4. 5. 2015

Měsíční shrnutí - Duben

Nepsala jsem náhodou u minulého shrnutí, že se mé čtení určitě zlepší?
Ha ha ha. Nope.

Pořád mám dojem, že mám asi tolik volného času, kolik ho potřebuji na to, aby mi nehráblo, ale ani o minutu víc. Takže asi tak.



PŘEČTENÉ 
Ačkoliv se mi povedlo přečíst jen jednu knihu (sakra, sakra, sakra!), aspoň můžu říct, že to stálo za to. Byla to Archa od Baxtera a když si vezmu, že se mi podařilo přečíst tak 350 stran a k tomu ještě s písmenky, které jsem musela hledat lupou, říkám si, že to mohlo být horší. Samozřejmě jsem si tu knihu hrozně užila, jako ostatně všechno od Baxtera (Dobře, všechno jsou dvě jeho knihy - Archa a Potopa - a Dlouhá země, ale i tak, byly boží!) a ačkoliv si na Baxterovu další knihu zas chvíli počkám a proložím to něčím kratším a snad i méně depresivním, stejně to stálo za to.


PRÁVĚ ČTU 
Momentálně se blížím ke konci Vílích kruhů a musím říct, že mě to hrozně moc baví, takže je reálná možnost, že během příštího týdne tu už bude recenze. Pak jsem si po dočtení Ark vzala další anglickou knížku, The Curious Incident of the Dog in the Night Time, doma se mi jich hromadí děsně moc a taky bych měla číst. Nejen nakupovat a tahat hromady knih z knihovny (což jsem zase tenhle měsíc udělala, ehm). A pořád Japonsko za zrcadlem. Moc jsem se sice nepohnula, ale zatím jsem neměla náladu se do toho pouštět.




CHYSTÁM SE ČÍST 
Mám tady spoustu knížek, které bych ráda přečetla, především Anansi Boys od Gaimana, které bych taky chtěla přečíst co nejdřív, třetí díl Stopaře, třetí díl The Long Earth... A pak pár českých autorů, které jsem ukořistila v knihovně, momentálně se rozhoduji mezi Sedmikostelím, Myceliem a Příliš dlouhou swingers party. Uvidím, na co budu mít chuť, poslední dobou jsem ohledně čtení strašně náladová, takže nakonec stejně nevím, u čeho skončím.


PŘÍRŮSTKY
Ano, řekla jsem, že nebudu utrácet, že budu šetřit na Svět knihy (kam nakonec nejedu, no nevadí) a na třetí díl Pragocalypsy, bohužel se mi to nějak... nepovedlo. Přibily mi nakonec čtyři knihy - Vílí kruhy, které jsem si předobjednávala už strašně dlouho, The Long Mars (jejíž obálku mi, mimochodem, dost do**** Česká pošta) a pak dvě knihy, které jsem neměla vůbec v plánu kupovat, ale tak nějak jsem je nemohla v knihkupectví nechat - Děti plástve svazek 1 a 2, což je pokračování Plástve jedu, kterou jsem naprosto žrala.


MOST ANTICIPATED NA KVĚTEN
Opět jsem nějak nestihla sledovat knižní trh, takže nemám skoro vůbec přehled o tom, co to vlastně všechno vychází. Nicméně mohu hrdě oznámit, že se chystá křest třetího dílu Pragocalypsy, a že tam budu (muhehe!). Pak taky křest Vílích kruhů, které ale už vyšly tenhle měsíc a momentálně je čtu, takže se to asi ani nepočítá. Co se týče anglických knih, tak z těch mě zatím nezaujala žádná, ale některé možná potěší zpráva, že vychází třetí díl série Penryn & the End of the Days od Susan Ee. Já osobně o tom vím jen proto, že první díl mám už asi rok nebo dva ve čtečce a stále jsem se k tomu nedokopala.





NOVINKY
Za duben se toho, upřímně řečeno, moc neudálo, nebo alespoň ne tolik, abych o tom měla potřebu psát. Ale ještě bych se ráda vyjádřila ke květnu. Tenhle měsíc je přímo nabitý akcemi, které souvisí s knihami, nejen Svět knihy (na který možná přijedu v sobotu, tím si nejsem úplně jistá), ale taky už zmíněné křesty Pragocalypsy a Vílích kruhů. Ale je tu taky ještě jedna věc, na kterou chci obzvlášť upozornit - 25. května je Towel Day!!! Pokud nevíte, o co se jedná, googlujte, ale myslím, že většina fanoušků Stopaře ví. Nejprve jsem chtěla v souvislosti s tím naplánovat nějakou akci, jako třeba re-reading, soutěž, nebo jen appreciation post. Samozřejmě půjdu do školy s ručníkem (tzn. udělám ze sebe blba před celou školou) a všechno hodím na Instagram nebo na Twitter. Pokud byste stáli o nějaký ten re-reading, napište, možná se mi bude chtít něco sepsat. ;)

2 komentáře:

  1. Aj jedna kniha je lepšia ako žiadna, pekné zhrnutie :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ach jo, Anansi Boys tady taky už nějakou tu chvilku mám nachystanou, stejně jako American Gods, ale prostě jsem se k tomu ještě nedostala. A ani si nejsem jistá, že se dostanu, poslední dobou mám fakt dost velký nutkání číst Pratchetta...

    OdpovědětVymazat