30. 9. 2014

Měsíční shrnutí - Září

Záříjové měsíční shrnutí bude tak trochu netradiční - poprvé jsem víc knížek koupila než přečetla. Díky tomu, že teď ležím doma nemocná, jsem totiž strašně šikovná, jsem dokázala přečíst alespoň něco. Jednak předtím nebyl čas, ale ani nálada. Během prázdnin, kdy už jsem se fakt příšerně nudila, se mi tam i chtělo, ale během prvních pár dní jsem zase ztratila veškeré iluze.




PŘEČTENÉ 
[EDIT 30. 9. 11:30] Nakonec jsem ještě četla poslední den, což jsem nečekala, protože teď spím skoro 20 hodin denně. První je tedy Look Who's Back od Timura Vermese. Co nejdříve se pokusím napsat recenzi, jen si musím trochu srovnat myšlenky. Nebylo to vyloženě špatné čtení, ale i když se mi začátek hrozně líbil, knize by neuškodilo padesát až sto stránek ubrat. Další Bezpochyby mrtví od Charlaine Harris. K téhle knize opravdu nevím, jak se postavit. Září je očividně dost zmatený měsíc. Na jednu stranu bylo fajn vypadnout z Bon Temps, na druhou stranu jsem celou knihu marně přemýšlela, co se to sakra děje.


PRÁVĚ ČTU

Teď momentálně se prokousávám třemi knihami, pro změnu. První je Bezpochyby mrtví od Ch. Harris. Za celý měsíc jsem z ní přečetla s bídou padesát stran, nějak se k ní teď nemůžu dokopat. Také jsem se pustila do nějaké té české tvorby, začala jsem u Pragocalypsy od Jana Urbana, Zatím jsem někde v polovině první kapitoly, takže nemůžu soudit, ale mám dojem, že to nebude špatné čtení.
Jako třetí jsem rozečetla The Dragon Keeper od Robin Hobb. S tou nebudu tak rychle hotová vzhledem k tomu, že má asi pět set stránek, navíc poměrně miniaturní písmenka. Dozvěděla jsem se o ní od Jean z Jean's Bookish Thoughts, která se o ní zmínila ve videu a na GoodReads jí hodnotila pěti hvězdičkami. Vzhledem k tomu, že máme dost podobný vkus, věřím, že se mi bude hodně líbit.


CHYSTÁM SE ČÍST
Není vůbec jisté, jestli tenhle měsíc vůbec něco dočtu, ale začínám si zvykat na brzké vstávání a navíc to vypadá, že si teď chvíli poležím doma. Zatím plánuji něco z novějších knížek, hlavně Leviathana a taky bych ráda dočetla The Long War a Hollow City. Nicméně nevím, jak to budu stíhat, ale na tyhle knížky se moc těším.


KOUPENÉ
Za září se mi podařilo ukořistit čtyři knihy. Určitě už jste je někteří viděli na Instagramu nebo na Twitteru, První je Ark od Stephena Baxtera. Předchozí díl, Flood, jsem četla česky a mile mě překvapil, takže když jsem uviděla Archu, okamžitě jsem jí musela mít. To samé Leviathan od S. Westerfelda. Ve wishlistu jsem ho měla už hrozně dlouho a konečně jsem ho mám. Potom jsem si objednala dva druhé díly, The Long War a Hollow City. V obou dvou případech byly první díly naprosto skvělé a já prostě musím vědět, jak budou pokračovat. Hlavně zpracování Hollow City je vážně perfektní. Mnohem víc fotek než v minulém díle, konečně i přehled postav, který mi v e-knize chyběl, i takové drobnosti jako dělení kapitol je prostě skvělé. Někdo si dal tu práci a paperback je stejně boží, jako pevná vazba.


MOST ANTICIPATED NA ŘÍJEN
Z knih, které mají vyjít příští měsíc, mě zvlášť zaujaly dvě. První je The Fall od Bethany Griffin, Měla by se inspirovat dílem Edgara Alana Poe, konkrétně The Fall of the House of Ushers. Sice má nálepku Young Adult, ale myslím, že to nebude úplně typický příklad YA. Další, The Cure for Dreaming, je docela podobná - thriller, horor, poměrně temné čtení, ale anotace vypadá naprosto skvěle. Mimochodem, kliknutím na odkazy se dostanete na GoodReads.


To by bylo ode mě prozatím všechno. Na říjen taky plánuji nějaké ty články, kromě recenzí chci udělat alespoň jedno další "kolo" Sobot na téma a zase něco o angličtině (nebo jiných cizích jazycích. Měli byste zájem o nějaké osobnější články? Občas přemýšlím nad tím, že bych napsala něco trochu neknižního, ale docela mě zajímá, jestli by to někdo četl. 

5 komentářů:

  1. Řekla bych, že se těším, až se pustíš do Long War a napíšeš recenzi, ale myslím, že je velká šance, že do tý doby si ji stejně už koupím, takže... No, třeba to stihneš, než ji přečtu. =D Pokud jde o osobní články, klidně je přidávej, vadit mi rozhodně nebudou, vlastně myslím, že by byly celkem fajn. =) A přeju ti, aby ses brzo uzdravila... =)

    OdpovědětVymazat
  2. Neknižní články by určitě byly fajn, jednalo by se zase o něco trochu jiného, takové oživení, takže klidně nějaké napiš, nevím, jak ostatní, ale já si je moc ráda přečtu. A brzo se uzdrav. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. ehm neznam ani jednu z tech knizek :( skoro se stydim. ale autory vesmes znam! tak alespon neco :) tesim se na recenze, treba me neco upouta :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ani jednu z knížek neznám. Já teď taky moc nečtu, ale to bude spíš leností a taky tím, že mám ještě pořád s knížkama v angličtině problém (musím s nima sedět u počítače se zapnutým překladačem, protože ještě pořád nemám dostatečnou slovní zásobu, abych rozumněla každému slovu) a knížky v češtině jsou jaksi k nedostání.

    Chtěla bych se zeptat, jestli jsi četla Malazskou knihu padlých. To je jedna z mých nejoblíbenějších sérií knih a je to prostě něco úžasného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla taky problém se slovíčky, ale lenost zvítězila, takže teď si překládám jen dvě, tři slova a na ostatní se vybodnu, pokud nenarazím na něco, co mě opravdu zajímá, většinou děj pochopím i bez toho. :)

      Malazskou knihu padlých jsem zatím nečetla, ale všichni jí chválí, takže si jí asi budu přát od Ježíška, nebo si jí pořídím sama, pokukuji po ní už pěkně dlouho a jsem si jistá, že se mi bude líbit. ^-^

      Vymazat