1. 7. 2015

Měsíční shrnutí - Červen

A je tu další měsíční shrnutí! Což mě vážně děsí vzhledem k tomu, že od toho minulého uplynul měsíc a já mám pocit, že je to tak týden. A podle toho to taky vypadalo. Naštěstí ale začínají prázdniny, takže už se nebudu moct vymlouvat na školu a pořádně se ponořím do čtení. Mimochodem, tentokrát jsem nebyla líná jako minule a dokonce jsem přidala odkazy buď na moji recenzi, nebo na GoodReads.






PŘEČTENÉ
Za červen jsem přečetla dvě knihy. (Stydím se. Už asi tři měsíce v kuse.) Ale obě dvě alespoň stály za to. První z nich bylo Sedmikostelí od Miloše Urbana. Recenzi na ni jsem již psala, ale krátce se o ní musím zmínit i tady. Začátek se mi nelíbil skoro vůbec, ale postupně, když se taky začalo objevovat nějaké to napětí, jsem si jí vcelku oblíbila. Druhá kniha, na kterou recenzi teprve píšu, je The Long Mars, třetí díl série The Long Earth. (Konečně se mi podařilo přečíst díl Dlouhé země předtím, než vyšel v češtině, yay!) Ta byla, jako ostatně obě předchozí knihy, naprosto perfektní a už se nemůžu dočkat The Long Utopia.



PRÁVĚ ČTU
Stále mám na nočním stolku tři knihy - Anansi Boys od Neila Gaimana, což je kniha, která mě neskutečně baví a nejlepší je, že nemám ani páru, co se stane na další stránce, což se mi u knížek zas tak často nestává, hodně často mi půlku knihy vyspoileruje anotace, ale to se u téhle knihy nestalo, za to panec nahoru. Pak tu mám The Dunwich Horror od Lovecrafta, což je součastně můj referát do literatury na příští rok, takže tohle mi kvůli poznámkám zabere trochu víc času. A nakonec (pořád) čtu Japonsko za zrcadlem, což bych taky moc ráda dočetla co nejdřív.




CHYSTÁM SE ČÍST 

Pokud jste četli můj minulý článek, tak asi víte, že mám právě patnáct knih, které bych chtěla do konce léta přečíst. Z těchto knih se chci po dočtení těch, co mám rozečtené, pustit z českých hlavně do Pragocalypsy a z anglických do Colorless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage. Ale poslední dobou jsem ve čtení hodně spontánní, takže se může stát, že budu mít chuť na úplně něco jiného.


PŘÍRŮSTKY
Tenhle měsíc mi přibily čtyři knihy, respektive tři knihy a učebnice, kterou bych se ale ráda pochlubila a doporučila. Nejprve tedy něco málo o anglických knížkách - první knihou je Colorless Tsukuru Tanizaki and His Years of Pilgrimage, pokud mě čtete trochu déle, určitě víte, že Murakamiho zas až tolik nemusím, nicméně jsou knihy, které se mi od něho i líbily, nejaktuálnější je třeba povídka Spánek, takže jsem si řekla, že mu dám další šanci mě zaujmout a tuhle knihu si přečtu. Hlavně proto, že anotace nezní tak romanticky jako jeho předchozí knihy. Druhá kniha je opět od japonského autora, tentokrát Night on the Galactic Railroad & Other Stories by from Itahov od Kendži Mijazawy. Někde jsem ho viděla popsaného jako japonského Carolla nebo Exupéryho, takže jsem ho okamžitě musela mít. Třetí kniha má s touhle mnoho společného, pokud sledujete můj Instagram, tak už o tom určitě víte, ale pořídila jsem si taky verzi téhle knihy v japonštině. Jmenuje se 銀河鉄道の夜 (Ginga Tecudó no Joru) a i když si toho zatím moc nepřečtu, stejně je boží. :3

A teď ta slibovaná učebnice, nad kterou se rozplývám už asi týden. Určitě jste ji viděli v minulém článku, je to Advanced Grammar in Use publikovaná Cambridge University Press. Proč je tak úžasná? Jednak proto, že je těžké sehnat učebnici na úrovni advanced, která by mi vyhovovala. Tahle je rozdělená do Units, kdy každá z nich vyjde na dvojstránku - na jedné je gramatika vysvětlená, na druhé jsou cvičení. Na konci je přehled gramatiky a souhrný test. Momentálně jsem projela asi deset units a hrozně moc mě baví s ní pracovat.



MOST ANTICIPATED NA ČERVENEC
Protože mě poslední dobou nejvíc láká nějaká ta sci-fi, rozhodla jsem se jich pár (doslova) zařadit i sem. První z nich je Dark Orbit od Carolyne Ives Gilman. Jde prý o " compelling debut featuring alien contact, mystery, and murder" a musím se přiznat, že mě anotace celkem zaujala. Takže si počkám na paperback. :D Další sci-fi, která mě zaujala, je Aurora od Kim Stanley Robinson. Co k tomu říct, přečtěte si anotaci, protože ačkoliv je krátká, upoutala mou pozornost.




NOVINKY
Co se týče novinek, tak těch opravdu moc není. Poslední tři týdny ve škole byly docela náročné, včetně cyklisťáku, po kterém se sice cítím o moc zdravější, ale za to přísahám, že do konce práznin nechci vidět kolo ani jiného živého člověka. Holt jsem se opět utvrdila v tom, že intenzivní socializace není nic pro mě. Takže teď se budu hodně věnovat rekonvalescenci - čtení, čaji, Hannibalovi a Supernatural. Un!


3 komentáře:

  1. Já mám Haruki Murakamiho docela ráda, ale tahle novinka, ten Bezbarvý Tsukuru ..., mě nějak neláká. Ale Spánek se mi taky líbil. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si naopak Harukiho Murakamiho zamilovala, nejvíce se mi líbil asi Kafka na pobřeží, ale nadchlo mě i 1Q84, naopak z Afterdarku nebo Spánku jsem zase tolik nadšená nebyla. Teď jsem si pořídila Bezbarvého Tsukuru Tazakiho a Hard Boiled Wonderand a jsem zvědavá, jak se mi budou líbit, protože názory na něj jsou dost rozpolcené. :)
    Učebnici ti závidím, vypadá to dobře i knihu v japonštině, i když vím, že pořizovat si nějakou by bylo pro mě zbytečné, protože bych si v ní také zatím moc nepočetla, zvládnu sotva nějaké zkrácené a zjednodušené povídky. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Hannibal! Jaj! Konečně někdo, kdo na to také kouká! :)

    Ale teď už ke článku - vypadá to, žes měla co se knih týče velmi plodný měsíc! :) A tu nechuť k intenzivní socializaci máme společnou - já trochu přivykla až na vysoké a to jen proto, že mám fakt skvělé spolužáky :)

    OdpovědětVymazat