5. 12. 2015

Měsíční shrnutí - Listopad

Jako již tradičně je tu s mírným zpožděním měsíční shrnutí za listopad! Yay! Tenhle měsíc jsem se svými čtecími výkony poměrně spokojená, mohlo to být jako obvykle lepší, ale vzhledem k tomu, že jsem se připravovala na zkoušky (Hádejte, kde právě teď, v době publikace článku, sedím! Ale o tom až jindy.) a ani ve škole nás úplně nešetřili. Navíc jsem poslední týden proležela doma nemocná.






PŘEČTENÉ
Za uplynulý měsíc se mi podařilo přečíst teoreticky čtyři knihy, což je na mě docela slušný výkon vzhledem k počtu stránek (který je určitě něco mezi 600 a 900, takže nic moc, ale na mě docela slušné). Jako první jsem dočetla The Housekeeper and the Professor, kniha, ze které jsem byla poměrně nadšená a její čtení jsem si užila tolik, že už teď přemýšlím o tom, kdy si jí přečtu znova. Jako další jsem dočetla Děti plástve svazek 1 i 2, které počítám jako dvě knihy, a nakonec dlouho odkládanou knihu Animal Farm od Orwella, které jsem se trošičku bála, ani nevím proč, ale nakonec jsem si čtení příšerně užila a ještě se o ní budu rozplývat v recenzi.



PRÁVĚ ČTU
Momentálně pokračuji v Orwellovi a konečně jsem se dostala k 1984. Zatím jsem z té knihy neskutečně nadšená. Sice je pravda, že Orwell píše neskutečně depresivně, ale zjišťuji, že mě se naopak jeho styl líbí a možná to může znít trochu masochisticky, ale tu depresi, kterou z jeho knih mám, si neskutečně užívám, protože to, že ve mě vzbudí autor tak silné emoce, rozhodně není samozřejmost. Už po Animal Farm jsem měla dojem, že Orwell se stane mým oblíbeným autorem, a myslím, že v průběhu téhle knihy se tomu čím dál více přibližuji. Down with the Big Brother! 





CHYSTÁM SE ČÍST
Pořád tady mám spoustu knih k přečtení. Jako ostatně každý měsíc, že. Teď mám ale nevysvětlitelnou chuť na nějaké to klasické dílo, kterých mám ve čtečce doslova mraky. Navíc bych také měla začít něco dělat ohledně seminární práce. Takže první, do čeho bych se chtěla pustit, je kniha, kterou spojím příjemné s užitečným - Kodžiki. Bude mi to trvat asi dost dlouho a recenzi na ní psát opravdu nebudu, ale jako japanofil jsem se do ní již jednou pustila, zajímal mě ale jen mýtus o stvoření a na zbytek jsem se vykašlala. Teď to vezmeme pěkně celé. Asi mi trochu hrabe, ale těším se na to. 



PŘÍRŮSTKY
Koupila jsem si celkem dvě knihy (hlavně že jsem tvrdila, že do Vánoc už nic kupovat nebudu...), které ale byly nutné pro mé duševní zdraví. Heh. Jako první jsem si pořídila další díl knihy, kterou jsem před nedávnem dočetla, tedy Metro 2034. Pak jsem také neodolala a přibrala ještě The Tell-Tale Heart and Other Writing, kompletní dílo E. A. Poa. Hlavně na tu druhou knihu se fakt moc těším, protože mám po dlouhé době chuť si od něj přečíst všechno, ne jen pár povídek a Havrana. Mimochodem, začínám se opravdu těšit na Vánoce, vypadá to totiž, že po dlouhé době dostanu knihy (yay!) a navíc se mi podařilo vybrat knihu pro kamarádku a fakt doufám, že se jí bude líbit. 


NOVINKY
Touhle dobou jsem v průběhu CAE, o kterých se chystám taky něco napsat, protože to pravděpodobně bude fakt hodně vtipné a byla by škoda se nepodělit o všechny moje kiksy. Stále ale naivně věřím, že jsem schopná mít nějaký slušnější výsledek. 
Další věc je, že se mi podařilo spustit jistý projekt, Knižní poradnu, určitě o tom mnoho z vás ví. Pokud ne, uděláte nám s Melindou a Vlastou radost, pokud dáte like a jestli potřebujete pomoct v výběrem knih pro jakékoli účely (kromě vraždy, samozřejmě), rády pomůžeme.
A snad nejdůležitější bod tohoto článku. Už dlouho přemýšlím, jestli napsat nějaké jazykově orientované články, protože ty, kde jsem psala něco málo o čtení v angličtině, měly docela úspěch. Tentokrát bych se ale spíše zaměřila na učení jako celek (a možná trochu více i na to čtení). Měli byste o takové články zájem? 


2 komentáře:

  1. Zvířecí farmu mám v plánu, ale než já se k ní dostanu... :D Jinak pěkný výkon :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo, konečně někdo, kdo přečetl zhruba stejný počet knih jako já. Spousta blogerů v tomhle listopadovém shrnutí píše třeba "jenom jedenáct knih", ale to by pro mě byl naprostý knižní rekord. :D

    OdpovědětVymazat