2. 4. 2016

Měsíční shrnutí - Březen

Další měsíc za mnou! Mimochodem, březen byl pro mě velký milník. Důvody jsou dva - blog a moje alergie na pyl. Asi nemá smysl moc popisovat, že jsem přečetla prd, jen doufám, že příští měsíce to bude jen a jen lepší a že se mi snad i povede přečíst něco k maturitě. Protože bych už vážně měla začít. 







PŘEČTENÉ
Jak už jsem avizovala v úvodu, čtení jsem zas tolik nedala - přečetla jsem jednu knihu. Ale postoupila v ostatních, přísahám! No dobře, onou dočtenou knihou jsou Jantarové oči, první díl série Mycelium od české autorky, na kterou jsem se třásla už asi tři roky, respektive od doby, kdy vyšla. Všechny mé dojmy se dozvíte v recenzi, ale můžu vám říct, že je to nářez. Jasně, nějaké nedostatky by se našly, ale přece jen jsem si tuhle knihu moc užila a nemůžu se dočkat pokračování. 



PRÁVĚ ČTU
V současné době tu mám (překvapivě) Jonathan Strange & Mr Norell, naprosto geniální knihu, která je s každou stránkou lepší a lepší. No a pak jsem se pustila do nějaké té klasiky, konkrétně do knihy od Bradburyho. Je na maturitním seznamu? Ne! Je to ta druhá! (V budoucnu se k podobným patetickým výkřikům budu uchylovat až příliš často...) Vybrala jsem si Fahrenheit 451, jednak proto, že je to jedno z nejvýznamnějších děl světové literatury, jednak proto, že mě tahle kniha prostě zaujala svou anotací. A už prvních pár stránek mě neuvěřitelně nadchlo. 




CHYSTÁM SE ČÍST 
Momentálně mám chuť na něco kratšího, takže se mi na nočním stolku sešly tři knihy, do kterých se brzy pustím. (No, na nočním stolku mám knih dvacet... Ale tyhle jsou na vrchu!) Jednak je to The Happy Prince and Other Stories od Wilda, kterou už se také chystám přečíst věky, pak jedna kniha, kterou byste u mě naprosto nečekali, a to Želary od Květy Legátové (Od té máme na maturitním seznamu taky dílo. A hádejte co. Tohle to není.). A samozřejmě se už konečně pustím do Confessions od Kanae Minato. Na tuhle knížku se fakt těším a vypadá to, že mě tahle autorka nezklame. A pak je tu jedna kniha, kterou chci přečíst do konce příštího týdne, ale o tom se dozvíte víc na konci článku.




PŘÍRŮSTKY
Za předchozí měsíc jsem si koupila jen jednu knihu, další jsem dostala. Onou koupenou knihou je titul, kolem kterého jsem chodila taky poměrně dlouhou dobu, Budoucnost od Glukhovskiho. Tentokrát v češtině vzhledem k tomu, že v angličtině nevyšla a... celkově je asi jedno, ve kterém jazyce budu číst, protože rusky stejně neumím. Co se týče oné darované knihy, od kamarádky mojí mamky jsem dostala knihu v japonštině. Jsou to konkrétně tipy nějaké japonské modelky, zatím jsem se do čtení nepouštěla (a jak víte, asi to není můj šálek čaje), každopádně jsem stejně zvědavá, jak těžké to pro mě na čtení bude. 




NOVINKY
Kromě toho, že jsem definitivně skončila s Netflixem (ale zato začala sledovat další seriály), chtěla bych se krátce zmínit o akci, která proběhne příští týden, v pátek 8. dubna, je to křest Dětí vánice Terezy Matouškové, na který se chystám a je tu 90% šance, že tam budu, takže pokud se tam chystáte taky, dejte vědět. Mimochodem, zrovna dnes jsem Děti vánice koupila a možná se mi podaří napsat recenzi do pátku. Jinak opět se můžete těšit na recenze, konečně nějaké ty jazykové články a snad i další zajímavé věci.

7 komentářů:

  1. Pěkné shrnutí! Po Budoucnosti taky pokukuju a o účasti na Dětech vánice docela uvažuju, ale nevím jestli budu mít kvůli bakalářce čas :)

    OdpovědětVymazat
  2. V pátek je, tuším, 8. dubna, ne 6. (Ať předejdeme zmatkům.) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A samozřejmě se těším na recenzi i na to, až tě uvidím na křtu. :3

      Vymazat
    2. Opraveno, děkuji za upozornění! :) Také se moc těším. ;)

      Vymazat
  3. :) Budoucnost vypadá skvěle :) Já v březnu přečetla knih devět. Jonathan Strange & Mr Norell bych si chtěla strašně moc přečíst a myslím, že se mi brzy poštěstí:)

    Moc pěkný článek, Mimozemšťanka

    OdpovědětVymazat
  4. Na 451 stupňů Fahrenheita jsem strašně zvědavá, mám to doma a dlouho už se na to chystám. :)
    Jedna knížka je lepší než žádná. ;)

    Hodně štěstí s maturitou, až se bude blížit. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Na Budoucnost se už chystám pekelně dlouho. A Želary! K těm se musím dostat co nejdříve. Přeji příjemné dubnové čtení, měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat