8. 6. 2016

Měsíční shrnutí - Květen

Nechápu, jak je možné, že květen utekl tak strašně rychle. Možná to z části bude tím, že jsem byla příšerně zaměstnaná školou a různými akcemi. Nemůžu ani slovy vyjádřit, jak MOC se těším na prázdniny, na to, jak nebudu muset vůbec nic dělat a jak se konečně zbavím jednak školy (dočasně) a některých předmětů (navždy, hehe).




PŘEČTENÉ
V květnu jsem, ostatně jako poslední dobou každý měsíc, opět přečetla dvě knihy - Anglické listy od Karla Čapka, na které chystám recenzi (i když v trošku jiném pojetí) a pak knihu, o které bych se ráda rozepsala zas trochu víc, Mimo podezření od Seičó Macumota, což je kniha, která mě hrozně moc bavila a to víc jí chci doporučit ostatním vzhledem k tomu, že je poměrně málo známá a pravděpodobně se ztratila v záplavě Murakamiho a dalších autorů. 


PRÁVĚ ČTU 
Pořád (dočtu to vůbec někdy?) mám na nočním stolku Jonathan Strange and Mr Norell a doufám, že se konečně pohnu, protože s koncem června přichází taky volnější režim ve škole (i když teď to teda není volnější vůbec) a hlavně prázdniny. O prázdninovém čtení se tu ještě rozepíšu, protože plánuji takovou challenge s knihami z maturitního seznamu a sci-fi/fantasy včetně toho, co mám už tři roky ve čtečce.
Pak taky čtu Happy Prince and Other Stories od Wilda. Happy Prince mě docela zklamal, tedy ne povídka, ale spíš kniha jako celek. Více se budete moct dočíst v recenzi (opět, pokud se někdy na ten konec vůbec dostanu...) A třetí kniha, které teď momentálně věnuji nejvíc pozornosti, je Chřestýš Callahan. Vlastně jsem vůbec nečetla anotaci, než jsem se do ní pustila, a musím říct, že jsem relativně příjemně překvapena.


CHYSTÁM SE ČÍST
Tuhle sekci tentokrát nenápadně vynechám, protože chystám nějak letní čtení challenge, kde bude seznam knih, které jednak musím, jednak chci přečíst. Momentálně procházím seznam povinné četby a vybírám dvacet knih, u kterých předpokládám, že se mi budou dobře rozebírat. Jinak pokud za červen vůbec něco přečtu (jako že doufám že ano), budu se snažit trochu ztenčit kupičku knížek z knihovny, kterých mám teď doma... trochu moc.


PŘÍRŮSTKY 
V květnu jsem se rozhodla, že potřebuji nějakou kompenzaci za psychickou újmu způsobenou školou. Takže když už jsem byla v té Praze a pořizovala mamce dárek k narozeninám (tuto knihu už mám půjčenou a v létě se do ní plánuji pustit), musela jsem si prostě odnést alespoň jednu knihu pro sebe - Reaper Man od Pratchetta. Myslím, že už jsem o tom někde psala, ale poslední dobou mám docela chuť na to pustit se do nějaké Pratchettovky, ale asi budu muset počkat do konce školního roku, abych měla na čtení alespoň trochu klidu.


NOVINKY
Kromě mého čtecího plánu na léto, který se teď snažím sestavit (a který bude pravděpodobně obsahovat tolik knih, kolik jsem přečetla za loňský rok, heh), bych se ráda rozepsala o dvou akcích, na které jsem se dostala. Jednak je to koncert AC/DC, který byl naprosto fenomenální, jednak Metalfest, na kterém jsem byla tento víkend. Kromě toho, že jsem viděla živě Lordi (konečně!) a že jsem objevila spoustu skvělých kapel, mě ohromě inspirovala atmosféra akce - přestože tam byly desítky tisíc lidí, za celé tři dny se nestal vůbec žádný průšvih, všichni byli naprosto super a víceméně se chovali slušně, což rozhodně není samozřejmost. 

3 komentáře:

  1. Na AC/DC byla i jedna moje spolužačka, taky si to nemohla vynachválit. :)
    Červen už je skoro v půlce a na léto se těšíme asi všichni. Směj se. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Metalový festy jsou nejlepší, já to říkám pořád. A co teprve Masters of Rock, moje milovaná každoroční dovolená. Vždycky si tam přijdu mnohem líp, prostě mezi svejma... :D A Lordi jsem tam už taky viděla, jsou fajn, i když ne moje nejoblíbenější kapela, no. :D
    Já si už momentálně prázdnin užívám, ale ke čtení se teprve nějak začínám dostávat. Myslela jsem, že jak odstátnicuju, tak se na to vrhnu, ale zatím ten pravej "záchvat" nějak nepřišel... :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mimo podezření mě vážně zaujalo, myslím, že se po knize poohlédnu :)

    OdpovědětVymazat