17. 5. 2015

Oblíbení booktubeři

 Tenhle článek jsem chtěla napsat už nějakou dobu, ale dostala jsem se k němu až teď. Před několika týdny jsem si procházela seznam blogerů, které sleduji, promazávala je a teď mám seznam osmi booktuberů, které bych ráda představila, protože myslím, že jsou naprosto úžasní. Rozhodla jsem se tentokrát vynechat ty české - z nich totiž pravidelně sleduji jen Ohanu a sem tam i Rodaw, což pro většinu z vás asi nebude nic nového. Nicméně se s vámi podělím o booktubery z anglicky mluvících zemí (povětšinou asi brity) a z Francie, jelikož oba jazyky ovládám (no dobře, moje francouzština je hodně žalostná, ale nevadí, stačí že rozumím). Pokud je tu nějaký němčinář/ruštinář, tak se omlouvám. A pokud někdo znáte japonského booktubera, sem s ním! :D


1. Jean z Jean Bookishthought
Jako první musím zmínit mojí úplně nejoblíbenější booktuberku, Jean je 23 let, pochází ze Skotska a studuje postgraduate degree Classics (v podstatě starověké Řecko a Řím). Pokaždé u ní narazím na knihu, která mě zaujme a není o ní slyšet všude, což mě normálně odradí od čtení. Je skvělá, sympatická, nepůsobí afektovaně (s tím mám problém hlavně u blogerů ze Spojených států), když měla ještě zrzavé vlasy, vypadala jako Amy Pond (AMY POND!!!) a protože jsem přímo úchylná na skotský přízvuk, nikdy mě nepřestane bavit jí poslouchat.


2. Sanne z Booksandquills
Sanne pochází z Nizozemí, žije v Londýně a její angličtina je prostě úžasná. Opět u ní narážím na knihy, které většina blogerů nečte/nekupuje a pokaždé mě dokáže inspirovat (fakt dík, teď mám kilometry a kilometry dlouhý wishlist). Často u ní taky objevím knihu z její rodné země (přes mojí obsesi Japonskem to asi není vidět, ale Nizozemí mě zajímá a učím se i jazyk). Opět je fakt příjemná a na její videa bych mohla koukat dlouhé hodiny. A už jsem se zmínila, že pracuje ve vydavatelství?


3. Jen Campbell
Jen Campbell můžete znát především jako autorku knih Weird Things Customers Say in Bookshops a The Bookshop Book, ale taky jako booktuberku, jejíž videa jsou prostě boží. Natáčí taky vlogy (poslední z Japonska!!!), ale co od ní mám nejradši jsou videa typu Wrap Up a tématická videa. Posledně jsem viděla skvělé video Books About Circuses & Freak Shows, které rozhodně doporučuji. :)


4. Lissa z LissaLazuli
Na Lissu jsem narazila teprve nedávno - začala točit už dávno, ale potom měla asi rok pauzu. Naštěstí se k videím zase vrátila. Určitě doporučuji shlédnout i její stará videa. Já osobně se na ní dívám z toho důvodu, že pokaždé recenzuje knihy, které mě zajímají, třeba Girl with All the Gifts nebo Horrorstor. Také pochází z británie a má pro mě strašně příjemný přízvuk, její angličtině rozumím asi nejlíp po Jean, navíc nepatří mezi ty ukřičené a afektované booktuberky, na které se mi hrozně špatně kouká, za to taky palec nahoru. Zatím o ní moc lidí neví, odebírá jí tak 170 lidí, takže rozhodně doporučuji se na její videa podívat.


5. Sarah Churchill
Sarah pochází z Walesu a asi to píšu už posté, ale opět je mi šíleně sympatická, vždycky u ní najdu nějakou novou knihu, kterou musím okamžitě mít, navíc teď poslední dobou taky mluví o seriálech, což je taky super. Mimochodem, hodně mě štve, že u nás není Netflix. Ale kdyby byl, definitivně bych se stala královnou prokrastinace, takže...


6. Ronnie z Ronlit
Ronnie je skvělá - má ráda Hannibala od NBC (což je dostatečný důvod proto jí sledovat!), skvěle se vyzná v literatuře a její 'názorová' videa jsou neskutečně zajímavá. Sice netočí tak často (poslední video je asi měsíc staré), ale doufám, že ještě nějaká videa přibudou. Mimochodem, Ronnie miluje Jane Austen, takže pokud tuhle autorku máte rádi (kdo mě čte delší dobu, asi pochopí, že já a Austenová asi... ne...), rozhodně se na Ronnie podívejte.


7. Cyri z Tete de Litote
Jak o sobě píše, je to francouzka v exilu v Kanadě. Logicky tedy točí francouzsky a je to jedna z mála francouzských booktuberek, která nedrmolí a rozumím jí. Dělá hodně zajímavá videa, má zajímavý vkus a dokonce čte taky komixy, takže pro mě je to opět velký zdroj inspirace pro to, co si přečíst dál. Pokud umíte francouzsky, Cyri (doufám, že se tak jmenuje, najít to mi trvalo věčnost :D) je vážně skvělá booktuberka a stojí za shlédnutí.


8. Clélia z BrodyBooks
Clélia je další skvělá francouzská booktuberka! Nejen, že mluví tak, že jí opravdu rozumím, ale dokonce má i dost podobný vkus na knihy. A hlavně - taky zbožňuje Bird Box! (Který byl mimochodem přeložen do francouzštiny, ale češtiny samozřejmě ne.) Joshe Malermana budu vzývat ještě hodně, hodně dlouho. Doporučuji její poslední video, 10 petits plaisirs de lecteur, který, myslím, pochopí i ten, který francouzsky neumí. ;) Vášeň pro čtení je univerzální jazyk! :D



Doufám, že se vám tenhle článek líbil, v lepším případě i inspiroval ke sledování dalších booktuberů. ;) Teď tu zase dlouho žádný článek nebude, protože jsem ráda, že stíhám číst, ale rozhodně vám můžu slíbit report z křestu Pragocalypsy (21. května) a Vílích kruhů (30. května). A potom už snad konečně začnu pořádně číst. :D

3 komentáře:

  1. V booktuberech se vůbec nevyznám, vlastně obecně moc nesleduji ty blogery, kteří točí videa, i když mi jsou sympatičtí. :) Ale třeba tvé odkazy někdy využiju. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám ráda booktubery, ale orientuji se jen v těch českých a je škoda, že se zde ani jeden neumístil :)

    OdpovědětVymazat
  3. Booktubery sama o sobě nevyhledávám, ale pokud mi někdo zajímavého booktubera doporučí, ráda ho začnu sledovat. Obzvlášť ty booktubery, kteří žijí v Británii, protože britský přízvuk můžu kdykoliv a jakkoliv. :)

    OdpovědětVymazat