3. 12. 2014

Měsíční shrnutí - Listopad

A máme tu další měsíční shrnutí! Předposlední v tomto roce. Trochu mě to děsí, na druhou stranu se těším na Vánoce (ten svátek nemám moc ráda... no, spíš je mi ukradený a moc ho neřeším, ale budou prázdniny, což potřebuju "jak prase drbání"). Sice to trvalo trochu déle, ale přece jsem se k němu dostala. Škola mi dává dost zabrat. A paradoxně těmi předměty, se kterými nechci mít po maturitě nic společného. Jak já se na tu zkoušku dospělosti těším! Sbohem, chemie a matiko!
Ale nebudu se tady zbytečně dlouho vykecávat, přejděme rovnou ke knihám.



PŘEČTENÉ
Ehm. Asi se budu opakovat, od září je to docela ohraná písnička, ale zase jsem vůbec nic nepřečetla. Tedy, vůbec je poměrně nepřesný výraz, podařilo se mi přelouskat dvě knihy. *Stydí se. Hodně.* První z nich, Zajatec Londýna, mě nezaujal vůbec, i když dvě hvězdičky si přece jen zasloužil. Existují i horší knížky. Zato Red Dragon od Thomase Harrise bylo úplně jiné kafe. Ačkoliv jsem ho rozečetla už někdy před měsícem a něco, nemohla jsem se od něj (ve volných chvílích, jak jinak) odtrhnout, a to občas ani ve škole.


PRÁVĚ ČTU
Momentálně mám na nočním stolku The Dragon Keeper (pořád), The Stars Our Destination (což se zatím ukazuje jako poměrně zajímavý počin) a nejaktivněji čtu další díl Pragocalypsy, Krev padlých andělů. Už jsem tu knihu potřebovala jako sůl, jsem nadšená, ostatně, mrkněte se ke mě na GoodReads, to je, myslím, celkem vypovídající. Mimochodem, moje matka jí taky četla a oznámila mi, že je to mind blow! Teď si v pohodě dává Kulhánka, což mě zas tak nepřekvapuje, a Kotletu, což mě překvapuje hodně. Četla jsem od něj jen ukázku v Pevnosti a nevím, jestli mám být ráda, že s mamkou máme stejný vkus. :D


CHYSTÁM SE ČÍST
Než dočtu Krev padlých andělů a The Stars Our Destination, možná to chvíli potrvá. Třetí knihu mám spíš na takové lehké občasné čtení, je tlustá a pravděpodobně se mnou prožije vánoční svátky a dovolenou. Kromě ní už chci ale taky konečně dočíst Guards! Guards!. To bych měla stihnout do toho 26. prosince, kdy odjíždím, jak už jsem myslím někde psala, na chvilku "za velkou louži", takže tam, protože nejsem ten typ, co se dokáže vyvalovat na pláži a ráchat se v moři, budu překvapivě ponořena do knih, co mám ve čtečce, a beru s sebou i něco z knihovny, hlavně české autory. Přece jen budu nakonec ráda, když do kufru nacpu oblečení.


KOUPENÉ
Nemůžu jinak, prostě se musím pochlubit. Mám doma Pragocalypsu! Narazila jsem na ní úplnou náhodou, jak jsem psala u jedničky, v knihovně. I když, náhodou. Už dlouho jsem chtěla číst víc české fantastiky, takže české jméno a úžasná obálka mě zaujaly ihned. Nicméně, z křestu, který byl, tuším, 20. listopadu, jsem si odvezla oba dva díly a druhý teď spokojeně louskám.
Další knihu jsem si koupila přes Amazon, přesněji do čtečky. Teda, já stahuji poměrně často, jen ty knížky vyloženě nekupuji a je jich hrozně moc najednou. Tentokrát jsem ale investovala i do elektronické knihy a mám Bird Box od Joshe Malermana a jsem zvědavá, co se z toho vyvine.


MOST ANTICIPATED NA PROSINEC
Abych pravdu řekla, tak intenzivně jsem knižní trh nesledovala a nemám skoro vůbec přehled o tom, co teď vlastně vychází. Z toho, co jsem se dozvěděla, mě docela zaujala kniha Ticker od Lisy Mantchev, která má sice nálepku Young Adult, ale taky Steampunk, což je žánr, kterému já prostě neodolám. Na GoodReads má hodnocení ke 4 hvězdičkám, tak uvidíme.


CO JE NOVÉHO
Kromě toho, že jsem totálně zavalená školou,? Skoro nic. Připravuji se (psychicky) na to vánoční šílenství. A ještě ani nemám dárky. Hmpf. Co se školy týče, prokousávám se referátem do "geografie" (jak tomu máme říkat, abychom prý zněli chytře) na téma Japonsko. Nemůžu si stěžovat, jednou jsem si to vybrala, je to můj koníček, ale s prezentací je vážně piplačka a nikdy nevím, co tam dát a co už ne. Dobrá zpráva ale je, že zase začínám víc číst, ačkoliv jsem musela docela omezit čtení cizích blogů (a komentování), ale alespoň třeba doženu GoodReads Challenge.
Jediný důvod, proč ještě přežívám jakž takž mentálně v kondici je další díl Hobita. :D

3 komentáře:

  1. geografie :D to jako fakt? dobrý no :D ... no z těchto knížek neznám ani ň :D

    OdpovědětVymazat
  2. To je náhoda, taky mám projekt (prezentaci) na téma Japonsko do geografie! :D
    Žádnou z knížek neznám, ale s počtem přečteným knih jsme na tom podobně, a to znamená jediné, prázdniny už nutně musí přijít. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Neomlouvej se za to, že jsi přečetla jen dvě knihy. Snad čteš pro radost a ne pro závody. :)

    OdpovědětVymazat