10. 10. 2015

[RECENZE] True Fans

Autor: Jerry Hart
Nakladatelství: J. W. Star Publication
Počet stran: 123
Formát: E-Book
AnotaceWhen three young filmmakers decide to make a movie based on a recent murder, they find through increasingly violent encounters with a masked figure, that telling this story may end up killing them.

True Fans je další kniha ze série „stáhla jsme si do čtečky a pak na to zapomněla", takže jsem od ní neměla moc velká očekávání - četla jsem jí v mobilu a to ještě jenom ve volných chvílích (a nudných hodinách fyziky) ve škole. Anotaci jsem četla, ale asi mi dáte za pravdu, že zrovna výmluvná není a po přečtení musím konstatovat, že je mírně zkreslující.

Prvních pár stránek se věnuje popisu vraždy - dívka je pronásledována svým ex přítelem, který jí a jejího současného přítele unese a před jejíma očima ho mučí a zabije. Dívka se pokouší utéct a přitom svého ex několikrát přimáčkne autem ke zdi garáže. Prostě scéna jako z hororu. Tohle není žádný spoiler, protože tím příběh nekončí, ale právě naopak začíná.

Zbytek knihy je vyprávěn z pohledu Scout. Je to lesba, bydlí v jednom bytě společně s Jarronem, pracuje v kině a oba dva občas pomáhají Dukovi, který je posedlý natáčením hororů (ačkoliv jsou jeho filmy naprosto příšerné, stále to nevzdává). Po premiéře, která byla naprostý propadák, nachází ale naprosto dokonalý námět na scénář, vraždu, která se udála přímo v jejich městě (a kterou jsem už popsala). Hodně lidí si myslí, že je to velmi neetické, ale všechno jde hladce do doby, než je Jarron napaden neznámou postavou s maskou Zombie, stejnou, kterou měl na obličeji již zmiňovaný ex přítel.

Ačkoliv byl příběh poměrně jednoduchý, mohl být zajímavě zpracovaný, a přiznám se, že ačkoliv první čtvrtina knihy nebyla nic moc, ty další dvě jsem si opravdu moc užila, autor píše čtivě a i když se toho zas tolik nedělo, jednoduše jsem musela číst dál. Velkou roli v tom možná hrály i samy postavy, které sice nebyly úplně perfektně promyšlené, ale konečně jsem v literatuře narazila na lesbu, která se chová úplně normálně. (Asi čtu špatné knihy...) Také jsem čekala trochu víc filmové tématiky, když už hlavní postavy točí film, čekala bych, že přímo ten proces autor alespoň trochu popíše, sice ho v asi dvou odstavcích zmínil, ale mě osobně by třeba zajímaly nějaké části z natáčení.

Co mě ovšem hodně, ale hodně zklamalo byl konec. Připomínal mi trochu Hide and Seek od P. S. Browna, naprosto zabil celý zbytek knihy, přišel mi neskutečně nelogický, přitažený za vlasy a taky mírně urážlivý. Kdybych byla na autorově místě, rozhodně zvolím nějakou jinou pointu. Řekněme, že jsem přesně věděla, kdo za vším má prsty, ale nakonec jsem to uhádla jen napůl. Ani by mi nevadilo, kdybych už od půlky věděla, kdo je „vrah", protože by to i tak byl uspokojivý konec, ale tenhle se mě nepotěšil ani náhodou.

Pokud na tom s angličtinou nejste úplně nejlépe, můžu všechny knihy, nebo spíš povídky, Jerryho Harta jen doporučit, používá poměrně jednoduchý jazyk a nemusíte se bát žádných tisícistránkových elaborátů. Kromě True Fans se dají na Amazonu stáhnout i jeho další povídky, pro někoho, kdo ještě nikdy nečetl nic v angličtině naprosto ideální.

Sice kniha nebyla vůbec špatná, nicméně to vidím tak na tři hvězdičky z pěti, o nějakém zázraku se totiž vůbec mluvit nedalo. Stejně jako Hide and Seek je největší slabila konec, se kterým jsem nebyla spokojená vůbec, celkově mám z knihy takový zvláštní pocit, takže bych jí doporučila maximálně někomu, kdo má rád horory a hledá nějaké jednodušší čtení v angličtině.