4. 9. 2015

Měsíční shrnutí - Srpen

Prázdniny jsou za námi (tedy aspoň za námi středoškoláky) a mě se nějakým zázrakem podařilo přežít první týden. Sice jsem se dozvěděla několik méně příjemných věcí (jako třeba to, že budu muset napsat dvě seminární práce, z nichž jedna bude pravděpodobně opravdový horor), několik více příjemných, nicméně alespoň mám knížky, kterými jsem se (a za to se docela stydím) v srpnu pořádně zásobila.





PŘEČTENÉ 
Za srpen jsem přečetla čtyři knihy. Mno, je to pořád víc, než jsem přečetla předchozí měsíce, takže dobrý výkon. Zkusím to v září překonat, uvidím, co všechno stihnu. 頑張るよ! Sice mám dny, kdy jsem tak posedlá japonštinou, že se nevěnuju skoro ničemu jinému, ale na čtení si vždycky čas najdu. I když je škola.
Takže, na začátku jsem přečetla Příliš dlouhou swingers party, která se mi opravdu líbila. Pak jsem dala šanci dalšímu Murakamimu, konkrétně Colorless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage, která se stala další mou oblíbenou Murakamiho knihou (což je docela zázrak, protože jinak ho moc nemusím). Potom jsem si dala re-reading The Hobbit a nakonec japonskou klasiku od Miyazawy, Night on the Galactic Railroad and Other Stories from Itahov. O obou japonských knihách hodlám v nejbližší době napsat recenzi, na Hobita ne, protože by se to určitě zvrtlo v nekritický obdiv a vychvalování Tolkiena do nebes a to, myslím, nikdo číst nepotřebuje. 


PRÁVĚ ČTU 
Momentálně mám rozečtené dvě knihy, jednak Moving Pictures od Pratchetta, což si strašně moc užívám, jednak strašně podivný horor True Fans, který jsem si kdysi dávno stáhla do čtečky a strašila tam až do teď. Je to kraťoučké, má asi 120 stránek, a zatím mi přijde poměrně slušné, až na začátek, který byl opravdu otřesně napsaný, to konečně začíná mít trochu grády. Dokud nevím, kdo je opravdový psychopat, hodnotím kladně. 


CHYSTÁM SE ČÍST 
Momentálně mám chuť si toho přečíst strašně moc, mimo jiné se těším na re-reading naprosto skvělého hororu Bird Box, který jsem tu vychvalovala do nebes, právě teď se taky chystám na nějakou tu klasiku. Ve spojitosti s tím brzy vyjde série článků, které se budou týkat hlavně maturitní četby, takže mi napište, jestli byste o to měli zájem (stejně to napíšu, ale docela mě to zajímá). Samozřejmě by se celý seznam (tedy těch 20 knih) dal přečíst za léto před čtvrťákem, ale neřekla bych, že je úplně dobrý nápad nechávat všechno na poslední chvíli, zvlášť když chci z maturity slušné známky.



PŘÍRŮSTKY
V srpnu jsem se lehce utrhla ze řetězu. Nejprve jsem navštívila své oblíbené kamenné knihkupectví, Neoluxor na Václaváku. Pokud jste tu někdy byli, víte, že mají pomalu polovinu jednoho patra vyhrazenou pro knihy v angličtině. Dostala jsem do ruky peníze, takže v kombinaci s miniony knih, které bych si chtěla koupit, to skončilo tak, jak to skončilo, žádné překvapení. Odnesla jsem si celkem čtyři knihy (což je na mé poměry, mimochodem, hodně) - úžasnou knihu, kterou jsem již hrozně dlouho sháněla - Complete Works of William Shakespeare, potom The Hobbit, což jsem stihla přečíst už ten samý měsíc, další klasiku Frankenstein od Mary Shelley, opět anglicky, a Metro 2033, po kterém pokukuji už minimálně rok.
Myslela jsem, že to bude všechno. Nebylo! Samozřejmě jsem se co nejdříve musela zbavit peněz vydělaných na brigádě, takže poté došlo na objednávání z Book Depository! Jako první už zmiňovaný Bird Box ve fyzické podobě (a jo, mám ho i ve čtečce) a jako druhá kniha, o které toho moc nevím, ale poslední dobou mám náladu na nějaké překvapení. Takže tak se ke mě dostal i The Quantum Thief, podle všeho má jít o steampunk, což já rozhodně můžu. To by byly všechny přírůstky. Slibuji, že příští měsíc se pokusím své nákupy omezit alespoň na japonské autory, případně literaturu k semiárce (pokud se mi podaří prosadit nějaké téma spojené s Japonskem).



MOST ANTICIPATED NA ZÁŘÍ
Na příští měsíc je tu vlastně jen jedna kniha, která mě poměrně zaujala, je to Menagerie od Rachel Vincent. Mělo by se jednat o něco z mytologie, fantasy a možná i trochu té romantiky, které se poměrně bojím, ale anotace zní docela slibně. Gryfové? Minutaurus? Yes please! Navíc ta obálka je jednoduše boží. 








NOVINKY
Už jsem se zmínila, jak moc nesnáším školu? Nicméně myslím, že tenhle rok bude stát za to - méně hodin, jako je chemie, a více těch, které mě fakt baví. Alespoň nějaká změna k lepšímu. Naproti tomu dvě semiární práce budou docela záhul. Hlavně proto, že si někdo horzně inteligentní (já) vybral naprosto stupidní semináře. Nevím, co je horší, jestli maturita z dějepisu (špatně si pamatuji číšla) nebo ze základů společenských věd (před kterými mě každý odrazuje). Ale pořád to není matematika nebo chemie. Hlavně pokud chci nejen odmaturovat, ale mít i slušné známky. Konečně si začínám uvědomovat, jak moc chci na svojí vysněnou vysokou a co všechno pro to budu muset protrpět. 

1 komentář:

  1. Tu sekci s cizojazyčnými knížkami v Neoluxoru na Václaváku zbožňuju. Jen škoda, že tam nemají moc německých... :D

    OdpovědětVymazat