1. 10. 2016

Měsíční shrnutí - Září

Září se neslo ve znamení knih. Ne těch, které jsem přečetla, ale spíš těch, které budu muset přečíst. Momentálně za mnou leží dvě kupy knih - jedna je k maturitě, druhá na oborové testy. Upřímně řečeno se některých z nich trochu děsím. Třeba z pětisetstránkové bichle o rusko-japonské válce mám už teď noční můry.




PŘEČTENO
Za září jsem přečetla celkem tři knihy. Vzhledem k tomu, že jsem byla celý týden nemocná, bych toho stihla mnohem víc, ale to bych nesměla většinu dne prospat, žejo. První, co se mi povedlo přečíst, bylo Confession od Kanae Minato, skvělá kniha, kterou rozhodně doporučuji. Dál se mi podařilo přečíst i Pohřbení ve snu, sbírku japonských detektivek od jedenácti autorů, na kterou brzy vyjde i recenze, a pak, abych taky měla teda něco k maturitě, jsem se pustila do Marťanské kroniky od Bradburyho. Zatím si nejsem úplně jistá, jestli chci vůbec psát recenzi, ale spíš ano, protože bych jí ráda trochu okomentovala. 

PRÁVĚ ČTU
Mám rozečtené čtyři knihy. Zase. Na chvíli jsem si dala pauzu s Jonathan Strange & Mr Norell, pak se snažím číst střídavě The Long Utopia od Pratchetta a Baxtera a Lalu od Jacka Dehnela. Pak jsem taky 30. večer rozečetla kratší knížku od Joshe Malermana, autora Bird Box, geniální horor, o kterém píšu snad pořád, jmenuje se to Ghastle and Yule, jde o příběh dvou režisérů a zatím to vypadá tak průměrně, ale jsem zvědavá, protože na GoodReads to má průměrné hodnocení 3,47. A jakožto studijní materiál mám rozečtené Japonsko od Lábuse, což jsou docela podrobné dějiny, kterými se pomalu ale jistě prokousávám. Ugh.


CHYSTÁM SE ČÍST
Momentálně tu mám recenzní výtisky, které chci přečíst, jednak od nakladatelství Větrné mlýny, ze kterého mi přišla jednak Lala, pak taky Skoro směšná story, kterou si chci přečíst (a ještě jedna kniha, ale na tu taky dojde). Abych se necítila blbě, tak se mi tu taky už asi půl roku válí Revizor od Gogola a Mezi nebem a zemí od Antonína Límana (doporučená četba k oborovým testům). Jinak bych si taky ráda přečetla knihu, která má teď někdy vycházet u Hostu a kterou jsem asi před měsícem koupila v angličtině, The Girl with All the Gifts, v českém překladu (který má na svědomí Lucie Horáková) je to, tuším, Všemi dary obdarovaná. 


PŘÍRŮSTKY
Takhle. Nejdřív jsem nechtěla nic kupovat. Ha ha. No, nejdřív jsem na CONiáši ukořistila sborník Žoldnéřů z roku 2014, protože proč ne. 30. jsem pak koupila výše zmíněnou knihu Ghastle and Yule. Dál bych chtěla poděkovat nakladatelství Host za recezní výtisk Kočičího hosta od Hiraideho. Shodou okolností ve chvíli, kdy jsem si eknihu stáhla, jsem se dozvěděla, že mi brzy přijde i anglická verze, The Guest Cat, (asi mám hodné kamarády) takže budu moct porovnat český a anglický překlad. A protože jsem hrozný nerd, taky jsem si nemohla nechat ujít příležitost objednat Oxford Japanese Grammar and Verbs, na což se rozhodně těším, protože jde o slovník japonské gramatiky. Jak jsem říkala, nerd.


2 komentáře:

  1. Knížky od Větrných mlýnů jsou tak skvěle "jiné", že z prvotního šoku jsem se vzpamatovávala docela dlouho :D Skoro směšnou story právě dočítám a je to jedna z nejlepších YA knih, které se mi dostaly pod ruku :)
    fiamorisrunning.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Marťanská kronika nevypadá vůbec špatně :) Od tohoto autora už jsem nějaká díla četla a líbila se mi :)

    OdpovědětVymazat