5. 3. 2016

Měsíční shrnutí - Únor

Hory, nemoc, nechuť psát, seminární práce... Bylo toho docela hodně, ale teď jsem zpět, sice s mírně nefunkčním notebookem, ale už jsem se naučila brát věci pozitivně. Začala jsem trochu víc číst (na úkor školy, ehm ehm) a taky sledovat seriály, na které jsem se dlouho chystala, takže celkově jsem hodně spokojená, chystám taky nějaké články na téma seriály (ale spíš ty japonské) a jazyky, ale nejdřív dopíšu všechny recenze, takže v březnu se můžete těšit na hromadu recenzí. 





PŘEČTENÉ
Minulý měsíc se mi podařilo přečíst celých 6 knih! Yay! (To, že jsem 4 books behind schedule ignorujme, ehehe.) Jako první se mi podařilo dočíst Excelsior, gentlemani!, knihu, která mě sice na zadek neposadila, ale poměrně jsem si jí užila. A taky jsem na ní jako na jedinou napsala recenzi. Jako další byl Radek, jehož recenzi mám rozepsanou už hrozně dlouho, snažím se jí dopsat, ale byla jsem tak nadšená, že jsem nějak nemohla formulovat vlastní myšlenky. Hned poté jsem se vrhla na Malého prince, který je absolutně boží a úžasný, hlavně tedy ten konec, a každý by si ho rozhodně měl přečíst.
Pak jsem přešla na trochu drsnější literaturu. Dočetla jsem Metro 2034, které se mi nejprve líbilo ještě o chlup víc než předchozí díl, ale konec mě trochu zklamal. Pak jsem se vrhla na re-reading té nejgeniálnější hororové knihy, kterou jsem kdy držela v ruce - Bird Box. Na ten jsem psala recenzi už dávno, ale nemůžu to nezopakovat - tuhle knihu si chcete přečíst! No a nakonec jsem se vrhla na klasiku, přesněji tedy The Moon is Down od Steinbecka. Tahle útlá knížečka se mi líbila moc, v recenzi se dozvíte víc.




PRÁVĚ ČTU
Momentálně tu mám dvě knihy naráz, překvapivě. První je bichle, kterou jen tak nedočtu, ale tenhle víkend se na ní chystám a chci zdolat aspoň 200 stran - Jonathan Strange & Mr Norell. Protože jsem si jí nemohla zabalit na dovolenou (přece jen tak monstrózní paperback je dost křehký), zasekla jsem se u druhé kapitoly, dosud se mi ale kniha velmi líbí a jsem zvědavá, jak se bude vyvíjet dál.
Jako další tu mám opět něco japonského - Čáry od Rjú Murakamiho. Přiznám se, že jsem se tomuhle autorovi, respektive tomuhle typu literatury, vyhýbala jako čert kříži, protože ty rádoby skandální a brutální osudy nemám zrovna moc v lásce. I teď jsem trochu skeptická, ale po 50 stranách byl Čáry označila jako příjemný průměr. Tak uvidíme, co se z toho vyklube.





CHYSTÁM SE ČÍST
Momentálně opravdu nevím, do čeho se pustím - mám tu celkem 8 knih, které mi leží na nočním stolku, ale dalších asi patnáct v knihovničce, něco na čtečce... Ráda bych se teď vrhla do kratších knížek, které budu moct přečíst za dva, tři dny, když se mi bude chtít, protože jsem zjistila, že poslední dobou mi takový formát nejvíc vyhovuje. Je hodně pravděpodobné, že se pustím do Confessions od Kanae Minato.





PŘÍRŮSTKY

Kromě toho, že mi konečně dorazily knihy z BookDepository, které jsem si objednávala na konci ledna, jsem si tenhle měsíc koupila jen jednu knihu. Za pět euro, hardback, recyklovaný papír, prostě luxusní. Akorát je v italštině. Teda, ne že bych se italsky neučila, ale jsem hodně, hodně zvědavá, jestli tuhle knihu letos přečtu, nebo spíš jestli jí vůbec přečtu. Jmenuje se Legacy (je to překlad) a pokud jsem správně přeložila anotaci, jde o nějaké fantasy young adult, což mě asi zas tak bavit nebude, ale jde mi především o jazyk. Zatím jsem zkoušela přečíst jeden odstavec a není to tak těžké, jak jsem čekala, takže uvidíme, jestli se mi to ještě letos povede dočíst. 





RANDOM STUFF
Momentálně nemám skoro vůbec chuť na psaní a když už, tak to nejsou zrovna recenze, které se ale chystám psát a v průběhu následujících dvou týdnů by měly všechny pěkně vyjít. Momentálně jsem ale posedlá Netflixem. Říkala jsem si, že ten měsíc zdarma prostě musím využít. Sice nabídka nic moc, ale pokud se jednou dostanu do Skotska, rozhodně budu platit ten britský. 
Dostala jsem se ale k seriálům, na které jsem se chtěla podívat už dávno, ale nechtělo se mi nic stahovat. Předně Jessica Jones, kde mi jedna série trvala dva dny a musím říct, že je to fakt hodně, hodně dobré. Samozřejmě jsem si musela oblíbit největšího psychopata celého seriálu, ale ono to ani jinak nejde, co? :D Další seriál, který momentálně sleduji, je Penny Dreadful. Jsem u šesté epizody a ačkoliv byl začátek hodně, hodně dobrý, teď mám pocit, že zápletka maličko stagnuje. Naopak sexu tam opravdu není málo a ačkoliv mě to nijak extrémně nepohoršuje (pokud se nedívám s někým), možná by neškodilo trochu ubrat. 
Také jsem začala s první epizodou seriálu Peaky Blinders a chystám se na Hannibala (znovu), Daredevil a Broadchurch (protože David Tennant :3), Black Mirror a anime Mushi-shi, které je, díky bohu, v japonštině s titulky, protože anglický dabing anime je prostě příšerný. 

6 komentářů:

  1. Na Metro 2034 se také chystám. Počkat, není to druhý díl? :o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to super knížka! Respektive série. ;) Jop, je to druhý díl, nebo spíš takový spin-off, jsou tam jiné postavy a vlastně se to toho prvního dílu skoro netýká. :)

      Vymazat
  2. Pěkný přehled! :) A páni! Knížka v italštině? Tak snad se bude číst dobře :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem neměla chuť na psaní, ale už mě snad částečně přešla. :)
    O čem je Bird box? Chystáš recenzi? :)

    (s)měj se a udrž si ten pozitivní přístup, třeba mě tím nakazíš. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to vlastně horor, ale hrozně špatně se vysvětluje, o čem to vlastně je. :D Recenzi jsem psala asi před rokem, tady: http://trinity-estridge.blogspot.cz/2015/03/recenze-bird-box.html :)

      Vymazat
  4. Bird Box vypadá velmi zajímavě. Určitě se po ni mrknu. Jenom kdybych měla tolik času na čtení, kolik knih, které chci přečíst :( Ale to je asi problém každého knihomola co ? :D

    OdpovědětVymazat