1. 4. 2015

Měsíční shrnutí - Březen

Pamatuje si někdo, jak jsem u minulého shrnutí psala, že určitě v březnu budu číst víc? Ehm, ne, Byla to, popravdě, katastrofa - všichni profesoři se zbláznili (stejně jako poslední dobou počasí) a mám dojem, že jsem nedělala nic jiného než se hrabala buď ve školních věcech, nebo spala, protože když už jdu spát včas, tak nemůžu usnout a další den jsem jako zombie.






PŘEČTENÉ
Jak už jsem se zmiňovala, byla to jednoznačně katastrofa. Přečetla jsem jen jednu knihu. Na GoodReads na mě teď významně... co, svítí?... nápis 10 books behind schedule. To bolí. Nicméně, i tak tahle kniha stála za to - Don't Point That Thing at Me od Kyril Bonfiglioli. Určitě všichni víte o novém filmu, který se chystá jít do kin (nebo už měl premiéru?) - Mortdecai. Říkala jsem si, že by rozhodně nebylo na škodu nějakou z knih přečíst a tak jsem začala hned s prvním dílem. Jak se mi líbil se dozvíte brzy v recenzi. Mimochodem, když už nic, musím se pochlubit, že se mi podařilo významně pokročit v rozečtených knihách, takže už to konečně vypadá, že v dubnu to bude lepší.



PRÁVĚ ČTU
Momentálně dočítám knihu Na vlnách alias さざなみ軍記・ジョン万次郎漂流記 [Sazanami Gunki / Jon Manjirō Hyōryūki]. (Jednou tuhle věc určitě přečtu v originále! Muhehehe!) Je to japonská klasika přeložená do češtiny Antonínem Límanem, takže jsem pro jednou neměla potřebu hledat tuhle knihu v angličtině. No dobře, hledala jsem jí stejně, ale vypadá to, že zrovna tyhle dvě novely nikdo nepřeložil. Doufám, že vám nebude vadit, když se to tu občas bude plnit i japonskou klasikou. Jak už jsem asi milionkrát zmiňovala, o Japonsko se zajímám hodně a jejich literatura, zvlášť ta opravdu stará nebo poválečná, rozhodně stojí za to.
Další dvě knihy, které mám rozečtené a které bych ráda co nejdříve (Že by o Velikonocích? Read-A-Thon? Ehm ehm?) dočetla. První z nich je Ark od Stephena Baxtera. Už jsem zmiňovala, že tahle kniha je monstrózní? A pak Japonsko za zrcadlem od Macfarlana, což je spíš taková... občasná četba, sem tam ji vytáhnu a kapitolu přečtu. Je to zajímavé, nicméně se mi na ní pořád něco nezdá.



CHYSTÁM SE ČÍST
Momentálně se chci zaměřit na rozečtené knihy a zkrátit to na dvě najednou, protože pak se v tom docela plácám a stojí to za houby. Nicméně až se mi podaří všechny tři již zmíněné dočíst, plánuji se vrhnout jednak na 17 japonských povídek: Hirošima Nagasaki, sbírku povídek (překvapivě) japonských autorů na téma svržení atomových bomb. Pak budu dočítat ty anglické, které se mi tu hromadí příšernou rychlostí, hlavně tedy Anansi Boys od Gaimana, na které se těším už hrozně dlouho.


PŘÍRŮSTKY
Hm, jsem na sebe fakt hrdá, podařilo se mi nic moc nekupovat a tak jsem si pořídila jen jednu knihu (v Praze, muhehe) -> The Curious Incident of the Dog in the Night Time od Marka Haddona. Tuhle knihu jsem chtěla už strašně, strašně dlouho a konečně jsem si jí pořídila. :3 Nicméně ty pravé nákupy začnou až tenhle měsíc, mám vyhlédnuté knihy, které opravdu chci, takže příští měsíc jich bude možná i víc.



MOST ANTICIPATED NA DUBEN
Upřímně, byla jsem tak zavalená školou, že jsem ani pořádně nevnímala, co kde vychází. Nevadí, po lehkém průzkumu jsem našla pouze jednu knihu, která mě poměrně zaujala. Nevím, jestli v dubnu vychází konkrétně kniha nebo jen hardbacková verze, nicméně i tak jí tady zmíním, protože může stát za to. Jmenuje se Simon vs. the Homo Sapiens Agenda od Becky Albertalli a v podstatě popisuje chlapce, který je tak trochu gay, ale odmítá to přiznat ne sobě, ale hlavně okolí. A když jeho email padne do nesprávných rukou, hrozí, že už to nebude tajemství, a dokonce dojde i k vydírání.



NOVINKY
V březnu se událo hned několik věcí, ale já myslím, že je jasné, o čem bych chtěla předně psát já. Nevím, jak to vnímají ostatní knihomolové, ale pro mě je od letošního roku 12. 3. velmi významné datum. Opustil nás totiž nejen výborný spisovatel, ale i skvělý člověk, inteligentní a s neuvěřitelným smyslem pro humor, Sir Terry Pratchett. Chtěla jsem se zmínit jen krátce, protože skvělých článků na tohle téma už vznikalo dost. Ve zkratce: ačkoliv jsem ještě moc dílů Zeměplochy nepřečetla (teď je mým cílem objednat The Moving Pictures), Terry Pratchett se pro mě okamžitě stal jedním z nejoblíbenějších autorů a nedokážu si představit, co by svět dělal bez jeho knih.
Druhá věc, kterou bych chtěla zmínit, je Eiga-sai, tedy festival japonského filmu a kultury, kterého jsem se zúčastnila. No dobře, jinak, viděla jsem dva filmy z celkové produkce, další jsem už buď měla tu čest vidět předtím, nebo si je stáhnu někdy v blízké budoucnosti. Chystám krátký článek o japonských filmech, protože jak to tak vypadá, duben bude měsíc, kdy se tu o Japonsku bude psát hodně.
A na závěr otázka, směřovaná tak nějak všem, ale hlavně asi budoucím maturantům. Plánuji teď začít číst víc klasiky a přemýšlím o tom, jestli ji zrecenzovat, nebo ne. Zatím to mám tak na 70% ano, přece jen jsou to taky normální knihy a možná by to pomohlo zmiňovaným budoucím maturantům při výběru literatury. Co myslíte?

2 komentáře:

  1. Budu ti držet palce, aby duben byl lepší a abys tu výzvu nějak dohnala. ;) Já jsem momentálně asi devět knížek nad plán, ale to je tím, že jsem od začátku roku musela číst dost věcí do školy, který samozřejmě musely bejt rychle, jinak bych na tom možná byla podobně jako ty... =D

    A jinak, jo, dvanáctej březen byl i pro mě hroznej šok. Momentálně mám takovej svůj malej plán k uctění jeho památky, jen se k tomu dostat a dát dohromady peníze... =D

    OdpovědětVymazat
  2. Docela mě zaujalo to Simon vs. The Homo Sapiens Agenda. :) To by mohlo být zajímavé počteníčko. :)

    Momentálně se chystám číst Odpusťte mi, Váš Leonard, tak snad to bude dobré. :) V pondělí bych tuto knihu už měla mít. :)

    www.empty--island.blog.cz

    OdpovědětVymazat