3. 11. 2014

[RECENZE] Hollow City

Autor: Ransom Riggs
Nakladatelství: Quirk Books
Vyšlo: 17. ledna 2014
U nás: Jota, 2014
Počet stran: 396
Formát: Paperback
Anotace: Miss Peregrine's Home For Peculiar Children was the surprise best seller of 2011—an unprecedented mix of YA fantasy and vintage photography that enthralled readers and critics alike.
This second novel begins in 1940, immediately after the first book ended. Having escaped Miss Peregrine's island by the skin of their teeth, Jacob and his new friends must journey to London, the peculiar capital of the world. Along the way, they encounter new allies, a menagerie of peculiar animals, and other unexpected surprises.
Complete with dozens of newly discovered (and thoroughly mesmerizing) vintage photographs, this new adventure will delight readers of all ages.



První díl Miss Peregrine's Home For Peculiar Children (recenzi najdete zde) mě neskutečně bavil,
takže pořídit si Hollow City domů byla jasná volba. Druhá kniha začíná přesně tam, kde skončil Sirotčinec, a musím říct, že jsem byla neskutečně zvědavá, co se stane dál, neměla jsem totiž vůbec žádná očekávání a hlavně, nečetla jsem anotaci.

Spousta autorů napíše skvělou první knihu, kdežto v pokračování se nic neděje, hlavně pokud jde o třídílné série. Ransom Riggs ale díkybohu není ten případ, naopak, druhý díl Sirotčinec v mnohém předčil, hlavně co se týká děje. Zatímco v prvním díle se čtenář spíš seznamoval s postavami a podivnými dětmi, v Hollow City už přichází na řadu hlavně akce. Pořád se něco dělo, takže jsem se od knihy nemohla odtrhnout, a na konci přišel takový zvrat, že jsem měla chuť autora uškrtit.

Další plus dávám za vývoj postav. Hlavní hrdina se pomalu ale jistě mění, uvěřitelně, a také máme možnost více poznat ostatní podivné děti. Zatímco v prvním díle jsem se musela většinu času dívat, kdo je kdo, protože se mi mužská část postav chvílemi pletla, v Hollow City se vyskytují častěji a mají prostor se více projevit.

Ransom Riggs, ačkoliv je tohle jeho teprve druhá kniha, očividně ví, co dělá. Nejen že se mu podařilo napsat nádherný příběh založený jen na fotografiích, dokázal popsat vše naprosto uvěřitelně. Jak moderní dobu, tak Británii roku 1940, válka, bomby. Každá z postav je žijící a uvěřitelná, od Jacoba přes postavy, které se v knize jen mihly.

Ačkoliv většinou nemám ráda romantické zápletky, bylo docela příjemné sledovat Jacoba a Emmu. Občas mi sice scény s nimi přišly příliš přeslazené a dramatické, ale to je spíš jen a jen můj problém, protože, jak píšu skoro pořád, Young Adult není úplně můj šálek čaje. Jinak jsem si snad nejvíce oblíbila Millarda a Bronwyn, čistě proto, že se chovali nejracionálněji a nejpříjemněji ze všech. Navíc, kdo by nechtěl být neviditelný a mít obrovskou sílu?

Rozhodně se musím zmínit nejen o obálce, která je snad ještě hezčí než u Sitorčince, ale spíš o
celkovém zpracování, které jsem u prvního dílu nemohla ocenit, protože jsem ho kupovala jako e-knihu. Hned na začátku máme Peculiar Personae, takže v případě, že jste zapomněli, kdo je kdo (jako já, ehm), tady najdete všechny postavy z prvního dílu i s fotografiemi. Když už je řeč o fotografiích, jsem vážně nadšená, protože je jich v Hollow City mnohem více, než v prvním díle. Některé z nich děsivé, některé vážně fascinující, jako ta na obálce. A co teprve začátky kapitol.

Co se angličtiny týče, myslím, že do téhle knihy se může pustit skoro každý. Autor má vážně kouzelnou slovní zásobu a zároveň píše srozumitelně, takže ačkoliv úplnému začátečníkovi tuhle knihu rozhodně nedoporučuji, všem ostatním určitě ano. Já například nevytáhla slovník ani jednou.

Hodnocení
Hollow City první díl rozhodně předčilo. Fotografie, akce, postavy. Příběh se vyvíjí, roste, a já nemůžu jinak než dát téhle knize pět hvězdiček z pěti. Pokud jste tuhle sérii ještě nečetli, určitě se do ní pusťte - sice to není vyloženě horor, jak slibovaly některé recenze, ale příběh je mrazivý dostatečně, takže na dlouhé zimní a podzimní večery je jednoduše ideální.

2 komentáře:

  1. Taky jsem slyšela, že druhý díl je lepší než ten první, tak jsem na to zvědavá. První se mi líbil moc:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě jsem se k tomu nedostala, ale chystám se na to :)

    OdpovědětVymazat