2. 7. 2016

Měsíční shrnutí - Červen

Začínají prázdniny, ale ještě než se (tady na blogu) ponořím do letní nálady, musím shrnout, co jsem (ne)četla předchozí měsíc. Ačkoliv nejsem úplně spokojená se svými finálními výsledky (no, upřímně je mi to trochu jedno, ale pár věcí mě přeci jen štve), s tím, co jsem přečetla, poměrně spokojená jsem. A doufám, že přes prázdniny to bude jen lepší. 





PŘEČTENÉ 
V uplynulém měsíci se mi povedlo přečíst čtyři knihy, na dvě z nich je recenze již na blogu. Nejprve jsem dočetla The Happy Prince and Other Stories, což je sbírka pohádek od Oscara Wilda, která mě bohužel zas tolik nezaujala a opravdu jsem se začetla pouze do tří nebo čtyř příběhů. Oproti tomu Chřestýš Callahan od Juraje Červenáka byla úplně jiná liga, ale pořád takový průměr, který příjemně potěšil. Co mě ale zaujalo hodně byl Konec dne od Haruo Umezakiho, spíš leták než kniha, ale myslím, že hodně čtenářů zaujme. A nakonec Věc Makropulos od Karla Čapka, divadelní hra, kterou jsem vybrala snad jen kvůli názvu (fanoušci Pragocalypsy vědí) a nečekala jsem od ní nic převratného, nakonec mě ale příběh mile překvapil a tak je asi nejlépe hodnocenou knihou za červen. Pak jsem také jednu knihu v průběhu čtení odložila - Želary od Květy Legátové - a přiznám se, že jsem při čtení docela trpěla. 


PRÁVĚ ČTU
O knize Jonathan Strange & Mr Norell se snad ani nemusím zmiňovat, jsem zvědavá, za jak dlouho se mi podaří těch 1008 stran překonat. Současně ale čtu také Autofikci od Hitomi Kanehara a sáhla jsem i po e-knize, která se nějakou záhadou octla na mém Kindlu a protože tam mám knih téměř sto (nepřečtených), řekla jsem si, že zase vyzkouším něco úplně jiného. Zatím The Colony od Johna M. Davise nevypadá vůbec špatně a myslím, že jsem taky našla adepta na cvičný překlad. 


CHYSTÁM SE ČÍST
Své čtecí plány jsem prozradila už v minulém článku, začala jsem s povinnou četbou. První kniha, kterou jsem si „vytáhla" ze své TBR krabičky je Zabiják od E. Zoly. Už jsem si jí stihla přinést z knihovny a schválně jsem si vybrala výtisk od Omegy. Tahle edice mimochodem získala od Obce překladatelů anticenu za překlad (ani se nedivím) a jsem zvědavá, jak velké zvěrstvo to vlastně bude. Co budu číst dál se dozvím až po dočtení Zoly, ale už jsem stihla ze seznamu vyřadit Květu Legátovou, jejíž Želary na mě velký dojem neudělaly. 


PŘÍRŮSTKY 
No, já myslím, že své přírůstky můžu shrnout jedinou větou. Měla jsem peníze.
Samozřejmě jsem musela této situace náležitě využít (to, že už si do konce prázdnin nekoupím ani zmrzlinu, mi samozřejmě nevadí) a z BookDepository jsem objednala hned tři knihy. První z nich jsem chtěla už hodně dlouho, The Long Utopia. Pak jsem si nemohla odpustit další díl Zeměplochy, konkrétně Witches Abroad, což chválí snad úplně každý. A jelikož jsem si na referát do hodin češtiny v rámci zahraniční literatury vybrala A. C. Clarka (ještě teď jsem z toho fakt nadšená), putuje ke mě také 2001: A Space Odyssey. (A překvapivě jsem si vybrala tu edici, ve které je pokračování beznadějně vyprodané. Heh.)


Momentálně na blog chystám kvanta článků, které by měly postupně vycházet jednou za týden nebo za čtrnáct dní (nepočítám samozřejmě recenze), ale znáte mě, pokud na něco nezapomenu, je to docela zázrak. Zjistila jsem, že je sice léto, ale už teď nemám moc co dělat, protože jakmile je vedro, nejsem schopná se na nic soustředit, takže se mi často úplně převrací režim - ve dne se snažím ty třicítky zaspat, v noci pak zůstávám vzhůru do pěti do rána. Ale aspoň bude víc času na čtení! 

1 komentář:

  1. Želary jsem odložila po první povídce, ač se snažím knihy dočítat, a jak píšeš, jejich čtení pro mě bylo utrpením.
    Ani jsem nevěděla, že tenhle překlad Zabijáka dostal anticenu za překlad, ale vůbec se tomu nedivím, se spolužačkami, které tuhle edici také četly, jsme se shodly, že překlad byl skutečně dost hrozný.
    Jsem ráda, že nejsem jediná, kdo není příznivcem teplot nad 30 stupňů. :D Taktéž se mi díky tomu v létě poměrně radikálně převrací režim, i když musím říct, že já byla sovou vždy, v létě je to jen o to výraznější. :D

    OdpovědětVymazat