22. 8. 2015

Back to School Read-A-Thon 2015

Zdravím! Přibližně touhle dobou minulý rok jsem se rozhodla, že je potřeba poslední týden prázdnin pořádně využít. A jak jinak než ke čtení! Samozřejmě si tuhle příležitost nemůžu nechat ujít i letos a pokračuji v tradici (haha, dělám to podruhé) - Back to School Read-A-Thon! Letos ale neplánuji žádné okázalé úkoly ani soutěže, nikoho nenutím se zapojovat, protože cíl má tenhle read-a-thon jen jeden - v klidu dočíst všechny knihy, které chceme, než se budeme muset vrátit do ústavu (aka. školy).







Tak jo, bude se číst od pondělí 24. do neděle 30. srpna, takže celý týden, který, mimochodem, potom následuje Dnem nepřečtených knih. Každopádně během toho týdne budu samozřejmě průběžně psát, kolik jsem toho přečetla/co všechno jsem viděla. Pro ty, kteří na tenhle blog narazili později, BTS read-a-thon není jen o knihách, ale taky o filmech a seriálech.


Moje cíle
Tenhle rok bych to ráda pojala trochu volněji, takže budu mít trochu volnější režim. Teď, když už nemusím pracovat, mám toho volného času najednou nějak moc, ale zvyknout si na to, že budu víc jak tři hodiny v kuse koukat do knížky, to mi asi chviličku zabere. Takže tady je seznam toho, co bych ráda stihla:


  • Přečíst alespoň tři knihy. Ale budu se snažit o takových pět. A třeba stihnu i víc... 
  • Přečíst alespoň jednu klasiku. Pochybuji, že bude k maturitě, ale s tím už jsem se nějak smířila.
  • Znovu si přečíst Hobita, tentokrát v angličtině. 
  • Přečíst alespoň jednu Shakespearovu hru a pak se podívat na záznam z představení/film. Tak tady je to jasné, protože když už jsem si koupila tu knihu... ale to uvidíte v srpnovém shrnutí. 
  • Dokončit alespoň jeden seriál. Tentokrát mám na mysli jeden konkrétní, Life. Už jsem se zmínila, jak je Damian Lewis úžasný? Ne? 
  • Vidět alespoň jeden starý (jakože už jednou shlédnutý) a jeden nový film. 
  • Hlavně nezapomínat psát články. Asi tak jako minulý rok. Heh. 
  • A teď něco pro pobavení na konec. Přečíst alespoň 800 stran (to jest cca 114 stránek na den). No jo, po náročném pracovním týdnu jsem holt vtipná. :D 



Co se chystám číst
Letos nemám v hlavě nic konkrétního, spíš to dopadne tak, že některé knihy, které jsem plánovala číst v létě, pravděpodobně nepřečtu, ale místo některých vyberu jiné, jednoduše proto, že na ně nebyla nálada. Nicméně se chystám na už zmiňovaný re-reading The Hobbit, na který se těším asi nejvíc, poté tu mám Moving Pictures od Pratchetta, což bych taky mohla přečíst, a The Day of the Triffids (to musím vrátit do knihovny). Mám tu milion knížek, na které mám zrovna teď chuť, ale většinou si vybírám až po dočtení poslední knihy.



Filmy & Seriály
Do konce Life mi zbývá pár epizod, takže to by mohlo být celkem rychlé. Taky bych ráda dohnala Hannibala, kde jsem u nějaké čtvrté nebo páté epizody třetí série a pokaždé, když se překliknu a jsem najednou na Tumblru, spoilery na mě vyskakují ze všech stran. Na jednu stranu mi to tak nevadí, četla jsem knihu, ale u Fullera člověk nějak nemůže čekat, že se bude držet knihy úplně přesně.
Co se týče filmů, momentálně mám náladu jen na černé/morbidní komedie. Co to znamená? Filmy se Simonem Peggem! Hot Fuzz, Shaun of the Dead, The World's End a další. To k těm už viděným filmům. Co se týče těch nových, na dlouho očekávaný Crimson Peak si budu muset ještě dlouho počkat, ale Absolutely Anything je v UK dávno v kinech, takže doufám, že se někde bude dát sehnat.


To by ode mě bylo prozatím všechno. Pokud byste se čirou náhodou chtěli taky zapojit, dejte vědět do komentářů. Veškerou moji dokumentaci najdete na Instagramu a Twitteru a pokud byste měli taky chuť něco sdělit, já budu používat hashtag #btsreadathon2015. Samozřejmě se taky pokusím sem tam napsat nějaký ten článek (právě teď mám v rozepsaných asi tři měsíce starý o Shakespearovi... Občas bych měla staré články dopisovat...)
A mimochodem, jestli znáte nějaký dobrý britský film , sem s ním! ;)

3 komentáře:

  1. Vypadá to fakt zajímavě, ale já se bohužel nezapojím, protože z celého posledního týdne mám volné jenom dva dny a za ně toho asi moc nepřečtu :( Jinak ti přeju abys to všechno stihla :)
    http://thereviewsforbooks.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám v plánu asi čtyři Shakespeary a jednoho Čapka, plus nějakou knížku na Den nepřečtených knih, ještě jsem nic nevybrala. Musím taky během posledního týdne pořádně pilovat angličtinu a němčinu, budeme mít nové učitele, tak abych se nepředvedla v tom nejhorším světle. :D

    OdpovědětVymazat
  3. :) Času mám fůru, začínám už dnes:)

    OdpovědětVymazat