9. 1. 2015

Měsíční shrnutí - Prosinec

A je tu další měsíční shrnutí! Pro mě na knihy mírný nadprůměr. Snažím se se hodně v nakupování knih omezovat, což se mi docela daří. Nicméně, nebudu to zdržovat, jdeme na to.





PŘEČTENÉ
Za prosinec se toho událo strašně moc, navíc ta nálož ve škole... Měla jsem pocit, že čtu prakticky v každé volné chvíli, kdy jsem měla energii, a nakonec jsem skončila s dvěma knihami. Hned první byla skvělá Pragocalypsa, respektive druhý díl Krev padlých andělů, který mi s nervy prováděl takové věci, že nevím, jestli se toho třetího dožiji. Druhá volba padla na The Stars My Destination od Alfreda Bestera. Z té jsem byla trochu na vážkách, sice je to úžasný svět, nicméně přišlo mi naprosto nesmyslné jednání některých postav.

PRÁVĚ ČTU
Tolik knih pohromadě, že mi začínají slušně lézt na mozek. Proto jsem jednu z nich nakonec odložila, protože už si začátek stejně ani pořádně nepamatuji. Ale já se vrátím! Nicméně, nejaktuálnější je Japonsko za zrcadlem od Alana Macfarlane, antropologa a člověka, který v Japonsku (na které, mimochodem, nedám dopustit), Další kniha, kterou momentálně čtu, je Ark od Stephena Baxtera. Jsem sice na začátku, ale stojí to za to. A nakonec jsem v letadle po marné snaze usnou načala Spící město od Martina Vopěnky, jsem přibližně v polovině a z knihy jsem trochu rozpačitá. Není to zlé, ale ani geniální, prostě takový průměr, který neurazí.

CHYSTÁM SE ČÍST
Momentálně mám před sebou hlavně kousky z knihovny. Hlavně tedy Noční klub od Kulhánka, Horrorstor a Carpe Diem první a druhá část (opět od českého autora). No a pak se vrhnu na nějaké e-knihy a vánoční dárky. Také jsem se rozhodla víc pustit do japonské literatury. Ačkoliv tu mám spoustu práce se školou, překládáním a podobně, věřím, že by se mi za tenhle měsíc mohlo podařit přečíst minimálně pět knih.

KOUPENÉ/DAROVANÉ
Něco jsem dostala, něco jsem si dala tak trochu sama. Nejprve musím poděkovat svému knížíškovi, od kterého jsem dostala Life, the Universe and Everything od Douglase Adamse (sice v maličko jiném vydání, ale to mi přece jen nebrání si to přečíst a s jinou obálkou dokoupit, že...), potom od své nejlepší kamarádky Zmizelou od Gillian Flynn, na kterou jsem byla také už dlouho zvědavá. No a od Ježíška, respektive od babičky (ale vybírala jsem si to taky sama) tu mám komix Wetemaa. Na knihu samotnou jsem byla zvědavá, ale pak jsem uviděla její komiksové zpracování a nemohla jsem odolat. Sama jsem si nadělila Anansi Boys od Neila Gaimana, na kterou jsem taky strašně zvědavá.
Na závěr tu mám jednu audioknihu od mé skvělé maminky, Morta od Terryho Pratchetta, načtenou Kantůrkem. Sice jsem Morta četla jen anglicky, ale teď to můžu perfektně porovnat.

MOST ANTICIPATED NA LEDEN
V lednu 2015 mě zaujaly hned dvě knihy. První z nich bude pravděpodobně dost humorná, sarkastická a hlavně temná - Hellhole. Pojednává o Maxu Kilgorovi, který si to tak trochu rozházel z temnou stranou. Druhá z nich, The Last Leaves Falling, má zase jako hlavního hrdinu japonského teenagera Soru, který trpý ALS.

CO JE NOVÉHO
No, nového toho vlastně ani moc není. Můžu jen prozradit, že momentálně chystám tři recenze, konkrétně na Guards! Guards!, Pašeráka a The Stars My Destination. Pak také Top 10 knih roku 2014 a pak žebříček pěti filmů, seriálů, knih a písniček, které jsem si v roce 2014 zamilovala (případně které jsem milovala už dlouho a nic je nepřekonalo).

1 komentář:

  1. Vážně krásné nové knížky - ten Gaiman, Adams i Mort. ^^ A těším se nové recenze! :)

    OdpovědětVymazat