18. 1. 2015

S knihomolem na výslechu (2/2)

Po hodně, hodně, ale opravdu hodně dlouhé době jsem se rozhodla pro další tag. Druhou část projektu, který pořádá Edona (její blog už ale bohužel nemůžu dohledat). Má patnáct otázek, ale jelikož já se chci rozepsat, rozhodla jsem se v každém článku zveřejnit jen pět z nich, což mi fungovalo jen v první pětce. Navíc bych tenhle tag chtěla mít uzavřený, takže tentokrát to bude deset otázek. Už žádné okecávání, jdeme na to.






1. Jaké knihy si plánuješ přečíst o prázdninách?
Další prázdniny, které mám, jsou jarní prázdniny, které budu trávit na horách. Ještě upřímně řečeno nevím, co si s sebou povezu, ale ráda bych nějakou tu japonskou literaturu. Rezervovala jsem knihy od Murakamiho, které jsem si chtěla přečíst, takže to bude asi jasná volba. Já si čtení nedokážu moc plánovat, řídím se podle nálady po dočtení poslední knihy.

2. Co máš právě půjčené z knihovny?
Toho je strašně, strašně, strašně moc. :D Kdykoliv jdu do knihovny, prostě se neudržím. Tentokrát jsou to na 99% čeští autoři. První Inkvizitor od Vlčka, kterého právě čtu, pak Noční klub od Kulhánka (kterého konečně musím přečíst), oba dva díly Carpe Diem (to monstrum, co teď vydaly Straky, je prostě neskutečný :3) a další.

3. Dokážeš číst, když je kolem tebe hluk?
Záleží. Když jsem unavená a nemůžu se moc soustředit, hluk mi vadí hodně (a pak jsem podrážděná, že nemůžu číst). Jinak jsem schopná všelijaké zvuky ignorovat, což je sice fajn, ale pak jsou taky situace, jako třeba příchod učitele, kdybych tuhle schopnost neměla. :D

4. Máš nějaké oblíbené místo na čtení?
Svůj pokoj a školu. Jinak jsem schopná číst všude, záleží na tom, jakou mám náladu, a na tom, jak moc mě bolí záda. Teď momentálně čtu v posteli, protože mi u stolu odešla lampička mám jen jednu, kterou jednou týdně stěhuji ze stolu k posteli a zpátky.

5. V jakém jazyce čteš knihy?
Velká většina je v angličtině. Pokud jde o zahraniční autory. Občas udělám výjimku, jako třeba teď u Murakamiho. U českých autorů samozřejmě česky. Momentálně je u mě čeština a angličtina tak na stejné úrovni - veškeré knihy teda kupuji v angličtině. :)

6. Vybíráš si knihy podle obálky?
Přiznám se, že ano. Ať už na Book Depository, tak v Neoluxoru... no, prostě všude. Hezká obálka je prostě plus, ale jsem schopná se od toho oprostit. Akorát v 90% nechci. :D

7. Představíš nám nejdelší knihu, jakou si kdy četl/a?
Musaši od Eidži Jošikawy. To je opravdové monstrum. Kdybych ho měla přirovnat k Písni ledu a ohně, kterou mám doma anglicky, je to snad i delší a vypráví celý život nejslavnějšího japonského samuraje Mijamota Musašiho. Musím říct, že tahle knížka pro mě byla hotový bookgasm, ať už z pohledu čtenáře, tak z pohledu japanofila. 

8. Jaká je tvá oblíbená filmová adaptace?
To je hodně těžká otázka. Já na filmové adaptace moc nekoukám, případně nečtu ty knihy (viz. Divergence). Ale u mě rozhodně vede Pán prstenů a Stopařův průvodce po Galaxii, kde bych za ten konec nejradši zabíjela, ale zbytek filmu je prostě úžasný. Taky musím zmínit japonský snímek O mé matce, kde jsem sice nečetla knihu, ale film je to skvělý.

9. Je nějaká postava, kterou by jsi si chtěl/a vzít?
Crowley! Kdybych mohla mít doma Crowleyho z Good Omens, už bych k životu nepotřebovala nic dalšího. Ten chlap je prostě geniální! Přemýšlela jsem taky o Ericovi z Pravé krve, ale toho bych asi brzy zabila. :D

10. Ve které knize by jsi chtěl/a žít?
Dřív bych odpovídala Pána prstenů, nebo Harryho Pottera. Taky jsem často přemýšlela o Zeměploše, kterou jsem ale nakonec zavrhla a končím, naprosto předvídatelně, u knihy The Long Earth. Ten svět mi naprosto učaroval a strašně moc bych chtěla vkročit (doufám, že to Kantůrek přeložil takhle :D) do další a další Země. :

2 komentáře:

  1. Aleluja, nepřijdu si jako cvok, že si většinou kupuju knížky rovnou v angličtině, protože proč bych měla číst překlad, když si můžu přečíst originál. Dobře, pořád si přijdu jako cvok, ale aspoň o něco menší. =D (Výjimkou je teda Pratchett, protože Kantůrkovi co do překladů bezmezně důvěřuju, a pak pár knížek, co si vždycky napíšu na vánoční seznam, aby měli rodiče pocit, že mi koupí něco, co jsem si neobjednala sama z Anglie...) =D

    Ehm, a tvůj výběr manžela zcela chápu. Rozhodně. Možná bych si ho klidně vybrala taky... =D

    OdpovědětVymazat
  2. Já tě hrozně obdivuji za tu angličtinu.. Já chci taky tak číst! Ale já nemám na angličtinu vůbec paměť. Já si naučím slovíčko, ale další den vůbec nevím co to bylo, takže je to celkem těžký se to naučit :D Jinak ve většině souhlasím.. Pokoj a postel je nejlepší, ale taky dokážu číst skoro všude, včetně školy :D Ano, neslyšet příchod učitele je vážně na prd :D Pán prstenů je skvěle natočená sérii a já se na to můžou koukat pořád a to stejné Hobit, ale tam jsem nečetla knihu, takže takhle to posoudit nemůžu :)
    Jinak super tag! :)

    OdpovědětVymazat