16. 11. 2014

Creatures of the Night TAG

Zdravím! Už hrozně dlouho jsem vůbec, ale vůbec nic nenapsala a pořádně ani nepřečetla. Znáte to, škola. Díkybohu dneska bude volnější program, nemusím do školy až do středy a jsem zavřená doma potom, co jsem v pátek absolvovala část maturitního plesu. Ve zkratce - dorazila jsem, po třech hodinách tísnění se v naprosto narvaném sále se ve mě probudil introvert a sociopat a zbaběle jsem zdrhla domů. Navíc se tam nakonec stejně všichni opijí, což já nemám zapotřebí. Ale můj složitý vztah k alkoholu rozebírat nechci. Každopádně, dneska jsem se rozhodla sepsat tag, který už existuje delší dobu, Creatures of the Night tag. Enjoy!



1. Upíři
Knihy s upíry? Těch je opravdu velmi, velmi, velmi hodně, ale já vyberu svou nejoblíbenější - Upíra Lestata od Anne Rice. Celkově se mi její svět líbí, i když jsou její knihy někdy těžší na čtení, případně mě dráždí ufňukané postavy (ano, narážím na tu jednu konkrétní z prvního dílu). Zatím jsem četla jen první dvě knihy v sérii, ale rozhodně se hodlám pustit i do zbytku, tentokrát anglicky a ve čtečce, protože tuhle sérii mít doma nutně nemusím.

2. Vlkodlaci
Přiznám se, že knih s vlkodlaky jsem nepřečetla moc, vlastně jen dvě nebo tři série. Nechci působit moc klišoidně, ale vzhledem k tomu, že o dalších dvou se zmíním v dalších otázkách, napíšu Stmívání, které jsem měla tu smůlu číst jako mladší, ne tak vyzrálý čtenář. Nelíbila se mi ani tenkrát, ale jsem jí vděčná, že mě neuvrhla do spárů Young Adult a donutila mě se poohlédnout po kvalitnější literatuře. (Teď jen doufám, že se nikdo neurazí, pro mě YA není vůbec nic špatného, jen je pro mou osobu prostě moc... dívčí?)

3. Zombie
Hm, tak o zombie jsem četla jen komix The Walking Dead a poté knihu Vzestup Guvernéra, také za světa TWD. Stejnojmenný seriál mám docela ráda, i když koukám dost nepravidelně, tak jednou nebo dvakrát za měsíc. Nicméně teď mám v hledáčku knihu, která by mohla být zajímavá, The Girl With All The Gifts. Zombie mám ráda, ale jsem spíš na zombie filmy. Asi jsem ještě nepotkala žádnou dost dobrou.

4. Duchové
Páni, nejsem si jistá na 100%, ale řekla bych, že jediná kniha, respektive série, kde jsem našla nějakého ducha, je Harry Potter. Tady jsou duchové fajn. Je pravda, že knihy o nich zrovna nevyhledávám, znám několik YA nebo romantických knížek, kde jsou, ale nebudeme si lhát, znáte můj postoj k těmto dvěma žánrům.

5. Mágové, čarodějové, kouzelníci
Jelikož jsem si už vyčerpala klišoidního Harryho Pottera, budu (snad) originální a napíšu The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making. Tady se čarodějnice objevují hned na začátku a jsou naprosto super, hlavně ta jména, která sice v češtině neznám, ale v angličtině vynikla přímo skvěle. Celkově mám k čarodějům kladný vztah, takže sem s nimi. ;)

6. Víly
Rozhodně série Pravá krev! Sice tam víl není moc, ale jsou tam. (Spoilers!) Ono je toho tam víc, upíři, vlkodlaci, měňavci, čarodějnice... Autorka s nadpřirozenem opravdu nešetřila, takže je to takový zajímavý mix.

7. Démoni
Ehm, tohle jsem si tak trochu nemohla odpustit. Good Omens! Crowley je ten nejgeniálnější démon, kterého jsem kdy v knize viděla. Vážně, pokud jste Dobrá znamení, napravte to, protože tahle kniha je skvělá úplně celá.

8. Andělé
Hm, neznám moc knížek s Anděly (ehmehmBible). na žádnou si nemůžu vzpomenout, možná Lháře od Jakuba Cwieka, kde jsou andělé... No, prostě si to přečtěte a uvidíte. Četla jsem zatím první dva díly a zbožňuji je, takže rozhodně doporučuji. Momentálně mám ve čtečce Angelfall, už asi dva roky, k tomu bych se taky možná mohla dostat.

9. Mimozemšťané
S mimozemšťany jsem snad zatím nečetla nic, i když je možné, že jsem na něco zapomněla, akorát mám doma jednu audioknihu Doctora Who, kde jsou Cybermeni, pokud se to tedy počítá. Chystám se na více DW knížek a hlavně na další sci-fi od Stephena Baxtera. Víc knížek o mimozemšťanech neznám, matně se mi vybavuje jedna Young Adult, což, jak už určitě víte, moc nemusím.

10. Lidé se zvláštními schopnostmi
Tak tahle kniha je více než jasná - Miss Peregrine's Home for Peculiar Children! Neznám nikoho, kdo by si podivné děti nezamiloval. Já tedy ano. Rozhodně bych chtěla mít schopnost jako někdo z nich. Hlavně mě fascinovalo děvče v Hollow City, jejíž fotografii najdete na obálce knihy. Kam se hrabe Super/Bat/Iron Man.



6 komentářů:

  1. Cybermani se určitě počítají! On i ten Doctor... :D Jinak, duchy v HP taky zbožňuji, vlkodlaky ve Stmívání až tak moc ne (ale ve skutečnosti to stejně nejsou vlkodlaci, tak co). Asi bych u tohoto TAGu měla problém, že bych skoro všude měla Pottera, hm. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ja si myslím, že tak dopadne moja stužková budúci rok :D A že tam ešte kratšie vydržím, než ty :D
    Inak Lhář je skvelý, prečítaj si aj ďalšie diely, hoci mňa ehm... prekvapil koniec, ktorý som absolútne nečakala. A Doctor by si tam mohla zaradiť tak či tak, nakoľko je on sám mimozemšťan :D

    OdpovědětVymazat
  3. Harry ma k duchom nenapadol.:D The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making si chcem prečítať.:)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tebe nenapadla knížka s mimozemšťanama? TEBE? A Stopařův průvodce je CO? =D A neříkej mi, že Zaphoda, Forda nebo Vogony nepočítáš za mimozemšťany... =D

    P.S. Tenhle tag je super, myslím, že ti ho ukradnu.
    P.P.S. A s ním i odpověď na démony, protože Crowley je i moje láska... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jo! :D Bože, já jsem blbá! xD Asi se nemůžu vymluvit na to, že jsem měla po maturiťáku inteligenční krizi. :D

      Vymazat
    2. Ale jasně, že můžeš. ;) Hele, já taky někdy, když se snažím něco v souvislosti s knížkama vymyslet, nějak absolutně zapomenu na svoje nejoblíbenější, prostě jsou pro mě tak samozřejmý, že si to ani neuvědomím... =D

      Vymazat