7. 3. 2015

Měsíční shrnutí - Únor

Je tu další měsíční shrnutí! Únor stál celkově dost za houby, jak co se týče zdraví (fyzického i psychického), tak čtení a celkově všeho. Nicméně, snažila jsem se a přečetla jsem alespoň něco, takže snad to nebude taková hrůza, a jediné, co můžu dělat, je doufat, že březen bude lepší. (Dobře, asi nebude, ale doufat můžu, že...)






PŘEČTENÉ
Jak jsem psala, nic moc. Stihla jsem alespoň tři knihy (a podle GoodReads Challenge jsem čtyři knihy pozadu). První kniha je Spánek od Haruki Murakamiho, přečetla jsem ji hned po Podivné knihovně, ale musím říct, že se mi líbila o dost víc než Knihovna. Pak bohužel přišlo zklamání, a to v podobě knihy The Finishing School, na kterou jsem od svých známých dostávala vesměs pozitivní ohlasy. Naštěstí jsem si jí nekoupila, ale jen půjčila, takže jsem si jí zas rychle zbavila. Nakonec jsem se vrhla do Deníku bláznivého starce od japonského autora, Jun'ičiróa Tanizakiho, recenzi jsem sice ještě nepsala, ale chystám se na ni v nejbližších dnech.


PRÁVĚ ČTU
Momentálně je mojí prioritou konečně dočíst No and Me. Tuhle knihu jsem si minulý měsíc i koupila, jak se dále dočtete, a protože má opravdu velmi zajímavou anotaci, vrhla jsem se na ní hned. Ráda bych taky viděla film z roku 2011 (francouzské filmy mám ráda) a uvidím, jestli se mi to bude líbit. Prozatím jsem opravdu nadšená, i když nemám na čtení tolik času, kolik bych chtěla. Další knihou, ve které bych se taky fakt moc ráda dostala dál, je Ark od Stephena Baxtera. Naprosto skvělá věc, hrozně mě to baví, ale 500 stran je přece jen 500 stran. Nově jsem taky rozečetla The Pickwick Papers od Dickense, tohoto spisovatele jsem dostala jako referát do literatury a řekla jsem si, že Kroniku Pickwickova klubu jsem od něj ještě nečetla, takže to bude příjemná změna. No a nakonec opět Japonsko za zrcadlem, které čtu vždycky pár stránek večer, když mám chuť.


CHYSTÁM SE ČÍST
Momentálně mám už připravené dvě knihy - Anansi Boys a Don't Point That Thing at Me a ty bych ráda přečetla tenhle měsíc, jinak opravdu nevím, do čeho se pustím, zjistila jsem, že poslední dobou střídám nálady (tzn. chuť na určitou knihu) tak rychle, že se v tom sama nestačím moc orientovat. A pravděpodobně bych taky měla číst víc klasiky, mám stažené desítky klasik (většina Dickense a Shakespeara) a ještě je ani nemám přečtené. Ostuda.


PŘÍRŮSTKY
Opět jsem se dokázala krotit a pořídila si jen dvě knížky! *famfáry* První z nich The Pickwick Papers od Charlese Dickense jako E-book s geniální obálkou (a asi za 25 korun, ehm), ale taky No and Me z Book Depository. Byla ve slevě a přišla mi maličko poničená, ale moc se tomu nedivím, podle nálepky se jim válela pět let ve skladu, takže jsem to taky mohla čekat.


MOST ANTICIPATED NA BŘEZEN
Teď jsem knižní trh sice moc nesledovala, ale doslechla jsem se o pár knihách, které mají vyjít, takže i když mě z nich nic extra nezaujalo, přesto sem nějaké napíšu. První z těch zajímavých je Until the Beginning od Amy Plum, druhý díl série After the End, první jsem zmiňovala v minulém roce. Mohlo by jít o velmi zajímavou knihu. A další je Rook od Sharon Cameron. Postapokalyptická YA z Paříže, to rozhodně stojí alespoň za přečtení ukázky.



NOVINKY
Co se týče novinek, můžu maximálně tak upozornit na svůj článek na Anglomanii (taky je konečně vidět, že píšu něco jiného než o knihách). Zatím je jen jeden, ale můžu říct, že mám rozpracované další, na které jsem teď ale bohužel neměla tolik času, kolik bych chtěla, takže další várku sebepropagace uvidíte v příštím shrnutí. Zatím se omlouvám, že je tenhle článek tak krátký a bez odkazů, jak jsem říkala, složitější období, takže doufám, že příště shrnutí tolik neodfláknu. :D

2 komentáře:

  1. Anansi Boys, to jsem četla, Gaiman je prostě Gaiman, zatím mě nikdy nezklamal :) Doufám, že se ti to bude líbit.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, docela přesně vím, o čem mluvíš, únor byl fakt nějak divnej měsíc. Já vlastně ani nevím, kam zmizel. =D Ale tři knížky nejsou špatný skóre. Kéž bych mohla za únor přečíst tři knížky, co jsem chtěla přečíst z vlastní vůle... =D

    OdpovědětVymazat