1. 11. 2015

Měsíční shrnutí - Říjen

Další měsíc je u konce a poprvé za hodně, hodně dlouhou dobu píšu Měsíční shrnutí včas. Že by zázrak? Taky jsem se docela rozečetla, tedy, pořád je počet knih docela malé číslo, ale když to přepočtu na strany, blížím se k nějakým osmi set, což není tak špatné číslo. Mimochodem, tentokrát jsem nebyla líná a kliknutím na název knihy se dostanete buď na mou recenzi, nebo na GoodReads.






PŘEČTENÉ
Za minulý měsíc se mi povedlo prokousat se třemi knihami, z nichž všechny byly naprosto úžasné, ale každá úplně jiným způsobem. Moving Pictures mě, jako snad každá Pratchettova kniha, okouzlily svým humorem a narážkami nejen na filmovou scénu, ale i Lovecrafta, Frankenstein mi učaroval jako skvělě napsaná klasika, která je ve všech ohledech poměrně překvapivá a je škoda, že se na školách moc neučí, a nakonec Metro 2033 od Glukhovskiho, které mě k mému obrovskému překvapení dokázalo i poměrně vystrašit. A pozor, všechny tři knihy skončily v těch nej za tento rok, kde mám momentálně jen 10 titulů, takže je to poměrně slušné procento. Takže sice jsem nečetla tolik, kolik jsem si předsevzala, ale zato jsem jako čtenář naprosto spokojená.


PRÁVĚ ČTU 
Momentálně mám na nočním stolku The Housekeeper and the Professor od Joko Ogawy, která v Čechách není zas tak známá (a podle toho, co jsem zatím slyšela, ani u Japonců mé generace), ale mě zaujala už samotná anotace. Další důvod, proč jsem se na ní vrhla, je ten, že český překlad (jak už jsem naznačila) není, a zajímalo by mě, jestli je to proto, že to není zas tak úžasné dílo, nebo jestli by opravdu za ten překlad stálo.


CHYSTÁM SE ČÍST 
Momentálně tu toho mám víc, ale urgentní je teď už četba k seminární práci (o tom se moc šířit nebudu, protože by vás to asi nezajímalo, i když je to téma, které jsem si vybrala sama, začínám čím dál víc nadávat, ale o tom zas jindy). Pak jsem taky po pár měsících zavítala do naší místní knihovny. Doprovázela jsem svojí matku a při záchvatu děsu z blížící se maturity (já vím, jsem teprve ve třeťáku, ale oproti primě je to pořád velký posun) mi došlo, že by bylo dobré si přečíst něco ze seznamu. Jak víte, klasikám se rozhodně nevyhýbám, jen mě zajímají jiné kousky, než které máme k maturitě. Nevím proč jsem si myslela, že je náš seznam tak super, že obsahuje i Farmu zvířat od Orwella. Jak se říká long story short, musela jsem být hodně naivní, protože tam není. Takže jí mám doma půjčenou v originále a můžu si na seznam připsat další klasiku, kterou nemáme v seznamu. Bloody typical. Jinak bych se taky ráda pustila do 1984, když už to mám tak dlouho doma, a chci taky přečíst něco českého.


PŘÍRŮSTKY
Už jsem říkala, že jsem příšerná? Ne? Pokud sledujete můj Instagram, asi víte, že oproti předsevzetí, že si do Vánoc nic nekoupím, se mi toho doma nakupilo podezřele moc. Musím vysvětlit, že moc znamená víc než 0, což byl původní plán. Začala jsem úspěšně koupí The Housekeeper and the Professor, což teď čtu, a Moby-Dicka (Taky vám ten název připadá tak úsměvný, nebo jsem prostě úchylná jen já?). Pak jsem si řekla, že je tu jedna kniha, po které již dlouho toužím a že si, stejně jako minulý rok, udělám radost a koupím si jí k Vánocům. Jo, sobě. Je to Jonathan Strange & Mr Norell a zatím to vypadá jako skvělá knížka. Ne že bych měla dost času na prohlížení, protože jak jsem se zmínila o tom, že jsem si jí koupila k Vánocům, má drahá matka mi jí zabavila se slovy, že mi jí koupila babička (což je super) a schovala jí do skříně se slovy, že jí uvidím až 24. (Což je méně super.) Ale i tak tu knížku miluju!


MOST ANTICIPATED NA LISTOPAD 
První kniha, která mě poměrně zaujala a dokonce bych si jí v budoucnu ráda přečetla, je Carrying Albert Home, jejíž anotace zní fakt zajímavě. Taky by vás mohlo zajímat, že vychází čtvrtá část The Lunar Chronicles - Winter, a i když tu sérii nečtu (a v nejbližší době se o to ani nepokusím), musím přiznat, že ta obálka je úžasná. A teď nějaká ta česká literatura. Protože se ze mě stal obrovský maniak do science fiction, nemohla jsem přehlédnout Přístav u řeky Styx od Pavla Fritze (vůbec to není proto, že web Strak stalkuji minimálně jednou týdně), kniha, která se nachází na mém vánočním wishlistu.




NOVINKY
Momentálně pracuji na jednom projektu, o kterém tu brzy napíšu článek, takže se určitě máte na co těšit, protože to bude fakt velké. (Tedy, alespoň doufám.) Samozřejmě se rvu se školou. Mimochodem, taky se mi blíží termín CAE (Cambridge Advanced English exam) a momentálně se mi střídají dva stavy - lehká hysterie á la já to prostě nedám a naprostý klid, protože cvičné testy jsou poměrně jednoduché. Nepomáhá ani fakt, že bych podle učebnice, kterou používáme ve škole, měla být B2. A já se vesele přihlásila na C1, Ale já to dám. Prostě to dám! 

3 komentáře:

  1. Metro 2033 vypadá hodně dobře! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jo jo, sama si vymyslet téma a pak si za to nadávat, to znám až moc dobře. Ale já to mám trochu horší, u mě to není téma na referát, ale rovnou na celou bakalářku. Momentálně mám chuť proskočit oknem. :D Jonathan Strange & Mr. Norrell bych taky chtěla, ráda bych se podívala na ten seriál, ale nechci to udělat dřív, než si přečtu předlohu. No jo, jenže můj wishlist má něco kolem půl kilometru, to je pak těžký... :D

    OdpovědětVymazat
  3. Budu ti držet palce s těmi testy. I s knižními plány a cíli. :)
    No vidíš, nějakou top desítku za uplynulý rok bych si taky mohla udělat. :D
    Doufám, že se ten projekt setká s ohlasem. ;) :D

    OdpovědětVymazat