1. 11. 2014

Měsíční shrnutí - Říjen

Zdravím vás u dalšího měsíčního shrnutí! Říjen utekl strašně rychle, jednak proto, že jsem většinu prospala (většinou jen během dní, kdy mám od sedmi, což je mimochodem dost často, do čtyř), jednak proto, že ze začátku na čtení nebyla nálada. Pak ale přišly dvě skvělé knihy a trochu víc volného času (díky Bohu za prázdniny), takže jsem se pustila do knížek, které jsem si hrozně dlouho chtěla přečíst.




PŘEČTENÉ
Za říjen jsem přečetla dvě tři! knihy. Sice je to dost málo (a budu se snažit příští měsíc zrychlit), ale obě dvě byly jednoduše skvělé. Nejprve The Long War, na kterou už si můžete přečíst recenzi. Jak jsem už psala po snad všech sociálních sítích, tohle je naprosto perfektní science fiction. Když už jsem se pustila do těch druhých dílů, začala jsem číst Hollow City. Kterou jsem dočetla na Halloween večer, takže to bylo trochu tématické. Recenzi jsem zatím nenapsala, ale můžete jí čekat během prvního listopadového týdne.
Úplně bych taky zapomněla na Strážce brány, první díl Pragocalypsy od Jana Urbana. Pragocalypsu jsem našla v knihovně a protože mě zaujal název a obálka, okamžitě jsem jí musela přečíst. Chtěla jsem každý měsíc zrecenzovat alespoň jednu knihu od českého autora a začala jsem rozhodně úspěšně.


PRÁVĚ ČTU
Teď právě mám rozečtené dvě knihy, do kterých se mi ale upřímně moc nechce. Mám spíš chuť na něco trochu jiného. Na nočním stolku mi teď leží Zajatec Londýna od Régise Fance a The Dragon Keeper od Robin Hobb. Z druhé jmenované jsem poměrně nadšená, ačkoliv jsem toho zatím moc nepřečetla, z té druhé vůbec ne, nesedl mi autorův styl psaní, názory a celkově jsem zklamaná. Zatím nevím, jestli Zajatce Londýna dočtu, ale je to krátké, takže pravděpodobně ano.


CHYSTÁM SE ČÍST
Teď váhám, co číst jako třetí knihu, zkrátila jsem to na tří: Leviathan (Scott Westerfeld), Red Dragon (Thomas Harris), Guards! Guards! (T. Pratchett). Potřebuji trochu něco jiného, čímž myslím buď trochu toho Steampunku, nějaká pěkná detektivka (no dobře, má to být horor, ale víte jak...), případně něco na pobavení, což Terry Pratchett rozhodně je. Nicméně, možná se rozhodnu pro úplně jinou knihu. Prostě, sledujte GoodReads. :D


KOUPENÉ
Za říjen se mi povedlo koupit dvě knihy. Díky bohu, protože se snažím číst knihy rychleji, než je nakupovat. Každopádně, několikrát jsem tyhle knihy fotila na Instagram/Twitter. Tentokrát jediné objednávka z BookDepository, Red Dragon od Thomase Harrise. Kdo by neznal Hannibala Lectera, že. Tuhle knihu jsem kdysi otevřela a upřímně si z ní vůbec, ale vůbec nic nepamatuji, takže to pro mě bude víceméně premiéra, ačkoliv vím, o co tam půjde.
Druhou knihu jsem ukořistila při nákupu v Neoluxoru, kde mají úžasný výběr Pratchettových knih. Sice ne všechny ve stejném vydání, ale u Zeměplochy jsem ochotná vzdát se stejných obálek, protože některé se prostě nedají sehnat. However, podařilo se mi ukořistit Guards! Guards!, která následuje po Pyramidách. Ty jsem četla už poměrně dávno, takže bych řekla, že je čas na další Zeměplochu. 3:D


MOST ANTICIPATED NA LISTOPAD
Přiznávám, že jsem teď knižní trh moc nesledovala, většinou dočítám knihy, které vyšly už dávno, tedy až na trilogii The Long Earth (ale tak mohl by tu být čtvrtý díl...). Nicméně, zaslechla jsem něco o vydání další knihy do série Dorothy Must Die, The Witch Must Burn, kterou jsem si chtěla přečíst (a ještě nepřečetla). Také mě zaujala kniha The Walled City od Ryana Graudina, což je označeno jako Young Adult, ale ono pod YA teď spadá všechno pro mladší čtenáře.



CO JE NOVÉHO
Říkala jsem si, že bych mohla do měsíčního shrnutí přidat také nějaké novinky. Nejen z blogu, ale tak všeobecně, abyste taky viděli, že dělám i něco jiného, než že čtu a píšu články. Nicméně, tentokrát začnu blogem. Určitě jste si všimli, že jsem trochu změnila vzhled a jméno. Už půl roku vymýšlím nějaké originální jméno (jak je vidět, v tomhle nemám zrovna představivost) a vzpomněla jsem si na svou oblíbenou sérii (kdo uhodne jakou, dostane imaginárního budišťáka). A protože jsem strašně šikovná, podařilo se mi vyměnit obrázek v záhlaví. (Tím moje schopnosti bohužel končí...)
Kromě čtení teď nemám na moc věcí náladu, hlavně kvůli škole, kdy přicházím na sedmou a odcházím ve čtyři. Pak se buď věnuji jazykům, což je pro mě jednak ohromný relax, jednak je to částečně taky do školy, nebo se podívám na nějaký film, kterých mám od léta staženo milion. Teď jsem se díky prázdninám taky dokopala ke čtení, takže mi to snad přes listopad vydrží.

6 komentářů:

  1. Já jsem teda pro Red dragon, celou sérii od Harrise mám moc ráda (včetně filmů :-D) a k tomuhle počasí se to úplně hodí. Možná si to snad přečtu znovu i já.
    Jinak od Robin Hobb jsem nic nečetla, máme doma Magickou loď a vůbec se mi do toho nechce. České obálky jsou příšerně odpuzující. Taky jsem si dlouho myslela, že je to chlap. :-D

    Změna designu určitě prospěla, moc pěkné. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, názvu podle Průvodce jsem si všimla už pár dní zpátky, ten je super. =D (A teď, kde je můj bludišťák?) =D

    Jinak ti docela závidím, že zvládáš nemít stejný obálky Zeměploch, já bych z toho asi zešílela. Momentálně mám na bookdepository spadeno na ty úžasný hardbackový vydání, ale peněz se jaksi nedostává. Ale nejspíš si brzo pořídím aspoň Good Omens, ty jsou v tý edici taky a prostě je musím mít i v originále... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, zatím to zvládám, protože mám doma jednu. :D Ale nechápu, že není vydání Erika z roku 2012, ještě se po něm podívám. Ty hardbacky jsou fakt skvělý, taky jsem přemýšlela, že si pořídím Good Omens v pevné vazbě, ale touha po dvou knihách místo jedné zvítězila. :D

      Vymazat
  3. Na pokračování Dorotky se celá třesu :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nový názov blogu sa mi páči.:)
    Tiež som tento mesiac nemala veľmi čas čítať, škola je mrcha.:D Tá Pragocalypsa vyzerá dobre ako som už písala... A musím si zase niečo prečítať od Pratchetta, ach.:D

    OdpovědětVymazat
  5. Už bych se konečně mohla pustit taky do Sirotčince :) Změnou to tu pěkně prokouklo :)

    OdpovědětVymazat