25. 10. 2014

Podzimní knižní TAG

Po dlouhé době neaktivity jsem tady zase, tentokrát s podzimním knižním tagem. Viděla jsem ho u spousty zahraničních blogerů a mimo jiné taky u Verunky z Knižního přátelství. Podzim mám moc ráda, takže jsem si říkala, že místo recenze (ne že bych měla co recenzovat, teď mám rozečtenou Dlouhou válku a jsem asi v polovině) bude tag.









1. Nejoblíbenější kniha, kterou jsem četla na podzim. 
Asi zklamu, ale nemám ani ponětí, co jsem kdy četla, natož která z nich byla nejlepší. Řekla bych, že před rokem to mohlo být něco ze Zeměplochy, ale nechci kecat, takže tuto otázku nechám nezodpovězenou.

2. Kniha, která ti připomíná školu.
Jako úplně první mě napadla kniha Spalovač mrtvol, kterou jsem četla před pár lety do literatury. Díky ní mám k povinné četbě hodně kladný vztah, protože jednak byla první povinná (mohli jsme si sice vybírat ze seznamu, ale víte jak), ale hlavně naprosto úžasná, skvělá a dokonalá. Sice mírně morbidní, ale řekla bych, že jsem si čtení vážně užívala.

3. Kniha, jejíž obal připomíná podzim.
Žádnou vyloženě podzimní obálku nemám, ale myslím, že nejvíce podzimní obálku má kniha The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making. Červená, oranžová, žlutá a podobné barvy k podzimu prostě patří a myslím, že i příběh samotný.

4. Tvůj nejoblíbenější hororový příběh.
Kruh od japonského autora Kodži Suzukiho je opravdu ten nejlepší horor, který jsem kdy četla. Zapomeňte na film (americký re-make), tahle trilogie je skvělá, úžasná, propracovaná a hlavně příšerně napínavá a děsivá. Úplně stejně dokonalý je i Šepot od Mijuki Mijabe, což je další japonská autorka. Zatím mě žádný japonský horor nezklamal, takže si tyhle knížky rozhodně přečtěte.

5. Nejoblíbenější hororový film
Já moc na ty děsivé horory nejsem, když jde o filmy, mám trochu jiný vkus, nicméně jeden z nejlepších trochu děsivějších filmů je pro mě rozhodně Červený drak. Většině lidí se víc líbí Mlčení jehňátek, jistě, je tam více doktora Lectera, ale pro mě měl první díl lepší atmosféru a Mlčení pro mě byl takový příjemný romantický příběh (tady vidíte, co já vnímám jako romantiku, ehm...). A Ralph Fiennes byl prostě skvělý.

6. Kniha vydaná na podzim, na kterou se nejvíce těším.
Přiznám se, že teď knižní trh tolik nesleduji a nevím, co kdy vyjde, nicméně dozvěděla jsem se, že má 30. října vyjít 11. díl Upířích kronik od Anne Rice - Prince Lestat. Interview s upírem a Upír Lestat jsou super knihy a přemýšlím, že budu číst tuhle sérii dál v angličtině, takže mě zpráva o dalším Lestatovi potěšila. I námět se zdá dost dobrý, Anne Rice je hodně dobrá autorka.

7. Film, který bude uveden do kin na podzim a na který se těším.
První film, na který se těším a který už, tuším, vyšel, je Felony, snímek z Austrálie, kde hraje mimo jiné i Jai Courtney. Musím alespoň zmínit filmy, které sice nevyjdou tenhle podzim, nicméně se na ně neskutečně těším - High Rise, I Saw the Light, Man Down, The Little Prince, ale hlavně Crimson Peak od skvělého Guiellerma del Tora. Gotických romancí totiž není nikdy dost!

8. Tři knihy, které si chceš přečíst letos na podzim.
Tak, předně bych ráda konečně dočetla Dlouhou válku, která je prostě perfektní! Pak bych taky moc ráda stihla Hollow City a další dvě knihy, které jsem si pořídila teď v říjnu - Red Dragon a Guards! Guards! Na The Dragon Keeper teď nemám úplně náladu, ale co já vím, třeba jí do konce listopadu dočtu taky.

9. Jaké další knihy bych doporučila jako četbu na Halloween.
Rozhodně Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, protože je to jasně podzimní čtení. Pak taky Noční cirkus, který má prostě skvělou atmosféru a ze stránek to barevné listí a studený vítr přímo prýští. No a nakonec knihy, které jsem už zmínila, a to Šepot a Kruh, které jsou na dlouhé temné večery přímo ideální.

A co vy? Co čtete rádi na podzim? Já si teď půjdu zase sednout k The Long War a v mezičase budu obdivovat svůj nový knižní úlovek. Allons-y! 

6 komentářů:

  1. krásný :) asi jsi hodně na asiiskou kulturu nebo tak ňak, že? Koukni se na nakej horror z japonska jsou strašidelnější než u amričanů :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ach, bože, já chci taky Long War... =D Ehm, a hele, jen tak mezi náma, proč jen mám pocit, že máš v tom seznamu filmů, co se na ně těšíš, nějak podezřele moc těch, kde hraje Tom Hiddleston? =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda bych řekla, že je to náhoda, ale není. :D Já jsem co se týče filmů hrozný barbar, takže většinou jdu na CSFD na profily herců, které můžu, a pak se tvářím, jako že vím, které filmy vychází a teď to nějak vychází. I když je pravda, že třeba na Crimson Peak nebo I Saw the Light bych koukala i bez něj. :D

      Vymazat
    2. Klídek, jsem stejná, tohle vím taky jen proto, že tam hraje on. =D A na Crimson Peak by mě zrovna nikdo nedostal ani párem volů, já jsem příšerně ustrašenej člověk. Upřímně, nejsem si jistá, jestli mi i ten Hiddleston bude stát za to, abych pak tejden nespala... =D

      Vymazat
  3. Filmy s Tomem Hiddlestonem schvaluji všemi deseti a taky si je nenechám ujít. :) Na podzim se čte báječně, není nic lepšího, než s hrnkem horkého čaje zasednout ke knize a nechat se unášet příběhem... Konečně si musím přečíst ten Sirotčinec, pořád na mě někde vyskakuje, ale zatím jsem se k němu nedostala.

    OdpovědětVymazat
  4. Konečně někdo, kdo oceňuje geniálnost Spalovače mrtvol, já tu knihu žeru, i když je trošku morbidní! A Sirotčinec musím konečně přečíst, když už mám i druhý díl! :)

    OdpovědětVymazat