7. 8. 2015

Měsíční shrnutí - Červenec

To už je jako půlka prádznin v háji? Ehm...
Skoro polovinu prázdnin jsem strávila prací, kdy jsem začínala od šesti ráno a moc jsem se nestíhala přizpůsobit, ale přiznám se, že se mi do čtení celkově hlavně posledních pár dní moc nechtělo. Můžu jedině doufat, že tu patnáctku v srpnu doženu. (Pokud nebudu závislačit na Bioshock Infinite. :D)





PŘEČTENÉ 
Opět jsem toho nestihla tolik, kolik bych chtěla, ale aspoň to vypadá, že mám mnohem větší chuť ke čtení než předtím. (Aneb když přijdu ze školy a mozkovou kapacitu mám akorát tak na jednu hodinu Assassin's Creed.) Takže, cože jsem to vlastně přečetla? Celkem se mi povedlo přečíst tři knihy, jednu kratší novelku a v mezičase jsem stihla i jeden re-reading. Znovu jsem se pustila do The Hitchhiker's Guide to the Galaxy a můžu říct, že podruhé byl ještě lepší. Onou kratší novelkou je Raker od Christophera A. Graye a odehrává se ve stejném universu jako jeho další kniha, kterou jsem ale ještě nečetla, Dark Nights. Raker je v první řadě o robotovi s umělou inteligencí, který je, řekněme, ještě chytřejší než běžné modely, a o strachu lidí ze strojů. Musím se přiznat, že mě hodně bavila, takže se rozhodně na Dark Nights chystám.

Další knihy, které jsem přečetla, byly Anansi Boys od Neila Gaimana, která mě hodně, hodně bavila, poté Pragocalypsa: Dědictví zkázy, od které jsem sice čekala víc, ale i tak to byl vyjímečný čtenářský zážitek, a jako poslední Japonsko za zrcadlem, která mě z minulého měsíce nadchla asi nejméně.


PRÁVĚ ČTU 
Momentálně mám rozečtené dvě knihy, první z nich je Příliš dlouhá swingers party od Kotlety a ta druhá pro změnu e-kniha - Past Praying For od Aline Templeton. Co se týče té první, jde o soubor povídek, které spojuje(í) hlaví hrdina(ové). Přiznám se, že první příběh mě zas až tak nezaujal, ale ten druhý stál opravdu zato. Momentálně jsem u třetího a plánuji jí co nejdříve dočíst. Past Prying For je hodně psychologická kniha. Ze začátku mě opravdu zaujala, ale postupně mě přestala bavit hned z několika důvodů - klišé, klišé a zase klišé, plus k tomu ještě milion postav, jejichž jména si nejen nezapamatuji, ale všechny se mi dohromady pletou. Nicméně zas tak netrpím a zatím nemám v plánu jí odkládat.


CHYSTÁM SE ČÍST 
Vzhledem k tomu, že mě právě teď ničí práce a dodělává autoškola si nejsem úplně jistá, jestli se vůbec stihnu prokousat přes ty nejdůležitější položky v tém TBR seznamu na léto. Nicméně se chci pustit do knížek v angličtině, takže rozhodně nový Murakami, který mi teď leží na nočním stolku, The Day of the Triffids, kterou musím vrátit do knihovny a The Hobbit (re-reading v angličtině), na kterého se chystám už nějakou dobu, i když v TBR není.


PŘÍRŮSTKY
Za měsíc červenec jsem ukořistila jen jednu knihu (ovládám se, ale až uvidíte shrnutí za srpen...). Ale i tak myslím, že rozhodně stála za to. Kupovala jsem jí v rakouském knihkupectví, kde sice moc výběr neměli, ale podařilo se mi najít naprosto boží edici 1984 od Orwella (v angličtině, ne v němčině), do které jsem se okamžitě zamilovala a prostě jí musím přečíst co nejdřív (nehledě na TBR, heh...).




MOST ANTICIPATED NA SRPEN
Poslední dobou jsem knižní trh moc nesledovala, nicméně pár knih (doslova - dvě) mě zaujalo natolik, že bych o nich ráda něco málo napsala. První z nich je The Wolf Wilder od Katherine Rundell, mělo by jít o knihu určenou spíše pro děti, ale řekla bych, že občas v životě občas všichni potřebujeme podobné knihy. Druhou je Stick od Michaela Harmona - žádná Young Adult, žádné milostné trojúhelníky, ale naprosto nečekané přátelství mezi lidmi, kteří se na první pohled liší.


NOVINKY
Co je nového? No, nic moc. Kromě deprese, že se nikdy nenaučím pořádně řídit. Mimochodem, objevila jsem v sobě gamera - ujížděla jsem dost dlouho na Assassin's Creed, teď je to zase Bioshock Infinite. Na mojí obranu - tyhle hry jsou prostě geniální. Zvlášť Bioshock. Je to steampunk, proboha! No, nakonec jen napíšu, že příští měsíc se snad rozečtu o něco víc a všichni se budeme tvářit, že tomu věříme.

Žádné komentáře:

Okomentovat