16. 4. 2015

The Bedtime Book Tag

Říkala jsem si, že už tu dlouho nebyl žádný tag a rozhodla jsem se to napravit. Tenhle se jmenuje Bedtime Book Tag a pro mě je to naprostá novinka, neviděla jsem to u nikoho z booktuberů, ale asi je poměrně starý. Překvapivě obsahuje několik otázek týkajících se bedtime (nějak nemůžu najít český ekvivalent) a čtení. Snad se bude líbit. :) Warning! Velká koncentrace jisté knižní série, kterou jsem asi posedlá. :D




1. Kniha, která tě nutila pokračovat ve čtení hluboko do noci.
Upřímně si moc nenechávám narušovat svoje spací návyky, ale jediná kniha, se kterou jsem zůstala hodně dlouho vzhůru (a pamatuji si to) je The Long Earth od Pratchetta (fňuk!) a Baxtera, jedna z nejlepších, ne-li nejlepší sci-fi série, kterou jsem měla tu čest číst, a pokud jste se k Dlouhé zemi ještě nedostali, okamžitě si jí přečtete, protože je prostě perfektní!

2. Kniha, která tě vyděsila natolik, že ses bál/a jít spát.
Ačkoliv je hodně těžké mě vystrašit, tak po začátku tohoto roku je naprosto jasné - Bird Box od Joshe Mermana. Tenhle horor se mi hrozně moc líbil, nemohla jsem se od něj odtrhnout a do budoucnosti bych si chtěla pořídit paperback (který je mimochodem naprosto boží ->). Pokud hledáte něco, co vás zaručeně vystraší, tak rozhodně Bird Box.

3. Která kniha tě naopak uspala?
Tak nudnou knihu jsem snad ještě nečetla. Ale přiznávám, že momentálně mě má tendenci uspávat Japonsko za zrcadlem od Macfarlana, je to hodně filozofická a zároveň tak divně odborně napsaná kniha, takže mám problém se na to soustředit víc než hodinu. Taky jí čtu už hrozně dlouho a nikam se moc neposouvám, i když je hodně zajímavá a dočíst jí rozhodně chci.

4. Na vydání která knihy ses těšila natolik, že ses celou noc jen převaloval/a?
Od dočtení jednoho určitého druhého dílu je to, respektive byl, The Long Mars od Pratchetta a Baxtera. (Ehm, že bych v tomhle tagu zmínila všechny díly? :D) Ne že bych nemohla dospat, spíš jsem pravidelně lezla na Book Depository, vybavená pravítkem, a čekala na to správné vydání. :3

5. Kniha, která obsahuje tvého vysněného partnera.
Tenhle typ otázek vážně nemám ráda. Zaprvé nemám vysněného partnera (prostě jsem došla k závěru, že lepší než přehnaná očekávání jsou žádná očekávání), ale kdybych si opravdu musela vybrat, váhala bych mezi dvěma kandidáty. Buď by to byl Loki z Lháře nebo Crowley z Good Omens. Pravděpodobně bych si nakonec vybrala Crowleyho, protože... prostě Crowley. :D Mimochodem, nechala jsem se přemluvit a podívala se na pár dílů Supernatural. Jméno Crowley pro mě získalo úplně nový význam. (Ale stejně si první vybavím toho Crowleyho z Good Omens. :3)

6. Žít ve které knize by pro tebe byla hotová noční můra? 
Ve Stmívání? (Ehm, ha ha...) Ne, teď vážně. Momentálně mi přijde, že oproti tomu, co zažívám ve škole, by každá kniha byla zlepšení. Nechtěla bych žít v Dívce na klíček od Bacigalupiho, což je ta pravá drsná dystopie, ale jinak se upřímně nebráním žádné knize. Možná by mě nelákal ani Kruh vzhledem ke konci a Konec stříbrného věku od Cucuiho (přeci jen nevím, jestli bych z vyvražďování důchodců skákala do stropu).

7. Kniha, která ti připomíná noc.
To je jednoduché - The Night Circus od Erin Morgenrstern. Na obálce je měsíc a hvězdy, velká většina děje se odehrává v noci... Tuhle knížku moc doporučuji, brzy se chystám na re-reading, pravděpodobně až budu mít ve škole trochu mírnější režim, ale nemůžu se dočkat, až ji znovu přečtu. A tentokrát napíšu recenzi, četla jsem jí poprvé ještě předtím, než jsem založila blog.

8. Kniha, která obsahuje cliffhanger jako ze zlého snu. 
To bude pravděpodobně The Long Earth. Opravdu, s horším cliffhangerem jsem se zatím nesetkala, nebo mi to tak nepřišlo, ale u Dlouhé země jsem myslela, že se snad zblázním, pokud nepřečtu další díl! :D

9. Která kniha se ti objevila i ve snech?
To nevím, já sny moc často nemám, ale myslím, že to byl již zmiňovaný Bird Box, Pán prstenů nebo Harry Potter. Kéž bych si nějaký konkrétní sen pamatovala, většinou to jsou neskutečné blbosti, které hodně rychle zapomenu.

10. Kterou knižní příšeru bych opravdu nechtěl/a najít pod postelí? 
Hmm... Pravděpodobně hollows z knihy The Miss Peregrine's Home for Peculiar Children od Riggse. Nejen, že je normální lidi nemůžou vidět, ale když už je vidí, vypadají... zajímavě. A rozhodně bych je nechtěla potkat nikde, natož pod postelí! :D


7 komentářů:

  1. Tak tenhle tag asi zkusím, na otázky jsem si podvědomě odpovídala a možná by to mohlo být zajímavým oživením. Díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento tag vidím poprvé, ale je skvělý, jsou v něm zajímavé otázky. :) Možná to někdy zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
  3. No, Crowley by sice byl docela vysněnej partner, ale co by na to asi říkal Aziraphale... =D Tohle je moc fajn tag, ale ještě jsem se nedostala k těm předchozím, na který jsi mě nalákala... =D

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý tag, bohužel většinu knih, co jsi zmínila, neznám... :( Ale zaujala mě ta The Long Eath, jaks tu o ní několikrát psala.

    www.empty--island.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle je super!! :)

    Jinak u The Long Earth na mě ten cliffhanger až tak nezapůsobil...ale i tak se na další díl fakt těším!! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní23/4/15 21:53

    Další zajímavý tag ze série o knihách. Tenhle se mi opravdu moc líbil. Bylo mnoho knížek, kvůli kterých jsem nocovala, opravdu moc. Nevzpomenu si ani na jednu. Já bych chtěla třeba navštívit Středozemí od Tolkiena a prožít část příběhu, běhat po zelené trávě.

    Artis, www.freeday.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Zaujímavý tag.:) Konečne niekto ďalší, kto si nenecháva knihami narušiť spánkový režim!:D Inak, že by som si tú Long earth omrkla na goodreads?:D

    OdpovědětVymazat