1. 1. 2016

Měsíční shrnutí - Prosinec

Po dlouhé době tu máme další článek! Samozřejmě jich s koncem roku chystám více, hlavně tedy top 10 knih roku, ale nejprve bych ráda ukončila všechny resty a přešla na poslední shrnutí za předešlý rok! V prosinci to tedy žádná sláva nebyla, jednak jsem neměla příliš chuti a energie do čtení, jednak jsem se trochu víc začala věnovat japonštině. Nicméně i tak se i povedlo přečíst alespoň něco. 




PŘEČTENÉ 
Za prosinec se mi povedlo přečíst dvě knihy, obě dvě jsou to eknihy, které jsem měla už hodně dlouho ve čtečce a proto jsem se rozhodla se do nich pustit. Ani na jednu jsem ještě recenzi nenapsala, ale v blízké době to hodlám napravit. První z nich je Prototype D, sci-fi z fiktivní budoucnosti, kde se lidé rozdělují na Mainlanders a Outlanders a kde hraje velkou roli umělá inteligence. Začátek byl sice slibný, ale na konci jsem už tak nadšená nebyla. 
Druhá kniha, Pete, mě ale poměrně zklamala. Pokud bych jí měla k něčemu přirovnat, je to Alenka v Říši divů, která se příšerným způsobem zvrhla. Sice to nebylo úplně ideální zakončení roku, ale nejde číst jen samé skvělé knihy.


PRÁVĚ ČTU 
Pokud mě sledujete na Instagramu, určitě jste již tyhle knihy viděli na fotkách nejméně pětkrát. Pořád se plácám v 1984 od Orwella, ačkoliv mě to opravdu moc baví, takže doufám, že se alespoň tenhle víkend pohnu z místa a něco taky přečtu, musím začít rok aktivně. Druhou knihou je můj dárek k Vánocům, Excelsior, gentlemani!, což je sbírka povídek, z nichž jsem zatím přečetla jednu a jsem poměrně příjemně překvapena, navíc steampunku není nikdy dost! 
  




CHYSTÁM SE ČÍST
Momentálně tu mám spoustu knih jak koupených, tak darovaných, takže fakt nevím, co dřív, pozitivní ale je, že mám alespoň nějaký ten výběr. Už bych konečně chtěla přečíst Malého prince, kterého jsem kdysi poslouchala jako audioknihu, ale moc jsem nevnímala, navíc jsem od mé úžasné babičky dostala nádhernou ilustrovanou verzi, ze které jsem děsně nadšená. Také už dlouho pokukuji po knize Krakatit od Karla Čapka, abych měla splněnou nějakou tu klasiku. A pak tu mám taky knihu, kterou zmíním hned v dalším odstavci.




PŘÍRŮSTKY 
Sice jsem si nic moc nekoupila, ale dostala jsem spoustu knih. Celkem je jich 5 (šestou nepočítám, ale pochopíte proč), až se divím, že se sešlo tak vysoké číslo! Nejprve jako předvánoční dárek od mamky, který mě opravdu upřímně překvapil a vůbec jsem to nečekala - Radek od Katky Heřmanové (aka. Arvari, ehehe!) s naprosto úžasným věnováním (Kdybych nebyla tak hustá, možná by došlo i... no, na slzy asi ne, ale nebylo by k nim daleko!), kterého ve velmi blízké době hodlám přečíst a na kterého se fakt těším. 
Od kamarádky jsem zase dostala knihu, o které nemám ani ponětí, ale jméno autora jsem snad i slyšela - Zapadákov od Jeffery Deavera. Anotace mě zaujala hodně, takže se do ní velmi brzo pustím. A abych tenhle článek neměl kilometr, pokusím se to zkrátit. Už jsem psala o Malém princi, kterého jsem dostala od babičky, a Excelsior, gentlemani!
Další kniha není vlastně tak úplně kniha, ale i tak se s ní musím pochlubit - Japonsko-český slovník! Spousta lidí mi tvrdí, že slovníky nepotřebuji (mám jich doma asi pět), ale je to naprosto skvělá věc, nejen k vyhledávání neznámých slovíček, ale i k učení. Takže tak. No a pak je tu kniha, o které jsem v předchozích článcích možná psala, ale napíšu o ní znova, protože se na ní těším hodně, a to Jonathan Strange & Mr Norell od Susanna Clarke, kterou jsem si koupila, pak mi byla zabavena a vnuceny peníze s tím, že jí dostanu k Vánocům. Eh.  



ROČNÍ SHRNUTÍ 

Původně jsem chtěla ponechat novinky a udělat samostatný článek, nicméně myslím, že je to zcela zbytečné vzhledem k tomu, že chci napsat pouze několik slov. Rok 2015 byl pro mě poměrně hektický. Nejprve jsem se stresovala před zkouškami, teď se stresuji ještě zpětně, než přijdou výsledky. Méně jsem se věnovala čtení (pokud jsem tedy měla čas) a dopadlo to tak, jak jsem očekávala. 

GoodReads Challenge se mi bohužel splnit nepodařilo, ačkoliv jsem si z původní stovky dala jen šedesát knih. Přečetla jsem jich ale jen třicet sedm, což, když o tom tak přemýšlím, není zas tak strašné, ale buďme k sobě upřímní, mohlo to být i lepší. Proto si tu šedesátku zopakuji (pro velký úspěch, ha ha) i v roce 2016 a doufám, že se mi podaří to tentokrát splnit a snad i přesáhnout. 
A protože nám všem GoodReads usnadňuje život, zneužiji toho a přidám sem pro zajímavost pár svých statistik. 

  • Za rok 2015 jsem přečetla celkem 9882 stran. To je přibližně 205 stran týdně. 
  • Nejdelší knihou byla Ark od Stephena Baxtera s 544 stranami. 
  • Naopak tou nejkratší je Spánek od Murakamiho. 
  • Průměrně měly knihy, které jsem četla, 275 stran. 
  • Moje průměrné hodnocení za rok jsou čtyři hvězdičky přesně. Asi čtu samé skvělé knihy. ;)
  • Těch pětihvězdičkových nej bylo celkem třináct, bez re-readingů dvanáct, z nichž vybrat deset bylo překvapivě těžké.

A moje cíle na příští rok? Zatím se nechystám na žádnou výzvu, budu to mít mnohem jednodušší - přečtu konečně něco k maturitě. Sice mám klasiku moc ráda, ale k té, co je v seznamu, jsem se zatím moc nepřiblížila. Chtěla bych také číst víc a dohonit autory, které jsem ještě nečetla, ale pro daný žánr jsou něco jako Bible (Ehm, Duna, Nadace, Zaklínač...). Taky bych ráda narážela na stále tak skvělé knihy a autory a hlavně, čtení si chci dál užívat. :) 






2 komentáře:

  1. Jé, Malého prince a Radka si užij. :)
    Goodreads přehledy jsou užitečné, že? Já prý hodnotila 3,7 hvězdičkami průměrně. Přitom jsem tolika knihám musela dát 5 nebo 4 hvězdičky, taky mám pocit, že čtu samé dobré knihy.

    (S)měj se, na top 10 se těším. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Malého prince jsem přečetla předevčírem během jednoho dne, úžasná kniha :) A krásné přírůstky!

    OdpovědětVymazat