17. 12. 2014

The Christmas TAG

Můra noční předvánoční. Tak by se dalo nazvat to, co teď prožívám. Věčná tma, prší, dovolená za dveřmi (takže moje morálka a chuť vstávat do školy značně poklesla)... Já Vánoce nijak zvlášť neprožívám, ale rozhodla jsem se následovat zbytek blogosvěta a věnovat alespoň jeden článek o mém vztahu k Vánocům.



1) Kdy se začneš opravdu těšit na Vánoce?
Já se, popravdě, začínám těšit až tak 24. prosince před večeří, případně při večeři. Nemám moc ráda Vánoce, těžko říct proč, asi jsem znechucená tím, jak jsou jimi úplně všichni posedlí už od října. Nicméně jako malá jsem se těšila hlavně na dárky. Vzhledem k tomu, že mám narozeniny v srpnu, jsem se těšívala na Vánoce už od léta.

2) Pořád dostáváš adventní kalendář?
Každý rok pravidelně od rodičů. Nepamatuji si jediný rok, kdy bych opravdu otevírala jedno okénko v jeden den. Letos jsem dostala krásný, od Lindtu, a zatím se docela držím. Zatím.

3) Jaké jsou tvé nejoblíbenější Vánoční filmy?
Přiznám se, že klasicky vánoční filmy nesleduji. Všechny ty Popelky a podobně mě tak nějak míjí. (Pořád nechápu, co mají všichni s tou Láskou nebeskou). Jediný film, ve kterém jsou Vánoce a jsem ochotná ho sledovat, je The Nightmare Before Christmas od Tima Burtona. Protože ráda koukám na filmy, o Vánocích koukám alespoň na své oblíbence, například The Fall (Pád z r. 2006), který považují za takovou každoroční tradici.

4) Máš nějaké vtipné Vánoční vzpomínky?
Já si toho moc nepamatuji všeobecně, takže nějakou vtipnou vzpomínku asi nevydoluji. Z odstupu několika let mi přijde vtipné, když jsem u prarodičů ve skříni našla dárky pro sebe a potom jsem se s nimi až do večera hádala, že Ježíšek neexistuje. Což se snažili vehementně popírat, bohužel marně. Kupodivu jsem se s tím vyrovnala dobře, protože už pár let předtím jsem tušila pravdu. :D

5) Jak probíhá tvůj typický Vánoční den?
Většinou se probudím, někdy kolem osmé. Čtu nebo koukám na film/seriál. Poté následuje sváteční oběd, což je pro mě tak trochu utrpení, protože je k jídlu většinou něco těžkého. (Já zas žiju pro italskou a japonskou kuchyni, ale hlavně mořské plody) Oproti tomu kapra k večeři vítám. Taky se jde povinně na hřbitov (opět skupinová akce, kterou nesnáším) a dárky se rozbalují hned po večeři, asi kolem šesté.

6) Co máte dobrého na Štědrovečerní večeři?
Jak už jsem říkala, klasicky kapra a bramborový salát. Většinou je toho hrozně moc a když jsem byla malá, pamatuji si, jak všichni zdržovali a zatímco já jsem měla dávno snědeno a pomalu už visela na klice, můj drahý otec si musel ještě přidat. -_- Letos se ale těším, už je to dlouho, co jsem měla rybu. (Momentálně je to spíš hrozně dlouho, co jsem jedla...)

7) Máte nějaké Vánoční rodinné tradice?
Kromě návštěvy hřbitova, večeře, stromečku a dárků nic. Jedna moje babička něco málo držela, třeba rozkrajování jablek, ale vzhledem k tomu, že celá naše rodina jsou ateisté a já osobně křesťanské tradice moc neřeším, Velikonoce třeba neslavím vůbec. Je tedy docela otázka, jestli budu držet Vánoce i potom, co odejdu z domu.

8) Jaké jsou tvé oblíbené Vánoční písničky?
Nemám oblíbené vánoční písničky. koledy nemám moc ráda, hlavně proto, že jsou prostě všude, ani ve škole jim neuteču - když už nemusím chodit na hudební výchovu, pořád zbývá angličtina a francouzština. Jednoduše poslouchám to, co každý rok.

9) Jaký je nejlepší Vánoční dárek, který jsi kdy dostala?
To je hodně těžká otázka. Já jsem nadšená z každého dárku, který jsem kdy dostala. Moc nemusím, když mi někdo dává oblečení, které si většinou vybírám sama, jinak mám ale radost úplně ze všeho. Mimochodem, kdyby vás zajímalo, co dostanu letos, sledujde 24. nebo 25. prosince můj Instagram. Nejsem ten typ, co se potřebuje chlubit, spíš ventiluji svoje nadšení, hlavně z knížek. (Už jsem si dvě koupila sama. Ehm...)

10) Živý nebo umělý vánoční stromeček?
Živý. Sice z něho padá jehličí (a kdo to pak musí uklízet?), nicméně i když letos jedeme pryč, zvolili jsme alespoň živou větev spíš než umělý stromek. Obecně jsou mi živé rostliny sympatičtější. Kdysi dávno jsem měla svůj malý umělý stromek, ale ten jsem vážně dlouho neviděla (a hlavně nehledala). 

4 komentáře:

  1. Pekný TAG ! :) The Nightmare Before Christmas milujem! :3

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný tag, ale nechápu, jak můžeš Váncoe tak.. ignoravat :D Já jsem teda jedna z těch, co se na ně těší už měsíc dopředu a dárky mám nakoupený pomalu v září.. Hrozně to prožívám, ale ony jsou to tak skvělé svátky. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, omlouvám se, jestli otravuji,a tvůj blog je moc hezký a proto bych tě chtěla poprosit, jestli by si se podívala na ten můj knižní blog - založila jsem ho teprve před pár dny. Ale budu moc ráda za nějaký komentář - vlastní názor, prostě cokoliv, předem děkuji http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Ještě jsem se asi nesetkala s nikým, kdo by neměl rád vánoce :D Já teda nechápu to šílení půl roku dopředu, připadá mi zbytečné kupovat dárky dřív, než v prosinci (do když si někdo tu věc, kterou se snažíš udělat radost stihne mezitím koupit sám?).
    Koledy a vánoční výzdoba v obchoďácích pomalu tři měsíce dopředu mi taky leze krkem, ale co se dá dělat. Na vánoce se těším taky většinou až 24. protože poslední roky, jak není sníh, tak to na mě prostě nějak nepůsobí. Když jsem byla malá, vždycky jsem byla tak nervózní, že jsem ani nevečeřela, jak jsem se těšila na dárečky pod stromečkem a taťka a děda si vždycky dali tak třikrát nášup a já z toho rostla :D
    Každopádně pěkný tag, netradičně pojatý vzhledem ke tvému vztahu k vánocům :)

    OdpovědětVymazat