25. 6. 2016

Letní knižní výzva 2016

Léto se pomalu blíží. Tenhle rok pro mě znamená něco trochu jiného než v předchozích letech, protože jsou to poslední obyčejné prázdniny. Za rok touhle dobou už budu mít (snad) dávno odmaturováno, za dva roky (snad) úspěšně dokončím první ročník vysoké školy, ať je to kdekoliv. Nicméně i letos plánuj číst. Jediná změna je, že mě čeká mimo jiné maturita z češtiny a to znamená povinná četba. Tyto prázdniny budou rozhodně zajímavé. 

Co tenhle rok plánuji? To je jednoduché. Za devět týdnů plánuji přečíst třicet knih. Rozhodla jsem se je rozdělit na ty školní, japonské autory a zbytek, dohromady to tedy znamená, že potřebuji zdolat tři knihy týdně. Minimálně.


ŠKOLA 
Už před nějakou dobou jsem si vybrala dvacet knih k maturitě. Nebudu psát, které to jsou, jednak bych určitě nějaké zapomněla, jednak jsem se rozhodla, že si napíšu všech dvacet na papírky a budu postupně každý týden číst aspoň dvě knihy do povinné četby. Ještě k tomu mám na „školním seznamu" minimálně další dvě knihy na referát do hodin literatury - Kladivo na čarodějnice z české literatury, ze zahraniční A. C. Clarka. Od toho bych si ráda přečetla aspoň dvě knihy - jeden díl Space Odyssey a Time's Eye, kterou napsal ve spolupráci s mým oblíbeným Stephenem Baxterem. To máme alespoň dvacet i s tím, že některé knihy povinné četby jsem už četla, takže se do nich pouštět nemusím. (Ale můžu...)


JAPONŠTÍ AUTOŘI 
Protože mě čekají oborové testy na vysokou školu a Japonsko je moje největší záliba, rozhodla jsem se také prohloubit si znalosti co se japonské literatury týče. Bude asi hodně záležet na tom, jak budu (chtít) stíhat povinnou četbu, ale ráda bych jich přečetla alespoň pět, abych pak všechny nemusela zvládat během školního roku, který by sice měl být o dost volnější než tento, ale budu se věnovat tomu, abych odmaturovala a aby mě k maturitě vůbec pustili.


OSTATNÍ KNIHY
Pokud budu mít čas či chuť, chci se pustit do toho, co už mám doma, ale plánuji si taky nakoupit něco, o čem nic nevím, čímž asi budu trochu riskovat, ale mám občas dojem, že bych neměla číst jen to, o čem na sto procent vím, že se mi bude líbit, Těchto knih bych si chtěla taky přečíst aspoň pět, ale pochybuji, že celkově tohle množství budu schopná zvládnout. Momentálně se chystám nakupovat přes BookDepository, takže novinky začnu číst, až přijdou, a zbytkem nějak proložím tu povinnou četbu

~ ~ ~

Dohromady to tedy je nějakých třicet knih s tím, že většina z nich bude povinná četba (pokud mi z ní nehrábne už první týden). Začínám již příští týden, tedy 27. června, a končím oficiálně 28. srpna (v neděli). Plánuji navázat na předešlé dva roky a znovu věnovat poslední dny prázdnin Back to School Read-A-Thonu, který jsem sice ještě neplánovala, ale pravděpodobně bude zabírat poslední (celý) srpnový týden a bude pokračovat až do 31. srpna, bude tedy delší než minulý a předminulý rok.

Jak jsem na tom s knihami budu jako vždycky pravidelně psát do měsíčních shrnutí. Původně jsem plánovala psát místo recenzí rozbory knih k maturitě, ale myslím, že rozbor si sice napíšu pro sebe, ale určitě dám přednost klasické recenzi, jednak budu mít prostor pro své osobní názory, jednak vás určitě nějaké jazykové prostředky a vyvážená kompozice moc nezajímá.

Jsem zvědavá, jak se mi povede těch třicet knih překonat (přece jenom jsou to tři knihy na týden, i když to bych zvládnout mohla). Pokud máte v plánu také nějakou letní výzvu, rozhodně mi dejte vědět v komentářích. 

4 komentáře:

  1. Držím palce, ať to zvládneš! Třicítka je velké číslo, zvlášť s tou klasikou to asi někdy bude náročné, ale spousta děl z povinné četby je čtivá. :)
    Taky bych si měla dát nějakou výzvu. :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Třicet knih je velké číslo, ale zvládnutelné, tak snad to dáš. :-) Hm... letní knižní výzva... Třeba bych konečně mohla dočíst rozečtené ságy, i když to je asi běh na delší trať než pouhé dva měsíce. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tři knihy týdně bych určitě nezvládla, jsem hrozně pomalá :) Snad tam aspoň máš zajímavý věci, hlavně k tý maturitě. Minimálně Kladivo na čarodějnice mě bavilo :)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, dala sis velký cíl :) přeji splnění ;) Já budu ráda, pokud za léto přečtu 8-10 knih

    OdpovědětVymazat