4. 2. 2016

Měsíční shrnutí - Leden

První shrnutí letošního roku je (konečně) tady a přiznám se, že díky docela drsnému zápřahu nejen ve škole jsem si nasadila hodně nízkou laťku. Na druhou stranu ale zůstávám pozitivní - už to bude jen lepší. Navíc jsem únor začala poměrně slibně, i když mám občas dojem, že bych se nejradši na všechno vykašlala a spala. Aspoň jsem tentokrát nebyla líná a dodělala odkazy! 





PŘEČTENÉ 
Za minulý měsíc jsem přečetla... jednu knihu. Pokusím se udržet si svůj optimismus - alespoň něco. Navíc to bylo opravdu skvělé čtení, ale co také čekat od Orwella. 1984 jsem sice louskala poměrně dlouho, ale i tak mě příběh moc bavil a pokud autor kromě Animal Farm napsal něco dalšího, rozhodně si to v budoucnu plánuji přečíst. 



PRÁVĚ ČTU
Už jsem tedy něco v únoru přečíst stihla (trochu jsem se se shrnutím opozdila), ale momentálně mám na nočním stolku klasicky dvě knihy, první z nich je (ještě pořád) Metro 2034. Zatím jsem poměrně spokojená, ačkoliv jsem čekala pokračování a zatím to vypadá, že autor lehce změnil formu. Jsem zvědavá, kam dál se celý příběh posune. 
O druhé knize pravděpodobně uslyšíte v příštím shrnutí... a možná i v tom dalším. Jonathan Strange & Mr Norell je totiž obrovská bichle, moje vydání (anglická verze v paparbacku) má něco málo přes tisíc stran, takže mi rozhodně potrvá trochu déle, než se jí prokoušu, ale kombinaci viktoriánské Anglie a magie jsem prostě nemohla odolat. 




CHYSTÁM SE ČÍST
Po Metru se pustím do Bird Box, re-reading totiž plánuji už delší dobu. Také se chystám na nějakou tu klasiku, samozřejmě stále není na seznamu, ale chtěla bych se víc ponořit do anglické literatury 19. století, která mě neskutečně baví. Zatím mám na seznamu hlavně Far From the Madding Crowd od Thomase Hardyho. Většinou romantické knihy moc nemusím, takže jsem zvědavá, jestli to platí i o téhle. A taky bych se už jednou měla pustit do Austenové.


PŘÍRŮSTKY
Na konci měsíce jsem si pořídila tři knihy. Vím, moc dlouho mi to nevydrželo. Příští měsíc sice nic nebude, ale tyhle knížky za to rozhodně stály. Fahrenheit 451 mám na svém wishlistu už hodně, hodně dlouho a konečně jsem se dokopala k tomu si ho pořídit, stejně jako Neverwhere od Neila Gaimana. Pořád se sice nemůžu rozhodnout, jestli se mi ta obálka líbí nebo ne, ale to se pravděpodobně dozvím, až přijde. Nakonec se projevila moje závislost na všem japonském a proto jsem si objednala i Confession od Kanae Minato, anotace zní perfektně. 





PLÁNUJI
Určitě jste si všimli nové rubriky, Language Lab. Zatím je tam jen jeden článek, kde jsem hlavně odpovídala na otázky z tagu, ale tenhle měsíc se chystám na pár úvah o jazycích, které mám v konceptech už pořádně dlouho. Jinak jsem ráda, že mám sílu na napsání recenze, takže nebudou probíhat nějaké velké změny, rozhodně ne v únoru. 


A co váš leden? 

1 komentář:

  1. Orwell toho kromě Farmy zvířat a 1984 napsal mnoho. A prý i spoustu lepších děl. :)

    OdpovědětVymazat