Druhou knihou, do které jsem se pustila, je Look Who's Back od Timura Vermese. Satira, psaná z pohledu Hitlera, mě neskutečně baví, a ačkoliv jsou některé pasáže trošku složitější, tak pokud se nic nepokazí a děj se trochu rozjede, rozhodně budu hodnotit pěti hvězdičkami. Mimochodem, ta obálka mě naprosto dostala. Jakmile jsem to přinesla domů, mamka prohlásila, že přesně ví, o čem, nebo spíš o kom, to je.


CHYSTÁM SE ČÍST
Teď je to tak trochu na hraně, ráda bych se ale pustila do vlastních knih. Po Look Who's Back to pravděpodobně bude The Stars My Destination, možná Dracula, The Bone Season nebo The Book Thief (konečně). Ale znáte mě, to, na jakou knihu mám náladu, vím až teprve ve chvíli, kdy vybírám nějakou další na čtení, je tedy otázka, která z nich to bude.


KOUPENÉ/DAROVANÉ
Za srpen jsem si koupila dvě knížky. Dvě jsem také dostala. Celkově jsou to tři anglické a jedna česká, poměr, který bych, upřímně, ještě ráda snížila. Koupila jsem si tentokrát klasiky, knihu Dracula od Brama Stokera a The War of the Worlds, kterou jsem taky stihla přečíst. Jako dárek mi kamarád poslal The Stars My Destination, science fiction se zajímavým dějem (a příšernou obálkou, ale ta anotace to vyrovnává). K svátku jsem dostala Poslední aristokratku, kterou jsem ale nestihla nafotit, protože mi jí mamka okamžitě zabavila. Alespoň se líbí.


MOST ANTICIPATED NA ZÁŘÍ
Z nových knih mě žádné nijak zvlášť nezaujaly, pouze jedna, Messenger of Fear od Michaela Granta. Tuhle knihu bych si moc ráda přečetla, určitě jste slyšeli o knize BRZK. Mě se opravdu moc líbila a proto doufám, že Messenger of Fear bude stejně tak dobrý.

4 komentáře:

  1. Na recenze se moc těším, já za celé prázdniny přečetla necelých osm knih, takže si z toho nic nedělej :D ale od toho, co píšu blog, tak čtu mnohem víc, za což jsem moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Žádnou z přečtených knih neznám, ale už se těším na recenze. Určitě to bude něco zajímavého. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Klid, já toho za srpen taky zrovna moc nepřečetla. Jak jsem v červenci četla jako šílená, v srpnu jsem nějak vůbec neměla chuť. =D A ano, s tvými pocity po dočtení Long Earth se dokážu perfektně ztotožnit... =D

    OdpovědětVymazat
  4. Já jich měla za srpen asi 7 nebo kolik :D

    OdpovědětVymazat