3. 6. 2015

Měsíční shrnutí - Květen

Květen je za námi a přestože jsem se ve čtení docela zlepšila, na konci měsíce jsem na něj neměla vůbec, ale vůbec náladu a místo toho trávila odpoledne jinými činnostmi. Což ovšem nic nemění na tom, že se mi podařilo přečíst víc než v předešlých měsících (pravděpodobně dohromady).






PŘEČTENÉ
Tentokrát se budu chlubit třemi knihami, respektive dvěma knihami a jedním komiksem. Jako první jsem přečetla Vílí kruhy, které byly, znovu připomínám, vážně super a jen mě mrzí, že díky mému mizernému imunitnímu systému jsem si ji nakonec nemohla nechat podepsat. Asi karma.
Další kniha, ke které jsem se dostala, byla opět nepopsatelně dokonalá - The Curious Incident of the Dog in the Night-Time. A teď již zmiňovaný komiks. Korektora čtu na Facebooku i webových stránkách, ale když jsem se doslechla o tom, že je k dispozici v papírové podobě, okamžitě jsem si ho musela půjčit. Protože jsem psala recenzi, trochu se o něm rozepíšu teď. Sice moje čeština není úplně dokonalá (upřímně, dělám míň chyb v angličtině a docela se za to stydím :D), ale to neznamená, že mě nějaká ta pravopisná chyba sem tam nenamíchne. Takže se s kýmkoliv, kdo musí cokoliv po ostatních opravovat dokážu docela dobře stotožnit.
Na GoodReads mám mimochodem poslední čtyři knihy ohodnocené pěti hvězdičkami. Buď jsem mírná, nebo si umím dobře vybrat. :D


PRÁVĚ ČTU
Momentálně mám malou čtecí krizi, ale vypadá to, že už brzy skončí. Mám rozečtené (klasicky) tři knihy - pořád Japonsko za zrcadlem (což není žádná novinka, ale nějak se nemůžu začíst), nově přibylo Sedmikostelí od Miloše Urbana. Tahle kniha mě ze začátku tolik nebavila, hlavní hrdina mi neskutečně lezl na nervy, ale jakmile se děj trochu rozjel a více se přiblížil slibovaným gotickým románům, opravdu mě to chytlo. Třetí kniha, která mi asi zabere docela dost času, je sbírka povídek The Dunwich Horror od H. P. Lovecrafta. Něco od tohoto autora jsem si chtěla přečíst už dávno a v knihovně jsem narazila na nádherný výtisk (ještě ke všemu anglicky) od Penguin Books. Zatím jsem opravdu nadšená. Jediná věc, která mě mrzí je, že kniha neobsahuje Lovecraftovu nejznámější povídku (alespoň pro mě) A call of Cthulhu. Ale zato je tam The Thing on the Doorstep!


CHYSTÁM SE ČÍST
Momentálně je mojí prioritou dočíst knihy z knihovny, tzn. české autory - mám tu Pragocalypsu a opravdu se nemůžu dočkat, až se do ní pustím (a opět proklínám čtenářskou krizi). Pak je tu Mycelium a poté se pustím do anglických knih. Mám jich tu teď spoustu nepřečtených, na které se chystám už hrozně dlouho. A taky nějaké novinky.


PŘÍRŮSTKY
V tomto měsíci mi klasicky přibyly dvě knihy. První z nich již zmiňovaná Pragocalypsa: Dědictví zkázy, kterou jsem si pořizovala rovnou na křestu (podepsaná, heč!) a když už jsem v té Praze byla, nemohla jsem si odpustit zajít do Neoluxoru, kde jsem si pro změnu koupila další díl The Discworld, a to konkrétně Moving Pictures, na což se moc těším, protože ta anotace vypadá, stejně jako u předchozího dílu, naprosto perfektně.


MOST ANTICIPATED NA ČERVEN
Asi největší událost je rozhodně vydání nové knihy od Harper Lee, autorky knihy To Kill A Mockingbird. Harper Lee je známá tím, že se odmítá jakkoliv bavit s tiskem a po Jak zabít ptáčka dlouhé roky nic jiného nenapsala. Já sama Go Set a Watchman zatím číst nehodlám, ještě jsem nepřečetla ani tu první, ale bojím se toho, o čem se dost spekuluje - že knihu vydává pouze kvůli vnějšímu tlaku. Uvidíme, jak dopadnou první recenze.
A pak je tu další díl série The Long Earth, The Long Utopia, kterou si ale další půlrok nepřečtu, protože vydání od Corgi Books vyjde později!!! Alespoň mě může těšit fakt, že jsem stále napřed vůči českému překladu. Mimochodem, teď jsem The Long Earth vnutila matce (česky) a během toho jsem sama přečetla pár stránek - jsem jediná, nebo je ten překlad vyloženě divný?


NOVINKY
V květnu se toho stalo poměrně hodně, hlavně musím zmínit křest Pragocalypsy, kde jsem ale bohužel nemohla být tak dlouho, jak bych chtěla (už jsem řekla, že nesnáším školu?), zato jsem ale odjížděla s bagetou z Paul, což je pro mě ráj baget, a dvěma knížkami. Kromě čtení jsem tenhle měsíc strávila sledováním seriálů a protože se prostě neudržím, musím je doporučit. 
Především jsem se konečně dostala na konec Band of Brothers, což je naprosto geniální seriál, který mám v počítači už asi dva roky a sleduji ho rychlostí jeden díl za tři měsíce. V létě plánuji maraton, protože ačkoliv druhou světovou nemám moc ráda, tohle je jediná věc, na kterou se dá dívat. 
Pak je tu další seriál, u kterého jsem se za dva dny dostala hrozně daleko a děsí mě, že má jen dvě série - Life, v češtině Na doživotí. V hlavní roli Damian Lewis *slint*, žádný otřesný dabing, všechno pěkně v originále (což by pro mě nebyl problém, kdyby to byl britský seriál, protože s americkým přízvukem mám pořád trochu problém). Hrozně moc mě to chytlo, takže to vypadá, že nad tím budu slintat ještě dlouho. Víc už se tady o filmech a seriálech radši rozepisovat nebudu, vydalo by to na samostatný článek, ale přemýšlím, že všechny tyhle věci hodím (anglicky) na Tumblr, takže možná v příštím shrnutí přihodím nenápadně i odkaz. :)


2 komentáře:

  1. Nejsi mírná v hodnocení, jen čteš dobré knihy. :D (Mám to většinou podobně, pak přijde nějaká menší hrůza, a pak naprostá hrůza... a těch je málo a od té doby, co jsem jednu hvězdičku Mein Kampf jich bude ještě méně. :D) Jinak koukám, že jsi měla takový hezký květen. :) Já také, možná až moc, mám pracovní stůl zaplavený nepřečtenými knihami. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty víš, že tvou bolest ohledně The Long Utopia naprosto sdílím. Taky mě to hrozně štve, že ji prostě nebudu moct mít v knihovničce, třeba i zatím nepřečtenou. =D Jo, a Moving Pictures vřele doporučuju, ten díl mě vážně hrozně bavil. =)
    P.S. Tak Tumblr, jo? Jsem ani netušila, že ho taky máš... =D

    OdpovědětVymazat