5. 10. 2015

Měsíční shrnutí - Září

... aneb o tom, jak pořád nemám čas na čtení a pořád si slibuji, že si ho udělám. Ha ha.
No, teď trochu vážně, zjistila jsem, že během tohoto měsíce u mě proběhla velká změna - najednou nejsem schopná číst večer před spaním, vydržím tak čtvrt až půl hodiny a pak začnu usínat. A to i po půl litru sypaného Earl Grey (bez cukru a bez mléka), který se nejméně půl hodiny louhoval.




PŘEČTENÉ 
Za září, kdy jsem si paradoxně myslela, že začnu číst, ale docela dost volného času jsem namísto toho věnovala škole a japonštině, se mi povedlo přečíst jednu knihu. V mobilu. Měla něco kolem 120 stran. Vážně, odstřelte mě, mám pocit, že s mým čtením je to čím dál tím horší. Možná je to i proto, že kniha True Fans mi nepřišla nějak extrémně úžasná a oproti Pratchettovi (kterého během jednoho dne dočtu) je to velmi, ale velmi slabý odvar.


PRÁVĚ ČTU
Právě mám rozečtené dvě knihy, Moving Pictures od Pratchetta (už jsem zmínila, jak je to geniální) a abych to měla tématické, taky povídky H. P. Lovecrafta, na které budu mít ke konci měsíce referát. Mimochodem, všimli jste si někdy, že v Moving Pictures (a vlastně celé sérii celkově, ale v téhle knize nejvíc) je opravdu hodně odkazů na Lovecraftovo dílo?


CHYSTÁM SE ČÍST
Začala jsem mít chuť na nějakou tu sci-fi, takže se chystám na 1984 od Orwella a Metro 2033 od Glukhovskiho. Taky už chci konečně zrealizovat re-reading Bird Box. Jinak se také budu muset ponořit do tuny odborných knih kvůli seminární práci, takže v blízké době se chystám na to, že přečtu celou Bibli a japonskou kroniku Kojiki. O Bibli pár slov možná i napíšu (i když, s mým názorem na náboženství to možná není úplně nejlepší nápad, uvidíme po dočtení), o Kojiki pravděpodobně taky, ale zbytek odborných knih si asi nechám pro sebe, pochybuji, že by to někoho extrémně zajímalo.


PŘÍRŮSTKY
V září jsem si, jak jsem si přesevzala, nic nekoupila, ale málem k tomu došlo. Fakt jenom málem, už už jsem platila objednávku z Book Depository. Nicméně mi alespoň přišly knihy, které jsem objednala na konci srpna, a to Bird Box, který má, mimochodem, naprosto geniální obálku, měkkou vazbu (jakože fakt měkkou) a krásně voní. A druhá kniha je taková malá loterie, nemám moc ponětí, o čem The Quantum Thief vlastně je, ale krásná obálka a zajímavě znějící jméno finského autora stačilo. A zmínila jsem se už, že je to sci-fi?


MOST ANTICIPATED NA ŘÍJEN 
První kniha, která mě zaujala, je Humans of New York: Stories a ačkoliv si jí neplánuji koupit, myslím, že rozhodně stojí za zmínku, Humans of New York sleduji na Facebooku a musím říct, že mě fotografie i text k nim opravdu baví procházet. Druhá je kniha, kterou bych si jednou ráda přečetla, a to The Rest of Us Just Live Here od Patricka Nesse, od ktérého jsem už četla úžasnou trilogii Chaos. U této knihy už skončím, protože ačkoliv mě jich zaujalo více, nemůžu říct, že bych mezi nimi dokázala najít nějakou speciální. Nebo jen nevím, kde hledat.




NOVINKY
Co se příštího měsíce týče, nedokážu vůbec předpovědět, jak moc budu číst (a psychicky mě to mírně vyvádí z rovnováhy), ale mám trochu obavy o to, co vlastně budu číst. Právě se totiž peru se seminární prací do ZSV. Sice asi budu ještě hodně fňukat, ale pravda je, že téma jsem si vybrala sama a týká se z části i Japonska, ale to bych nebyla já, kdybych si nemohla sem tam postěžovat. 
Další věc, která bude (snad už příští měsíc) nová budou moje recenze na klasickou četbu. Plánuji totiž recenzovat i klasiky, jednak proto, že je hrozně ráda kritizuji, jednak proto, že mě osobně moc pomáhají cizí názory na klasické knihy, vím, co si chci vybrat k maturitě a jestli mě to opravdu bude bavit. Takže doufám, že touhle cestou i já někomu pomůžu s rozhodováním. 

4 komentáře:

  1. Od Glukhovského by som si tiež chcela prečítať Metro, keďže som od neho čítala jeho poslednú vydanú knihu - Budúcnosť a bola dobrá a veľmi osobitá :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na tom podobně. Taky po večerech spím a nečtu, prostě lehnu do postele, otevřu knížku a po pár stránkách zjistím, že vůbec nevnímám obsah. Za září jsem přečetla taky zhruba jednu knížku, sedmisetstránkové Bídníky jsem zdolala zatím do půlky... :)
    Hodně štěstí a snad toho času bude trochu víc... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moving pictures bylo docela fajn, ale u mě to patří mezi ty ne Top :D ale pořád to byla sranda.

    OdpovědětVymazat
  4. Září u mě taky nebyla zrovna žádná sláva. Začátek měsíce dobrý, to jsem byla na horách a po večerech a o volnu četla jako na běžícím pásu, ale pak jsem se nějak zasekla... A to jsem četla The Long War, a nepomohlo to. Nejradši bych si jednu vrazila, protože fakt potřebuju číst knížky na bakalářku, a prostě to nejde...

    OdpovědětVymazat