1. 2. 2015

Měsíční shrnutí - Leden

První shrnutí za měsíc 2015! V lednu jsem přečetla až neuvěřitelné množství knih, v porovnáním s listopadem a prosincem, kdy jsem neměla na čtení ani čas, ani náladu. V lednu jsem sice byla pořád neskutečně časově vytížená, ale nepadla jsem ihned po příchodu domů do postele, navíc jsem si stihla najít spoustu nových aktivit. Ale o tom až později. :)




PŘEČTENÉ
Jak jsem říkala, konečně jsem se do čtení pustila pořádně, takže jsem toho stihla přečíst víc než normálně. A taky neobvyklé množství knížek v češtině. Tenhle a příští měsíc se tu budou objevovat recenze i na ně, ale později už budu číst jen ty anglické. Mimochodem, kliknutím na následující knihy se dostanete rovnou k recenzím (pokud jsem je už napsala).

Jako první jsem tedy přečetla neskutečně geniální Guards! Guards! od Terryho Pratchetta. Jako obvykle mě Zeměplocha dostala a můžu říct, že jsem do nového roku, co se čtení týče, vkročila pravou nohou, protože... prostě Pratchett. :D Jako další na řadě byl Pašerák, který ale dopadl o poznání hůř.

A nevylepšila jsem to o moc ani Spícím městem od Martina Vopěnky, což je kniha, která mě opět dovedla ke zpochybňování edičního plánu jistého nakladatelství. Potom ale přišel Inkvizitor od Vladislava Vlčka, který sice nebyl dokonalý, ale užila jsem si ho. No a poslední z českých autorů je Josef Pecinovský a jeho Plástev jedu, naprosto boží science fiction. Znovu jsem dala šanci Murakamimu a přečetla jeho Podivnou knihovnu, která mě sice moc nezaujala, ale přesto se mi chvílemi i líbila. A nakonec jsem se účastnila 24-hodinového read-a-thonu, který probíhal 31. v sobotu, a přečetla jsem Leviathana od Scotta Westerfelda, recenze ještě přijde.



PRÁVĚ ČTU
Momentálně mám rozečtené tři knihy, a to konkrétně Bird Box od Joshe Malermana, kterou bych ráda dočetla do konce týdne, potom Ark od Stephena Baxtera, kterou se sice prokousávám hrozně pomalu, ale přece, protože ačkoliv je to dokonalá kniha (zatím), má to nějakých pět set stran a písmenka tak mrňavá, že kdybych neměla brýle na dálku, chvílemi je musím hledat lupou. A nakonec je tu taková vedlejší četba, po které sáhnu, jen když je nálada, a to je Japonsko za zrcadlem od nějakého strašně slavného antropologa.


CHYSTÁM SE ČÍST
Vhledem k tomu, že jsem navštívila knihovnu (už zase), sešlo se mi tu pár knih od japonských autorů, které bych ráda dočetla do konce února. Dost z nich je o druhé světové válce (o tom nečtu zrovna moc ráda, ale řekla jsem si, že jsem ještě nečetla nic od japonského autora na toto téma a jakožto osoba, která se o Japonsko zajímá opravdu hodně, bych je přečíst měla), takže jsem se rozhodla je proložit něčím „jednodušším", takže dojde na staré i nové knihy, a hlavně e-knihy, samozřejmě v angličtině.


PŘÍRŮSTKY
Jsem dobrá! Za leden jsem se fakt držela a nenakupovala skoro nic. Přesně, skoro. Mám tu totiž dvě knihy a jeden recenzní výtisk. Co se týče recenzáku, je to již zmíněná Plástev jedu, naprosto geniální počin, i když z chybkami (ostatně, přečtěte si recenzi ;)), pak jsem se konečně dočkala Vílích kruhů od Temnářky a přiznám se, že předobjednat si to (včetně rozhodování jestli ano, nebo ne) mi trvalo asi tak dvě vteřiny. Prostě jsem šla na jistotu. Také jsem si objednala knihu, která ale zatím nepřišla. Chtěla jsem se inspirovat tím, co je v kině, takže tento měsíc je to Don't Point That Thing at Me, což je první díl Mortdecaie. (Příště se chystám na další dvě filmové předlohy, ale jestli to vyjde...)


MOST ANTICIPATED NA ÚNOR
Z knih, které vycházejí příští měsíc, mě zaujala kniha V. E. Schwab, A Darker Shade of Magic, na tom mě zajímají hlavně paralelní Londýny (já bych pro jeden Londýn umřela, natož pro tři :D), pak je tu taky Gemini Cell od Myka Colea, jeho předchozí knihy byly prý hodně dobré a já jsem na military docela zvědavá, takže je možné, že si jí někdy pořídím domů. No a jako zlatý hřeb je tu Trigger Warning od Neila Gaimana. Jop, další sbírka povídek! Teď od něj mám číst ještě Anansi Boys a spoustu dalších knih, takže Trigger Warning si nechám na později, ale stejně. Je to Gaiman!


NOVINKY
První věc, o které jsem se chtěla krátce zmínit, je včerejší 24 hodinový read-a-thon, kterého jsem se zúčastnila tak nějak... na pohodu? :D Prostě, moc jsem toho nepřečetla. Ale snažila jsem se! Dočetla jsem přece Leviathana. V minulém měsíci se událo spoustu dalších věcí, ale o těch se zatím zmiňovat nebudu, až u dalšího shrnutí. Jinak, jak už jsem psala výše, na čtení mám najednou mnohem víc času, až podezřele, a to jsem se dokopala i k chození na kurzy japonštiny. Yay! :D

2 komentáře:

  1. Závidím ti, že se dokážeš s nakupováním ovládat. Nebo aspoň relativně ovládat. Teda, mně se to tenhle měsíc taky relativně dařilo, koupila jsem si jen jednu knížku ve slevě a dvě knížky mi koupila mamka jako odměnu za zkoušky, ale co nervů mě to sebeovládání stálo. =D Jediná klika, že vím, že v únoru mě čekají velký výdaje, bude se hned ovládat o něco líp... =D

    OdpovědětVymazat
  2. Na Neila Gaimana sa teším aj ja. Čítala som síce, že to nie je také dobré, ako napríklad Americkí bohovia alebo iné jeho knižky, ale je to Neil a on má perfektné knihy, takže pochybujem, že by sklamal :)

    OdpovědětVymazat